• Sannukka

imovane/ zopiklon

Jag äter imovane då och då när jag har det (får det utskrivet). Tycker också att känslan är skön och man blir så lugn :) har varit helt utan i 3-4 år men sen fick jag tillbaka min depression och nu är jag där igen. Kunde också ta det dagtid (utan att lägga mig). Älskade känslan och gör det fortfarande. Men man ibland gör så dumma saker när man har tagit imovane och ångrar sen efteråt. Men ändå är suget starkare! Ska försöka sluta nu, det är ingen bra medicin egentligen.

• Sannukka

Ja det är så sant.. Inga bekymmer hade man! Nu har jag väl varit utan en vecka eller så pga att dom är slut och får ingen ny recept än. Jag känner att jag kan klara utan dom.. Alltså sova och så har jag egentligen nuförtiden inte så stora problem med att jag skulle behöva ett insomnings tablett. Men den känslan när man tagit ett par tabletter är så skön.. Gärna 3-4 st per gång så mår man bra, som du sa, bekymmerslös!!

• Sannukka

Men ska tillägga att min mamma dog 3 veckor sen av imovane :( hon gick och lade sig i badkaret och aldrig mer vaknade. Så man måste vara försiktig med dom. Tablett missbruken går i våran familj, även min moster och mormor har problemet :(

• Sannukka

Ja det var så det hände :( gillar inte heller tanken att ta dom nu när det här hände men ändå känns suget starkare! Min man brukar komma och kolla att jag mår bra när jag ligger i badet nuförtiden. Kan tillägga att min mamma var också alkoholist ( som jag inte har problem med ). Så hon var också alkoholpåverkad. Känns ingen kul nej, men livet går vidare.. Har inte levt med min mamma sen jag var 6 år gammal. Då hon började dricka och jag flyttade till min farmor istället.

• Sannukka
    Anonym (Sömberoende) skrev 2014-01-16 19:09:55 följande:

Är det någon som har erfarenhet av stilnockt? Jag blir knäpp av dom. Imovane ger inte samma symtom Har någon liknande erfarenhet ?

Imovane funkar på mig bättre än stilnoct. Blir också konstig på dom.
Svar på tråden imovane/ zopiklon