• ZsaZsa

Han vägrar samarbeta! Var slutar det?

I ditt läge kan det nog också vara så att du inte ska väcka en björn som sover. Du har gjort en hel del ansträngningar för att barn och pappa ska träffas, men han inte så många. Om du drar det hela till en rättslig prövning är risken att han får ett umgänge enligt dom som han sedan struntar i titt som tätt, men som du blir bunden till att följa. Det blir svårare för dig att säga nej under de premisser som han sätter upp och det sista du vill är väl att du ska bli tvingad att lämna ut barnet över en helg i det här läget?

Samtidigt kan det vara rätt att göra det ändå, men ha tydligt klart att det förutsätter ett kontinuerligt umgänge ganska ofta med ett så litet barn. Vi pratar om ett par gånger i veckan. Är det ens praktiskt möjligt om ni bor ett par timmars tågresa ifrån varandra?

Jag förmodar att du sparar alla hans oförskämdheter som han skickar till dig. Föreslår att du helt slutar att tala med honom. Ta bara emot mejl och sms så har du bevis kvar om du behöver.

Vore jag du skulle jag gå igenom detta med en erfaren jurist först av allt och bestämma sedan hur du ska göra.

Svar på tråden Han vägrar samarbeta! Var slutar det?