Inlägg från: Josefinmagnusson88 |Visa alla inlägg
  • Josefinmagnusson88

Omföderskor BF 2014

Hejsan :) jag hoppar in här trots att jag väntar mitt andra barn "nu i december 2013". Vi har en son född 2012 och det ska bli spännande att se vad det är för en liten filur som gömmer sig i min mage denna gången :) Till er som inte vet vad ni väntar nu andra gången- har era graviditeter varit olika eller är de lika? Berätta :)

• Josefinmagnusson88

Härligt och vad skönt för dig att du mår så bra under denna graviditet :) Men min son i magen mådde jag också oförskämt bra- kunde träna till i slutet av graviditeten, kände mig vacker, fick fint och tjockare hår, hade en nätt och fin mage "typiskt putande pojkmage" var sugen på bl.a. Korv, hamburgare, pizza, pasta " alltså ganska fet, onyttig och salt mat". Under denna graviditeten har jag också mått bra, men jag känner att det varit tyngre och jag har varit tröttare denna gången. Magformen är snarlik, känner mig dock inte lika fin och nätt, fått endel åderbrock på benen och i ena ljumsken denna gången, är sugen på godis, frukt och mer lättsamma saker denna gången. En sak till hjärtljuden har varit ungefär samma båda gångerna. Är hjärtljuden olika med dina barn?När

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-17 21:02:06 följande:
    Välkommen! Självklart är det bara att hoppa in! :) Kul med fler här! (tror inte min kommer stanna till januari ändå, men vi hoppas det!) Blir ju lite kul när vi har BF 1 Januari :D Kul att du inte heller vet könet på bebis, det vet inte vi heller och det är så otroooligt spännande när mina graviditeter är TOTALT olika! Med dottern så kräktes jag i 9 mån till 2 dagar innan hon föddes, jag fick Havandeskaps förgiftning, graviditets diabetes och järnbrist + sjukskriven hela graviditeten p.ga ond rygg, smärtande foglossningar och sjukgymnastik. Denna graviditet har jag fått må oförskämt bra! Jag har knappt haft känningar efter foglossningar, mitt socker är bra, blodtryck perfekt och jag mår bara SÅ BRA! dessutom är magformen olik. Hur är det för dig??? :) 

• Josefinmagnusson88

Just det ja: Med sonen i magen behövde jag inte äta järntabletter men det behöver jag nu! Jag är också så hiiiiiimla nyfiken på vem som lever i min mage:))) Denna gången tror alla runtomkring mig olika "alltså 50/50" och med min son i magen sa alla "det där måste ju vara en pojke med tanke på hur bra du mår och hur din mage ser ut" jag såg alltså inte gravid ut bakifrån och hade bara en mage so. Putade rakt fram!

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-17 21:02:06 följande:
    Välkommen! Självklart är det bara att hoppa in! :) Kul med fler här! (tror inte min kommer stanna till januari ändå, men vi hoppas det!) Blir ju lite kul när vi har BF 1 Januari :D Kul att du inte heller vet könet på bebis, det vet inte vi heller och det är så otroooligt spännande när mina graviditeter är TOTALT olika! Med dottern så kräktes jag i 9 mån till 2 dagar innan hon föddes, jag fick Havandeskaps förgiftning, graviditets diabetes och järnbrist + sjukskriven hela graviditeten p.ga ond rygg, smärtande foglossningar och sjukgymnastik. Denna graviditet har jag fått må oförskämt bra! Jag har knappt haft känningar efter foglossningar, mitt socker är bra, blodtryck perfekt och jag mår bara SÅ BRA! dessutom är magformen olik. Hur är det för dig??? :) 

• Josefinmagnusson88

Åhh vad mysigt med två små prinsessor :) Hur har dina graviditeter varit? Lika eller olika? Magformen? Hjärtljud m.m :)?

leiasmamma skrev 2013-11-17 21:56:58 följande:
    Hejhej! Har en dotter som är född -11. Är beräknad samma dag som LivetEnligtSandra med vår andra dotter :)

• Josefinmagnusson88

Ja vi får väl se vad som döljer sig där inne i våra magar :)) Men min magform är inte jätte olik den, som jag hade med sonen, så kanske att det är en pojk ändå?! Hmm vi får väl se ;)

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-18 00:50:59 följande:
    Välkommen hit Leiasmamma!! :) kul med en till med BF 1 januari, blir spännande och se om våra gryn vill titta ut 2013 lr 2014! :D Josefinmagnusson88: Låter faktiskt som att du nu har en lillasyster i magen! :D blir kul och se om "faktorerna" stämmer :) isf ska ju jag ha en lillebror! Ja vet du vad! Hjärtljudet är helt olika! Dottern hade 156-165 och bebis i magen nu har haft 125-135 nu varje gång^^ så ingenting är lika!

• Josefinmagnusson88

Hejsan :) Har hjärtljuden och dina sug efter saker skilt sig från graviditeterna :)?!

sommarbarn2010 skrev 2013-11-18 10:40:18 följande:
    Hej! Jag hoppar också gärna in här :) Jag har en son som är född i maj-10 och är nu gravid med lillasyster som är beräknad till 11:e feb. Storebror kom 6 veckor för tidigt så vi hoppas nu att lillasyster har tålamod att stanna inne i magen lite längre :) Mina graviditeter har hittills varit ganska lika varandra, bortsett från magen som denna gång är lite mer "rundare".

• Josefinmagnusson88

Jag har också en son redan (född 2012) och väntar nu mitt andra barn, men vet ej kön-så jag är riktigt nyfiken på vad det är för en filur :) Jasså har du fått njurbäckeninflammation :(?? Hur yttrar sig det? Känner ingen som haft det.. Förresten... Har dina graviditeter varit olika? Hur har hjärtljuden skilt sig från sonen och dottern? Magformen? Alltid kul att höra hur andra har haft det :)

Veronica76 skrev 2013-11-27 10:52:02 följande:
    Hoppar in här! Har en son född i mars 2011 och väntar nu en dotter som har BF 7/1,  Är för tillfället sjukskriven för njurbäckeninflammation men ska tillbaka till jobbet nästa vecka och jobbar fram till den 20/12.     

• Josefinmagnusson88
    Veronica76 skrev 2013-11-28 09:18:09 följande:
    Njurbäckeninflammation är en urinvägsinfektion som gått vidare uppåt. Har ju haft UVI när jag inte varit gravid och trott att man får ont när man kissar men tydligen behöver man inte få det när man är gravid. Så var uppmärksam på om ni får täta toabesök utan resultat för den smärtan som detta gav innan antibiotika sattes in var outhärdlig! Ont i njuren (jag trodde först att jag bara hade ont i ryggen var överansträngd) , sen feber och kräkningar..... hua! Mina graviditeter har varit helt olika! Med sonen: Foglossning Lägre hjärtljud inget illamående Nu med tjej i magen: Ingen foglossning Högre hjärtljud Hade illamående på morgnar samt om jag slarvade med maten. Dock aldrig kräkningar med ngn av dom. Eftersom jag klarat mig från foglossning så känns denna grviditet helt underbar då man kan röra sig! Magformen vet jag inte om den är annorlunda, Har själv inte tänkt på det.... Vi hade inte tänkt kolla kön denna gång heller men fick dåligt resultat på KUB så vi gjorde moderkaksprov och då kände vi att om vi ska kolla allt annat så kan vi lika gärna kolla vem som finns där. Har även underlättat när man pratar med sonen och säger att lillasyster ligger i magen = )

Vilken otur du har haft och fått detta nu när du är gravid och allt :( är det skadligt för bebisen? Jasså fick ni dåligt resultat på KUB :-/?! Tack för att du delar med dig om hur du har haft det och jag tycker alltid det är så intressant att höra. När är din lilla beräknad? Ha det gott
  • Josefinmagnusson88

Åhhh din stackare :( Hoppas att de hjälper dig på bästa sätt och att du snart slipper må dåligt! När är det som din lille är beräknad? Krya på dig ---------@

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-28 15:45:28 följande:
    Jag är hemma nu, fick åka hem redan i tisdags, så det var skönt, men jag var in på onsdagen igen då de egentligen inte ville skicka hem mig p.ga blodtrycket, men jag ville hem då jag har så nära. varje dag nu så har jag fått åkt in och tagit prover. idag hade jag 150/95 i blodtryck, så jag fick ordinerad stäng vila, har sovit hela dagarna och även idag.  Imorgon ska jag in på spec.mödra och ta prover igen, göra ctg kurva, etc.. Inget protein i urinet än, vilket de verkar vänta på att jag ska få, men jag mår så otroligt dåligt, så imorgon ska jag fråga vad som händer och om de har ngn plan, jag kan inte gå såhär med huvudvärken som inte släpper, det är ohållbart :( Så, önska mig lycka till tjejer! 

• Josefinmagnusson88

Vad skönt att du inte själv är oroad över att sf- måttet dalat och det kan ju bara vara så att bebisen ligger på ett visst sätt! Hur gick det hos bm idag?Jag håller tummarna på att ert såg bra ut!

Veronica76 skrev 2013-11-29 09:47:39 följande:
    Ja vi fick 1/110 och då var rekommendation att kolla vidare och vi hade sen tidigare sagt att vi ville veta om det fanns någon avvikelse som vi tidigt kunde ta beslut om vi ville fortsätta med. Den 7/1 enligt sjukvårdens beräkningar, och 11/1 enligt mina. Får se när det blir, hoppas jag hinner passera årsskiftet iaf. Idag ska jag till MVC och ta nytt SF mått då det hade  börjat dala senast och BM vill ta  ett till så hon kan ta beslut om tillväxtultraljud. Är dock inte oroad själv kring det.

• Josefinmagnusson88

Men vad skönt att du försöker vara positiv, trots att du inte mår så bra och hoppas proverna är bra på måndag! Med mig är det bra och min Lill' är beräknad runt den 6:december :) Så det är väldigt nära nu :))) så spännande!

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-30 12:37:48 följande:
    Bebisen är beräknad 1 Januari, så vi sitter nu och hoppas på att jag få gå tiden ut. Som det verkade igår på mina prover så ser det iaf ljust ut att bebis inte ska behöva komma innan jul, så det känns ju skönt! :) Proverna såg bättre ut igår, men dessvärre så har jag kvar huvudvärken som jag nu gått med i 11 dagar och svajjande högt blodtryck, så jag ska in för nya prover igen på måndag, hoppas på positiva resultat!  Vill slippa bli igångsatt en gång till, så jag försöker vara positiv nu även fast jag mår så dåligt  Hur är det med dig nu då? När var du beräknad?? :)

• Josefinmagnusson88

Okej, men skönt att du verkara vara lugn och inte blir orolig. Lycka till!

Veronica76 skrev 2013-11-30 16:12:47 följande:
    Stillastående SFmått så det blir TUL, fick tid redan på tisdag för det första. Men känner som sagt ingen oro för det.

• Josefinmagnusson88

Ja nu är det verkligen nära :) När jag väntade min son satte det hels igång dagen efter han var beräknad. Så vilfåtölj väl se när den här lite krabaten vill ut :)

Veronica76 skrev 2013-12-03 09:40:55 följande:
    Nu är det verkligen nära för dig! När kom ditt/dina tidigare, före/efter BF?

• Josefinmagnusson88

Ja det vore faktiskt inget kul Men det blir som det blir!

seffi1985 skrev 2013-12-03 19:10:39 följande:
    Ja det vore ju allt trist att gå över 2 veckor denna gång då du nästan fick på beräknat datum förra gången, håller tummarna för dig.

• Josefinmagnusson88

Vet du förresten vad du har i din mage :)?

seffi1985 skrev 2013-12-03 19:10:39 följande:
    Ja det vore ju allt trist att gå över 2 veckor denna gång då du nästan fick på beräknat datum förra gången, håller tummarna för dig.

• Josefinmagnusson88

Tjohoooooo. Den 7:e December fick jag mitt andra barn och det var en liten prinsessa och herre jösses vad glad jag är:)) Jag har nu en son och en dotter som är friska och mår bra :)

Svar på tråden Omföderskor BF 2014