• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • Josephinea

Halloj! Jag har också en son född 2012, lillasyster beräknad i februari. :) Vart bor du?

• LivetEnligtSandra
    Josephinea skrev 2013-11-17 20:34:11 följande:
    Halloj! Jag har också en son född 2012, lillasyster beräknad i februari. :) Vart bor du?
    Hej! Kul att du svarade! :) Jag bor i Örnsköldsvik, du?
    Vi vet inte kön på vårt syskon men det ska bli spännande!! :) 
  • Josefinmagnusson88

Hejsan :) jag hoppar in här trots att jag väntar mitt andra barn "nu i december 2013". Vi har en son född 2012 och det ska bli spännande att se vad det är för en liten filur som gömmer sig i min mage denna gången :) Till er som inte vet vad ni väntar nu andra gången- har era graviditeter varit olika eller är de lika? Berätta :)

• LivetEnligtSandra
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-17 20:50:14 följande:
    Hejsan :) jag hoppar in här trots att jag väntar mitt andra barn "nu i december 2013". Vi har en son född 2012 och det ska bli spännande att se vad det är för en liten filur som gömmer sig i min mage denna gången :) Till er som inte vet vad ni väntar nu andra gången- har era graviditeter varit olika eller är de lika? Berätta :)
    Välkommen! Självklart är det bara att hoppa in! :) Kul med fler här!
    (tror inte min kommer stanna till januari ändå, men vi hoppas det!) Blir ju lite kul när vi har BF 1 Januari :D

Kul att du inte heller vet könet på bebis, det vet inte vi heller och det är så otroooligt spännande när mina graviditeter är TOTALT olika!
    Med dottern så kräktes jag i 9 mån till 2 dagar innan hon föddes, jag fick Havandeskaps förgiftning, graviditets diabetes och järnbrist + sjukskriven hela graviditeten p.ga ond rygg, smärtande foglossningar och sjukgymnastik.
    Denna graviditet har jag fått må oförskämt bra! Jag har knappt haft känningar efter foglossningar, mitt socker är bra, blodtryck perfekt och jag mår bara SÅ BRA! dessutom är magformen olik.
    Hur är det för dig??? :) 
  • leiasmamma

Hejhej! Har en dotter som är född -11. Är beräknad samma dag som LivetEnligtSandra med vår andra dotter :)

• Josefinmagnusson88

Härligt och vad skönt för dig att du mår så bra under denna graviditet :) Men min son i magen mådde jag också oförskämt bra- kunde träna till i slutet av graviditeten, kände mig vacker, fick fint och tjockare hår, hade en nätt och fin mage "typiskt putande pojkmage" var sugen på bl.a. Korv, hamburgare, pizza, pasta " alltså ganska fet, onyttig och salt mat". Under denna graviditeten har jag också mått bra, men jag känner att det varit tyngre och jag har varit tröttare denna gången. Magformen är snarlik, känner mig dock inte lika fin och nätt, fått endel åderbrock på benen och i ena ljumsken denna gången, är sugen på godis, frukt och mer lättsamma saker denna gången. En sak till hjärtljuden har varit ungefär samma båda gångerna. Är hjärtljuden olika med dina barn?När

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-17 21:02:06 följande:
    Välkommen! Självklart är det bara att hoppa in! :) Kul med fler här! (tror inte min kommer stanna till januari ändå, men vi hoppas det!) Blir ju lite kul när vi har BF 1 Januari :D Kul att du inte heller vet könet på bebis, det vet inte vi heller och det är så otroooligt spännande när mina graviditeter är TOTALT olika! Med dottern så kräktes jag i 9 mån till 2 dagar innan hon föddes, jag fick Havandeskaps förgiftning, graviditets diabetes och järnbrist + sjukskriven hela graviditeten p.ga ond rygg, smärtande foglossningar och sjukgymnastik. Denna graviditet har jag fått må oförskämt bra! Jag har knappt haft känningar efter foglossningar, mitt socker är bra, blodtryck perfekt och jag mår bara SÅ BRA! dessutom är magformen olik. Hur är det för dig??? :) 

• Josefinmagnusson88

Just det ja: Med sonen i magen behövde jag inte äta järntabletter men det behöver jag nu! Jag är också så hiiiiiimla nyfiken på vem som lever i min mage:))) Denna gången tror alla runtomkring mig olika "alltså 50/50" och med min son i magen sa alla "det där måste ju vara en pojke med tanke på hur bra du mår och hur din mage ser ut" jag såg alltså inte gravid ut bakifrån och hade bara en mage so. Putade rakt fram!

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-17 21:02:06 följande:
    Välkommen! Självklart är det bara att hoppa in! :) Kul med fler här! (tror inte min kommer stanna till januari ändå, men vi hoppas det!) Blir ju lite kul när vi har BF 1 Januari :D Kul att du inte heller vet könet på bebis, det vet inte vi heller och det är så otroooligt spännande när mina graviditeter är TOTALT olika! Med dottern så kräktes jag i 9 mån till 2 dagar innan hon föddes, jag fick Havandeskaps förgiftning, graviditets diabetes och järnbrist + sjukskriven hela graviditeten p.ga ond rygg, smärtande foglossningar och sjukgymnastik. Denna graviditet har jag fått må oförskämt bra! Jag har knappt haft känningar efter foglossningar, mitt socker är bra, blodtryck perfekt och jag mår bara SÅ BRA! dessutom är magformen olik. Hur är det för dig??? :) 

• Josefinmagnusson88

Åhh vad mysigt med två små prinsessor :) Hur har dina graviditeter varit? Lika eller olika? Magformen? Hjärtljud m.m :)?

leiasmamma skrev 2013-11-17 21:56:58 följande:
    Hejhej! Har en dotter som är född -11. Är beräknad samma dag som LivetEnligtSandra med vår andra dotter :)

• LivetEnligtSandra

Välkommen hit Leiasmamma!! :) kul med en till med BF 1 januari, blir spännande och se om våra gryn vill titta ut 2013 lr 2014! :D

Josefinmagnusson88: Låter faktiskt som att du nu har en lillasyster i magen! :D blir kul och se om "faktorerna" stämmer :) isf ska ju jag ha en lillebror!
    Ja vet du vad! Hjärtljudet är helt olika! Dottern hade 156-165 och bebis i magen nu har haft 125-135 nu varje gång^^ så ingenting är lika!

• LivetEnligtSandra
    leiasmamma skrev 2013-11-17 21:56:58 följande:
    Välkommen! Kunde inte tagga via mobilen, så hoppas du ser mitt förra inlägg till dig :)
Svar på tråden Omföderskor BF 2014