• Anonym (alice)

Om jag blir anställd imorgon, när kommer då lönen?

Hej!
    Imorgon går jag på min första arbetsdag, kommer skriva under papper osv imorgon så kommer säkert få reda på hur det är då, men vill fråga också.

Jag har en månadslön, är alltså inte timanställd eller liknande.

När kommer lönen? Får jag full lön i december? Snälla hjälp mig. är desperat över att veta. 

• Svar på tråden Om jag blir anställd imorgon, när kommer då lönen?
  • missan75

Om du har månadslön bör du få lön för 18.11-30.11 i november och 1.12-31.12 i december.

• Meria
    missan75 skrev 2013-11-17 18:33:24 följande:
    Om du har månadslön bör du få lön för 18.11-30.11 i november och 1.12-31.12 i december.
    Var så det blev för mig när jag började i aug. Startade den 12:e och fick lön för 12-31/8 i slutet av augusti. 
    (¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Modernmom

Om man inte har innestående lön, då får man i slutet av december för november, osv

• Tirem

Du kan få lön antingen i slutet av november eller december... Det beror på vad din arbetsplats har för rutiner och avtal. Jag är tillsvidareanställd och jag hade fått min första lön i december om jag börjat där idag...

• cupiditas

25 nov har du lönen för hela november på kontot. Iaf om du är tjänsteman.

Är du sjuk eller något annat dyker upp i nov så regleras det i decemberlönen.

• Anonym (alice)
    cupiditas skrev 2013-11-17 18:58:26 följande:

För hela november? eller från och med imorgon till den 25 ? :) Låter lite dumt men det är mitt första jobb! så vet inte hur saker funkar riktigt. 
  • Stokke

De flesta kör sina lönefiler runt den 5-10.
    Jag tror du kommer få lön den 25/12 alt 23/12 om ni får lönen innan jul.

• Tirem
    cupiditas skrev 2013-11-17 18:58:26 följande:

Jag är tjänsteman, Unionen, och vi har det inte så... På din arbetsplats kanske det är så men inte för alla!
  • Anonym (olika)

Du har månadslön. Det betyder oftast att man har lön för innevarande månad.
     Dock börjar du ett nytt arbete i morgon och det är inte säkert att du hinner få lön i november. Om du ändå får det, är det  från och med du började till och med sista november.

Decemberlönen betalas oftast ut 22 - 23 december.   

• Anonym (16e)

Är det min arbetsgivare du ska jobba hos så kommer lönen för 18/11-25/11 att betalas ut 16e december. Sedan får du lönen för 26/11-25/12 den 16e januari o.s.v. Men som sagt är det olika på olika ställen.

Svar på tråden Om jag blir anställd imorgon, när kommer då lönen?