Omföderskor BF 2014
Hoppar in här!
Har en son född i mars 2011 och väntar nu en dotter som har BF 7/1,
Är för tillfället sjukskriven för njurbäckeninflammation men ska tillbaka till jobbet nästa vecka och jobbar fram till den 20/12.
Hoppar in här!
Har en son född i mars 2011 och väntar nu en dotter som har BF 7/1,
Är för tillfället sjukskriven för njurbäckeninflammation men ska tillbaka till jobbet nästa vecka och jobbar fram till den 20/12.
Vad skönt att du inte själv är oroad över att sf- måttet dalat och det kan ju bara vara så att bebisen ligger på ett visst sätt! Hur gick det hos bm idag?Jag håller tummarna på att ert såg bra ut!
Var på TUL igår då BM oroade sig för stillastående SF.
Men allt såg som jag trodde bra ut, men ska tillbaka om 2 v då det är rutin för att kolla tillväxt.
Håller på att fundera på det här med avnavling..... när sonen föddes 2011 så donerade vi navelsträngsblod, fick frågan när man låg på förlossningen med värkar och hade aldrig innan hört talas om det och hade aldrig möjlighet att kolla upp något kring det.
Denna gång är jag mer tveksam och funderar även på att få sen avnavling.
Någon här som har erfarenhet kring detta?
Har idag ont i ryggslutet och neråt ljumskarna, är i v36+2. Börjar undra om det kan vara något på gång redan eller om det är förvärlar, hade det aldrig med sonen så jag vet inte hur det känns.
Har haft en hektiskt vecka med sjuk och olycksfall i familjen så det har varit stressigt. Så det kan ju vara kroppens sätt att tala om för mig att ta det lugnt.
Vill ju helst ha en januaritjej = )
Tjohoooooo. Den 7:e December fick jag mitt andra barn och det var en liten prinsessa och herre jösses vad glad jag är:)) Jag har nu en son och en dotter som är friska och mår bra :)
Fler än jag som fått rosaaktiga flytningar? V 38 imorn. Hoppas inte att set är slempproppen redan!
Tjejer! Ligger nu på förlossningen och fick första dosen igångsättning vid 14. Bebis är på G! Fick hsf igen, så nu måste bebis ut. Hoppas allt e bra med er andra!
TUL besök idag som tyvärr inte resulterade i att jag fick reda på vad bebis är :P Nåja nu är det ju inte så långt bort ändå dessutom hade bebisen monsterhicka, såg jätteroligt ut. Men det blir nog en större bebis även denna gång då den redan vägde 3 kg och jag är i v 35+3. Iaf om den kommer på utsatt tid Lite tidigare skulle ju inte göra något, typ 1 vecka eller 2 för det är ju på nästa år. Men tänk om jag går över 2 veckor och det blir nästan 5 kg *rädd* Det är väl bara vänta och se som gäller men mitt tålamod är på upphällningen. Jag vill träffa bebis nu =D
Den 21 December tjejer så kom lilla Max till världen! Han vägde 3585g & mätte 53cm!
Vi har haft en tung vecka bakom oss men det börjar sakta återgå till normala rutiner och storasyster Moa har börjat acceptera lillebror som en i familjen.
Va inte avis, födde henne som en ängel den 5e..
Nu var det länge sen det hände något på den här tråden. Så här kommer min roliga nyhet. Den 21 januari kom vår bjässe Loke. Han var 4870 g 56 cm lång och 37 cm i huvudmått. Fick trots detta en drömförlossning med bra smärtlindring och inte en spricka!