• Cmonbro

otrogen flickvän

Hej alla på familjeliv. Jag har en sak att berätta och hoppas nån förstår och kan hjälpa mig. Det är som rubriken lyder "otrogen flickvän" det hela började med att min flickvän åkte till Rhodos i somras med sina tjej kompisar (inte ett bra umgänge - endast tjejer som släpper loss oss är ute efter knulla) min tjej är inte sån och har aldrig varit sån. Vi har varit tillsammans i 5år nu. Hon har aldrig varit otrogen förens då. 

Det började med alkohol (såklart) -.- hon drack väldigt mycket där borta och festade. En kille kysste henne från ingenstans och hon puttade bort honom, sen insåg hon att hon nu varit otrogen och blev ledsen, alkoholen påverkade väl humöret. Så hon kysste honom för hon trodde att allt var kört. Den kvällen säger hon att hon grät väldigt mycket och vågade inte berätta för mig, hon drack mer och mer för att bli glad. Dagen därpå pussade hon en kille 2ggr samt hånglade med han 1 gång, hon var väldigt full där med och efter det insåg hon verkligen att allt var kört mellan mig och henne. Hon trodde inte att de fanns en chans att jag skulle vilja komma tillbaka, mer alkohol. Hon kysser samma kille från dag 1. Dagen efter så smsade hon mig och skrev "älskling, jag kysste en kille igår" och ringde upp mig och grät som satan. Jag blev i chock och arg och la på. Den kvällen kysste hon två olika killar (alkohol där med) för att göra de lättare, hon var väldigt påverkad varje gång hon gjorde nått och de vet jag för jag hörde henne i telefonen. dagen därpå så träffade hon samma kille från dag ett och kysste honom flera ggr under den kvällen, här säger hon att hon hade totalt gett upp. Dagen efter det kysste hon samma kille igen flera ggr, det var inga känslor alls inblandat. Hon ville bara känna bekräftelse. Tar upp mer av de sen. Sen träffade hon en kille och hånglade med han på dansgolvet sen försvann hennes vänner och de letade efter dem, han utnyttjade henne, han letade inte han lade sig på en solstol och hon va ledsen och aspackad för att hon gett upp och hon hittar inte hennes kompisar som hade hotellnycklarna. Han hånglar med henne på solstolen, klär av henne och hon sätter sig över honom och kuken kommer in (ollonet) och där insåg hon att det var fel, så hon försökte ta sig loss liksom men han hållde i henne i cirka 8 sekunder sen flög hon av, stört grät och sprang hem. Hon säger nu att de va den värsta veckan och dagarna i hennes liv.

Anledningen till detta enligt henne? - Alkohol, grupptryck,  hon hade gett upp efter att hon redan varit otrogen, hon mådde inte psykiskt bra vid den tiden, hon trodde inte att jag älskade henne innan hon åkte dit så hon sökte efter bekräftelse. Jag har GAD & PTSD och stängd folk utanför, bland annat henne. Har under senaste halvåret inte visat bekräftelse på samma sätt som förr på grund av min sjukdom, jag gick till psykologen och försökte få hjälp med KBT, vilket jag inte alls berättade för henne, jag berättade ingenting om min sjukdom (för jag ville inte framstå som sjuk eller vad man ska säga) så hon trodde att jag sakta men säkert började tröttna på henne, sa att jag gick till psykologen två tre ggr bara men de var för min mamma tvingade dit mig i början (är 17år) så hon trodde inte att de var nått allvarligt eftersom mamma tvingade mig.

Nu då? Nu kämpar hon varje dag för att göra mig lycklig, hon säger att de är den värsta veckan någonsin och ångrar sig som satan. Hon gråter hela tiden och försöker få mig att förlåta henne och hon vill ge mig alla svar jag söker men vad är egentligen rätt svar då? Ska man förstå otrohet? Är de nått man kan förstå? Vi är fortfarande tsm, vi både pratar om de och försöker gå vidare men det är sjukt svår, en stor besvikelse och hjärtekrossande tid. Hon åkte in till sjukhuset för någon månad sen på grund av panikångest attacker över det hon gjort, hon ångrar sig grymt mkt och behövde gå på antidepressiva ett tag men nu börjat gått hos psykolog en ggn i veckan för att klara av att gå vidare, ånger ser jag klart och tydligt och hon lovar att de aldrig kommer ske igen, hon sa "jag kommer aldrig någonsin utsätta varken dig eller mig för det igen, det är de värsta i mitt liv, jag hamnade fel och hade en personlig kris, jag älskar dig snälla förlåt mig"  nu undrar jag, hur ska jag kunna förlåta henne? Hur ser in på det hela, vad hade ni gjort? Jag älskar henne grymt mycket men vardagen är grymt jobbig när man inte vet hur man ska kunna förlåta henne eller glömma det :/ hoppas ni har bra svar :)

• Svar på tråden otrogen flickvän
  • Supertess

Oavsett vad hon gjort eller inte och varför så är det bara du som kan bestämma om du vill fortsätta vara tillsammans. Har du tänkt igenom och om Du vill det så måste du också förlåta, släppa det och sen låta vatten flyta under bron.

Otrohet är aldrig svart eller vitt. Omständigheterna påverkar och även om det alltid är fel och rövigt gjort så är det inte alls alltid självklart att man ska dra, även om de flesta har svårt att förstå hur man kan stanna.

• Thaleya1

tror hon är sugen på att testa olika killar och tog chansen, men har dåligt samvete även om det var det hon ville.

• Cmonbro

Det som jag har berättat var det som hände på Rhodos, jag har själv lyckats få tag på vissa killar därifrån som säger exakt likadant, vilket hon inte vet om. :)

• johnhenryIV
    Cmonbro skrev 2013-11-17 12:22:27 följande:
    Det som jag har berättat var det som hände på Rhodos, jag har själv lyckats få tag på vissa killar därifrån som säger exakt likadant, vilket hon inte vet om. :)
    Ok - så de bekräftar detta med bara toppen på kuken inne också? Ja, de kan ju givetvis inte ha sett detta eftersom hon var ensam med den mannen när det ska ha hänt - men på så sätt att hon efteråt ojat sig inför dessa killar efter detta hände?
    johnhenryIV skrev 2013-11-17 07:42:12 följande:
    Nåväl, nu verkar hon ju faktiskt gediget ångerfull och tror du att det hon berättat för dig också är hela historien så hade jag nog i din sits ansträngt mig för att förlåta. Men det kan ju förstås vara lättare sagt än gjort.
    Jag vill understryka att denna inställning har jag enbart p.g.a. åldern - ni är fortfarande tonåringar om jag förstår rätt? Hade din partner varit +25 år skulle jag själv utan tvekan gjort slut omedelbart.

• Cmonbro

Jag har frågat killarna som har gjort saker med henne, inte kompisar som sett. Utan andra killen, det menade jag. ja vi är unga, vi är 18år och varit tillsammans i 5år.

• Anonym (passa på)

Tycker du ska passa på att ta lite avstånd från denna trasiga dam så att du själv kan jobba på att må bättre och bli mindre trasig.

Tror absolut du kan och kanske t o m bör förlåta henne för hon verkar inte ha så väldigt mkt till mentala och emotionella resurser. Kasst omdöme, mkt lite integritet och ja som någon uttryckte det kanske även något korkad. Man får förlåta sådana människor, de är ofta inte kapabla till något bättre.

Men det betyder inte att du måste fortsätta vara tillsammans m henne eller låta hennes fett dåliga energi genomsyra ditt liv. Det här är ett bra tillfälle att passa på och göra stora viktiga positiva ändringar i ditt liv. Satsa på terapi & bra antidepressiva lm, ge järnet i skolan och fixa bra betyg, träna lite mer, läs intressanta böcker. Låt henne få börja lära sig att det straffar sig på riktigt att ha så dåligt omdöme och så lite vett. Inte bara att hon mår dåligt osv utan att hennes handlingar faktiskt kan få andra att göra vettiga saker som hon inte verkligen tycker om. Låt henne lära sig att ha ett bättre förhållande m spriten och festandet. Den stora faran m att göra så är att det finns en risk att hon försöker få dig att bli råmobbad under resten av gymnasietiden men har du dina egna goda vänner kan du skita i sådana fjantigheter.

Om några år kanske ni återförenas och upptäcker att ni är båda starkare och klokare än vad ni är nu, och då kan det vara värt att ge det en ny chans.

Ett annat alternativ är att fortsätta satsa hårt på ert förhållande men då ska ni fan även satsa på att förebygga såna här destruktiva känslospiraler och hon ska ge fan i att supa m äckliga kompisar. Nu är det dags att ni växer upp lite grann bägge två.

Nu inser jag att du har älskat henne i flera år och att du ser positiva sidor hos henne som inte framgår i denna tråd, men det ändrar dock inte på hennes dåliga egenskaper. Du bör ta ställning till de egenskaperna och inte bara till det som är positivt.

• Anonym (Igen?)
    Cmonbro skrev 2013-11-17 02:07:41 följande:
    Hej alla på familjeliv. Jag har en sak att berätta och hoppas nån förstår och kan hjälpa mig. Det är som rubriken lyder "otrogen flickvän" det hela började med att min flickvän åkte till Rhodos i somras med sina tjej kompisar (inte ett bra umgänge - endast tjejer som släpper loss oss är ute efter knulla) min tjej är inte sån och har aldrig varit sån. Vi har varit tillsammans i 5år nu. Hon har aldrig varit otrogen förens då. 

Det började med alkohol (såklart) -.- hon drack väldigt mycket där borta och festade. En kille kysste henne från ingenstans och hon puttade bort honom, sen insåg hon att hon nu varit otrogen och blev ledsen, alkoholen påverkade väl humöret. Så hon kysste honom för hon trodde att allt var kört. Den kvällen säger hon att hon grät väldigt mycket och vågade inte berätta för mig, hon drack mer och mer för att bli glad. Dagen därpå pussade hon en kille 2ggr samt hånglade med han 1 gång, hon var väldigt full där med och efter det insåg hon verkligen att allt var kört mellan mig och henne. Hon trodde inte att de fanns en chans att jag skulle vilja komma tillbaka, mer alkohol. Hon kysser samma kille från dag 1. Dagen efter så smsade hon mig och skrev "älskling, jag kysste en kille igår" och ringde upp mig och grät som satan. Jag blev i chock och arg och la på. Den kvällen kysste hon två olika killar (alkohol där med) för att göra de lättare, hon var väldigt påverkad varje gång hon gjorde nått och de vet jag för jag hörde henne i telefonen. dagen därpå så träffade hon samma kille från dag ett och kysste honom flera ggr under den kvällen, här säger hon att hon hade totalt gett upp. Dagen efter det kysste hon samma kille igen flera ggr, det var inga känslor alls inblandat. Hon ville bara känna bekräftelse. Tar upp mer av de sen. Sen träffade hon en kille och hånglade med han på dansgolvet sen försvann hennes vänner och de letade efter dem, han utnyttjade henne, han letade inte han lade sig på en solstol och hon va ledsen och aspackad för att hon gett upp och hon hittar inte hennes kompisar som hade hotellnycklarna. Han hånglar med henne på solstolen, klär av henne och hon sätter sig över honom och kuken kommer in (ollonet) och där insåg hon att det var fel, så hon försökte ta sig loss liksom men han hållde i henne i cirka 8 sekunder sen flög hon av, stört grät och sprang hem. Hon säger nu att de va den värsta veckan och dagarna i hennes liv.

Anledningen till detta enligt henne? - Alkohol, grupptryck,  hon hade gett upp efter att hon redan varit otrogen, hon mådde inte psykiskt bra vid den tiden, hon trodde inte att jag älskade henne innan hon åkte dit så hon sökte efter bekräftelse. Jag har GAD & PTSD och stängd folk utanför, bland annat henne. Har under senaste halvåret inte visat bekräftelse på samma sätt som förr på grund av min sjukdom, jag gick till psykologen och försökte få hjälp med KBT, vilket jag inte alls berättade för henne, jag berättade ingenting om min sjukdom (för jag ville inte framstå som sjuk eller vad man ska säga) så hon trodde att jag sakta men säkert började tröttna på henne, sa att jag gick till psykologen två tre ggr bara men de var för min mamma tvingade dit mig i början (är 17år) så hon trodde inte att de var nått allvarligt eftersom mamma tvingade mig.

Nu då? Nu kämpar hon varje dag för att göra mig lycklig, hon säger att de är den värsta veckan någonsin och ångrar sig som satan. Hon gråter hela tiden och försöker få mig att förlåta henne och hon vill ge mig alla svar jag söker men vad är egentligen rätt svar då? Ska man förstå otrohet? Är de nått man kan förstå? Vi är fortfarande tsm, vi både pratar om de och försöker gå vidare men det är sjukt svår, en stor besvikelse och hjärtekrossande tid. Hon åkte in till sjukhuset för någon månad sen på grund av panikångest attacker över det hon gjort, hon ångrar sig grymt mkt och behövde gå på antidepressiva ett tag men nu börjat gått hos psykolog en ggn i veckan för att klara av att gå vidare, ånger ser jag klart och tydligt och hon lovar att de aldrig kommer ske igen, hon sa "jag kommer aldrig någonsin utsätta varken dig eller mig för det igen, det är de värsta i mitt liv, jag hamnade fel och hade en personlig kris, jag älskar dig snälla förlåt mig"  nu undrar jag, hur ska jag kunna förlåta henne? Hur ser in på det hela, vad hade ni gjort? Jag älskar henne grymt mycket men vardagen är grymt jobbig när man inte vet hur man ska kunna förlåta henne eller glömma det :/ hoppas ni har bra svar :)
    Den här tråden startade du TS för flera månader sen. Varför inte fortsätta på den istället för att skapa en ny?
  • Markus81

Nu har jag bara läst trådstarten så jag ber om ursäkt om jag upprepar någon annan nu. Jag har levt med en människa som varit otrogen. Och som bara haft utsäkter och undanflykter istället för att bara vara ärlig. Och hela din flickväns historia osar av halvsanningar. Hon har varit otrogen. Så är det. Det här med att hon valde att fortsätta med otroheten eftersom det redan var kört är ju bara en riktigt dålig ursäkt. Hon känner väl skuld och försöker skönmåla det hela genom att ta bort sitt ansvar så gott det går. INGEN kan tvinga nån till att vara otrogen. Det går inte att skylla på nån annan. Har man varit otrogen så har man. Finns liksom inga sätt att få det till att vara ok. Inte efter 5 år ihop som du skrev. Jag tror knappast att hon hade en pistol riktad mot sig och blev tvingad av killen. Hon gjorde ett val. Och att skylla på alkohol är väl världens sämsta ursäkt? Kan man inte behålla underkläderna på när man är full så ska man inte åka på en fylleresa. Definitivt inte om man är i ett förhållande.Kanske låter hårt men jag har verkligen noll tolerans mot otrohet. Finns som sagt ingen ursäkt för det i mina ögon.

• Anonym (det går)

Alla kan göra misstag, det är mänskligt. Men att forts strula med andra för att det redan är kört? Nja en gång kan man förlåta men att det hände under flera dagar? Jag hade förlåtit ett strul, men tror inte jag skulle förlåta flera och minst sagt hade jag inte förlåtit för halva inne! Men såklart att man kan förlåta och gå vidare efter otrohet. Min sambo strulade med en annan tjej på fyllan, tog väldigt långt tid att gå vidare, men idag är vi bättre än någonsin! Jag tror att du innerst inne redan gjort ditt val om att försöka förlåta henne annars hade du aldrig stannat var hos henne så länge... lycka till TS!

• Cmonbro
    Anonym (det går) skrev 2013-11-17 21:18:51 följande:
    Alla kan göra misstag, det är mänskligt. Men att forts strula med andra för att det redan är kört? Nja en gång kan man förlåta men att det hände under flera dagar? Jag hade förlåtit ett strul, men tror inte jag skulle förlåta flera och minst sagt hade jag inte förlåtit för halva inne! Men såklart att man kan förlåta och gå vidare efter otrohet. Min sambo strulade med en annan tjej på fyllan, tog väldigt långt tid att gå vidare, men idag är vi bättre än någonsin! Jag tror att du innerst inne redan gjort ditt val om att försöka förlåta henne annars hade du aldrig stannat var hos henne så länge... lycka till TS!
    Okej, jag förstår vad du menar =) Jag har också hört att om ett par lyckas gå vidare tillsammans efter en otrohet så kan paret bli mycket starkare. Ja, jag vill försöka förlåta henne, men det är så svårt bara. I och med att jag har GAD så gör beslutångesten att de blir lite värre eftersom att jag har svårt att hantera det, går hos en psykolog men får se hur de går i framtiden. Därför jag har svårt att veta om jag bör-inte bör förlåta henne.
Svar på tråden otrogen flickvän