• Cmonbro

otrogen flickvän

Hej alla på familjeliv. Jag har en sak att berätta och hoppas nån förstår och kan hjälpa mig. Det är som rubriken lyder "otrogen flickvän" det hela började med att min flickvän åkte till Rhodos i somras med sina tjej kompisar (inte ett bra umgänge - endast tjejer som släpper loss oss är ute efter knulla) min tjej är inte sån och har aldrig varit sån. Vi har varit tillsammans i 5år nu. Hon har aldrig varit otrogen förens då. 

Det började med alkohol (såklart) -.- hon drack väldigt mycket där borta och festade. En kille kysste henne från ingenstans och hon puttade bort honom, sen insåg hon att hon nu varit otrogen och blev ledsen, alkoholen påverkade väl humöret. Så hon kysste honom för hon trodde att allt var kört. Den kvällen säger hon att hon grät väldigt mycket och vågade inte berätta för mig, hon drack mer och mer för att bli glad. Dagen därpå pussade hon en kille 2ggr samt hånglade med han 1 gång, hon var väldigt full där med och efter det insåg hon verkligen att allt var kört mellan mig och henne. Hon trodde inte att de fanns en chans att jag skulle vilja komma tillbaka, mer alkohol. Hon kysser samma kille från dag 1. Dagen efter så smsade hon mig och skrev "älskling, jag kysste en kille igår" och ringde upp mig och grät som satan. Jag blev i chock och arg och la på. Den kvällen kysste hon två olika killar (alkohol där med) för att göra de lättare, hon var väldigt påverkad varje gång hon gjorde nått och de vet jag för jag hörde henne i telefonen. dagen därpå så träffade hon samma kille från dag ett och kysste honom flera ggr under den kvällen, här säger hon att hon hade totalt gett upp. Dagen efter det kysste hon samma kille igen flera ggr, det var inga känslor alls inblandat. Hon ville bara känna bekräftelse. Tar upp mer av de sen. Sen träffade hon en kille och hånglade med han på dansgolvet sen försvann hennes vänner och de letade efter dem, han utnyttjade henne, han letade inte han lade sig på en solstol och hon va ledsen och aspackad för att hon gett upp och hon hittar inte hennes kompisar som hade hotellnycklarna. Han hånglar med henne på solstolen, klär av henne och hon sätter sig över honom och kuken kommer in (ollonet) och där insåg hon att det var fel, så hon försökte ta sig loss liksom men han hållde i henne i cirka 8 sekunder sen flög hon av, stört grät och sprang hem. Hon säger nu att de va den värsta veckan och dagarna i hennes liv.

Anledningen till detta enligt henne? - Alkohol, grupptryck,  hon hade gett upp efter att hon redan varit otrogen, hon mådde inte psykiskt bra vid den tiden, hon trodde inte att jag älskade henne innan hon åkte dit så hon sökte efter bekräftelse. Jag har GAD & PTSD och stängd folk utanför, bland annat henne. Har under senaste halvåret inte visat bekräftelse på samma sätt som förr på grund av min sjukdom, jag gick till psykologen och försökte få hjälp med KBT, vilket jag inte alls berättade för henne, jag berättade ingenting om min sjukdom (för jag ville inte framstå som sjuk eller vad man ska säga) så hon trodde att jag sakta men säkert började tröttna på henne, sa att jag gick till psykologen två tre ggr bara men de var för min mamma tvingade dit mig i början (är 17år) så hon trodde inte att de var nått allvarligt eftersom mamma tvingade mig.

Nu då? Nu kämpar hon varje dag för att göra mig lycklig, hon säger att de är den värsta veckan någonsin och ångrar sig som satan. Hon gråter hela tiden och försöker få mig att förlåta henne och hon vill ge mig alla svar jag söker men vad är egentligen rätt svar då? Ska man förstå otrohet? Är de nått man kan förstå? Vi är fortfarande tsm, vi både pratar om de och försöker gå vidare men det är sjukt svår, en stor besvikelse och hjärtekrossande tid. Hon åkte in till sjukhuset för någon månad sen på grund av panikångest attacker över det hon gjort, hon ångrar sig grymt mkt och behövde gå på antidepressiva ett tag men nu börjat gått hos psykolog en ggn i veckan för att klara av att gå vidare, ånger ser jag klart och tydligt och hon lovar att de aldrig kommer ske igen, hon sa "jag kommer aldrig någonsin utsätta varken dig eller mig för det igen, det är de värsta i mitt liv, jag hamnade fel och hade en personlig kris, jag älskar dig snälla förlåt mig"  nu undrar jag, hur ska jag kunna förlåta henne? Hur ser in på det hela, vad hade ni gjort? Jag älskar henne grymt mycket men vardagen är grymt jobbig när man inte vet hur man ska kunna förlåta henne eller glömma det :/ hoppas ni har bra svar :)

• Svar på tråden otrogen flickvän
  • Cmonbro
    Anonym (Igen?) skrev 2013-11-17 20:20:57 följande:
    Den här tråden startade du TS för flera månader sen. Varför inte fortsätta på den istället för att skapa en ny?
    Därför att då var frågan om jag ens bör fortsätta. Sen gjorde jag ett val att fortsätta och försöka förlåta henne och tog bort tråden. Men skulle väl tro att jag behöver lite fler synvinklar igen för att jag har inte hunnit bearbeta det än =)
  • Fool
    Cmonbro skrev 2013-11-18 16:19:03 följande:
    Därför att då var frågan om jag ens bör fortsätta. Sen gjorde jag ett val att fortsätta och försöka förlåta henne och tog bort tråden. Men skulle väl tro att jag behöver lite fler synvinklar igen för att jag har inte hunnit bearbeta det än =)

Har ni barn ?
  • johnhenryIV
    Cmonbro skrev 2013-11-17 14:57:27 följande:
    Jag har frågat killarna som har gjort saker med henne, inte kompisar som sett. Utan andra killen, det menade jag. ja vi är unga, vi är 18år och varit tillsammans i 5år.
    Ok, så då har du pratat med ett par av de män som hon kysstes (osv) med. Detta ger dig dock inte några som helst indikationer på vad hon haft för sig i övrigt på sin äventyrliga semesterresa. Historien med halva kuken inne är fortfarande upphöjt i dunkel. Alltså, du har endast hennes version på vad hon haft för sig i övrigt på Rhodos, detta bortsett från de män du lyckats få tag på och pratat med.

Det är förstås extra illa att hon var med så många olika män samt att detta pågick under i praktiken hela semestern. Ju mer jag tänker på denna historia så förstår jag att du funderar om du verkligen gjorde rätt som tog tillbaka henne efter detta, diagnosen GAD behövs nog inte för att grubbla över det beslutet.
  • Fool

Haha historien med halva inne verkar vsra poppis , mitt ex körde med samma story vilket visade sig vara en lögn. Den hade varit inne hela vägen i timtals många ggr. Nu säger jag inte att din fru med all säkerhet ljuger oxå men jag kunde inte låta bli att le igenkännande. TS med tanke på att de allra flesta ljuger om sin otrohet och vad du skriver om vad hon sagt så håller jag faktiskt med någon annan klok person om att man inte behöver ha en diagnos för att tvivla på hennes story. Den låter faktiskt ganska löjlig och inte sådär jätte övertygande. Bättre än så kan hon väl ? PS låt inte henne eller du själv använda din diagnos för att bortförklara din magkänsla den stämmer faktiskt förvånansvärt ofta. Gå på fakta och inte på dåliga ursäkter. Och nej hennes story är inte nödvändigtvis fakta

• Anonym (passa på)

Det är okej att fatta svåra beslut när man har GAD, hela poängen m terapin kommer att vara att göra saker trots sin ångest och lära sig att hantera konsekvenserna.

• Anonym (Igen?)
    Cmonbro skrev 2013-11-18 16:19:03 följande:
    Din förra tråd hade exakt samma inledning/trådstart som denna men under trådens liv så tillkom hela tiden fler historier om andra killar hon varit otrogen med men det har du inte tagit upp i denna tråd. Ännu.

Jag tycker fortfarande att ni ska göra slut. Ni är unga. Hon har sårat dig djupt och du henne. Hon valde att vara otrogen - flera gånger - under sin semester. Visst hon kanske ångrar sig men frågan är om du nånsin kommer att komma över hennes svek. Kanske är det bättre att gå skilda vägar ett tag och se vad som händer. Kanske kan du förlåta henne och hennes svek och efter en tid isär inser att du vill vara med henne trots det hon gjort. Eller så kommer du fram till att du hellre vill fortsätta utan henne eftersom hon sårat dig för mycket.
  • johnhenryIV
    Fool skrev 2013-11-18 18:11:55 följande:
    Haha historien med halva inne verkar vsra poppis , mitt ex körde med samma story vilket visade sig vara en lögn. Den hade varit inne hela vägen i timtals många ggr. Nu säger jag inte att din fru med all säkerhet ljuger oxå men jag kunde inte låta bli att le igenkännande. TS med tanke på att de allra flesta ljuger om sin otrohet...
    Du pekar på en central punkt här, Fool. En skeptiskt hållning till vad som påstås har hänt är viktigt, detta på så sätt att gör man inte det (skeptisk hållning) så är risken överhängande att man köper en i praktiken uppdiktad historia gällande vad som hänt.
  • Fool
    johnhenryIV skrev 2013-11-18 23:26:04 följande:
    Du pekar på en central punkt här, Fool. En skeptiskt hållning till vad som påstås har hänt är viktigt, detta på så sätt att gör man inte det (skeptisk hållning) så är risken överhängande att man köper en i praktiken uppdiktad historia gällande vad som hänt.
    Japp , det är svårt att acceptera att ens partner inte är den man trodde hon var , det är en process som tar tid , ju längre tid man levt med sin partner desto längre tid har bilden av sin partner som en ärlig person cementerats. När man sedan konfronteras med en verklighet som inte stämmer med den bild man har i skallen så vänds allt upp och ner...under chockfasen upplever många att "marken öppnat sig under fötterna på dem" och de faller fritt... inte så konstig egentligen... den verklighet man trodde man levde i stämde ju bevisligen inte.....

Jag tror att man i en sådan kris är otroligt sårbar och lättmanipulerad eftersom man delvis kämpar mot sig själv , en del av en vill inte att detta ska vara sant , man vill ju så gärna tro att detta bara var en missförstånd , etc , det tar en stund innan insikten sjunker in , dessutom har man en partner som med alla medel försöker dölja , påverka , lägga ut dimmridåer , etc , för att själv slippa undan så lindrigt som möjligt. Personen är trotts allt väldigt medveten om vad som står på spel , antagligen mycket bättre än man själv är... så visst fan är det svårt... och visst fan är det väldigt lätt att man går på en massa skitsnack och till synes otroligt löjliga historier om att bara halva var inne... för en utomstående låter en sån grej bara patetiskt , för den som är mitt i smeten låter det delvist logiskt eftersom man själv "hjälper till"...

Som tur är så har man instinkter (magkänsla) som undermedvetet signalerar att det här stämmer inte riktigt , i början kan man säkert lätt rationalisera eller förneka bort dem , men de kommer finnas kvar , och i längden tror jag man till slut blir tvungen att konfrontera sina farhågor ändå , och dety är kanske då man börjar ifrågasätta allt , ställa obekväma frågor , etc...
  • Anonym (Igen?)
    Fool skrev 2013-11-19 10:45:39 följande:
    Japp , det är svårt att acceptera att ens partner inte är den man trodde hon var , det är en process som tar tid , ju längre tid man levt med sin partner desto längre tid har bilden av sin partner som en ärlig person cementerats. När man sedan konfronteras med en verklighet som inte stämmer med den bild man har i skallen så vänds allt upp och ner...under chockfasen upplever många att "marken öppnat sig under fötterna på dem" och de faller fritt... inte så konstig egentligen... den verklighet man trodde man levde i stämde ju bevisligen inte.....

Jag tror att man i en sådan kris är otroligt sårbar och lättmanipulerad eftersom man delvis kämpar mot sig själv , en del av en vill inte att detta ska vara sant , man vill ju så gärna tro att detta bara var en missförstånd , etc , det tar en stund innan insikten sjunker in , dessutom har man en partner som med alla medel försöker dölja , påverka , lägga ut dimmridåer , etc , för att själv slippa undan så lindrigt som möjligt. Personen är trotts allt väldigt medveten om vad som står på spel , antagligen mycket bättre än man själv är... så visst fan är det svårt... och visst fan är det väldigt lätt att man går på en massa skitsnack och till synes otroligt löjliga historier om att bara halva var inne... för en utomstående låter en sån grej bara patetiskt , för den som är mitt i smeten låter det delvist logiskt eftersom man själv "hjälper till"...

Som tur är så har man instinkter (magkänsla) som undermedvetet signalerar att det här stämmer inte riktigt , i början kan man säkert lätt rationalisera eller förneka bort dem , men de kommer finnas kvar , och i längden tror jag man till slut blir tvungen att konfrontera sina farhågor ändå , och dety är kanske då man börjar ifrågasätta allt , ställa obekväma frågor , etc...
    Och dessutom har ju TS tidigare skrivit en exakt likadan tråd där flera andra saker som flickvännen gjort under semestern uppdagades vartefter. Dvs flickvännen erkände lite mer efterhand vilket TS ännu inte lagt till i denna tråd. 
  • Mrs VW

Jag hade gått.

Inte bara för otroheten. Men om jag hade din problematik skulle min psykiska ohälsa inte bli hjälpt av den typen av partner. Man måste komplettera varandra.   

• johnhenryIV
    Fool skrev 2013-11-19 10:45:39 följande:
    Som tur är så har man instinkter (magkänsla) som undermedvetet signalerar att det här stämmer inte riktigt
    Den s.k. magkänslan är tveklöst ett ypperligt verktyg, detta såvida huvudet sitter där det ska (ej godtrogen/ej paranoid). Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att bli förvirrad när magkänslan tydligt signalerar om att något är galet. Det är allmänt olustigt att ha en stark känsla av att något verkligen inte står rätt till i förhållandet, samtidigt som det inte alltid är helt lätt att dels sätta fingret på vad den usla magkänslan faktiskt beror på, och dels vad dessa signaler egentligen kan betyda.

• Anonym (Salle36)

du förtjänar nog det.

släpper du iväg din tjej på semester med andra tjejer som gillar att knulla  runt så är du en idiot som tror att hon inte kommer  att göra detta.

allt annat är bara bortförklaringar. 

• johnhenryIV
    Anonym (Salle36) skrev 2013-11-19 14:06:09 följande:
    du förtjänar nog det.

släpper du iväg din tjej på semester med andra tjejer som gillar att knulla  runt så är du en idiot som tror att hon inte kommer  att göra detta.

allt annat är bara bortförklaringar. 
    Jag hade hållit med dig såvida det handlat om två personer som varit äldre än TS och dennes partner (18 år).

Utgår jag från mig själv skulle det väldigt sannolikt inte falla i god jord om jag sade till frugan att jag och ett par kompisar (alla civilstånd singel) bokat resa till Pattaya. Jag skulle inte heller direkt hoppa högt av glädje om min fru skulle vilja åka ensam med ett par tjejkompisar (alla singlar) till någon grekisk ö ett par veckor. Sedan kan man ju alltid påstå - "va, litar du inte på din partner!", "du måste vara en jäkligt osäker typ om du utgår från att din partner kommer vara otrogen bara för att hon åker till Grekland med sina singelkompisar!" osv, osv.

En tonåring tror jag inte på samma sätt reflekterar över den för mig givna frågan - varför vill hon åka dit ensam med sina singelkompisar? Eller...?
  • Salle36

det beror också på vilka kompisar det handlar om. 

johnhenryIV skrev 2013-11-19 14:38:30 följande:
    Jag hade hållit med dig såvida det handlat om två personer som varit äldre än TS och dennes partner (18 år).

Utgår jag från mig själv skulle det väldigt sannolikt inte falla i god jord om jag sade till frugan att jag och ett par kompisar (alla civilstånd singel) bokat resa till Pattaya. Jag skulle inte heller direkt hoppa högt av glädje om min fru skulle vilja åka ensam med ett par tjejkompisar (alla singlar) till någon grekisk ö ett par veckor. Sedan kan man ju alltid påstå - "va, litar du inte på din partner!", "du måste vara en jäkligt osäker typ om du utgår från att din partner kommer vara otrogen bara för att hon åker till Grekland med sina singelkompisar!" osv, osv.

En tonåring tror jag inte på samma sätt reflekterar över den för mig givna frågan - varför vill hon åka dit ensam med sina singelkompisar? Eller...?
    det beror på vilka kompisar det handlar om. jag skulle låta min fru åka på semester med vissa av hennes kompisar medan om hon ville åka med några andra som jag gillar minde skulle jag nog säga ifrån, i det här fallet skriver TS att han lät sin tjej åka med sina singel kompisar som gillar att knulla runt.
    och att hon har bara kysst och inget annat är ren lögn. hon har erkänd en del av sanning just för att lindra framtida rykte som kommer att komma till kännedom.

Dumpa bitchen 

En gång otrogen alltid otrogen. 

Svar på tråden otrogen flickvän