Inlägg från: LivetEnligtSandra |Visa alla inlägg
  • LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

emsapemsa skrev 2013-12-06 23:13:27 följande:
    Åh, vad kul att börja förbereda sig.. Här har det inte hänt så mycket än, men så är det ju ett tag kvar också. Men det är ju så mysigt. Att få bädda sängen, fixa i ordning vagn och packa bb-väska! 
    Längtar till Januari då vi har tänkt beställa vagnen. Det enda jag har köpt hittills är en overall. Sen har vi ju mycket sparat från våran pojk, men det är alltid något speciellt med att få fixa lite nytt! ;)
    Ja, jag tror att man bara mår bra av att få köpa nytt även fast man har kvar sedan tidigare barn :)
    det är ju ändå ett nytt barn som kommer ^^ 
    Vi har kvar mkt sedan vi fick dottern också och då köpte vi allt i unisex i början då vi inte visste kön, och det har vi letat fram nu till bebis, men nu "kanske" vi vet att det är en pojke och då är jag så himla sugen på att köpa nya kläder! Glad Men jag har faktiskt skickat efter EN body på nätet som jag designat själv! Alla tror att vi kommer få en tjej till (vilket inte behöver va helt omöjligt) men jag har beställt en vit body som det står med blå text "Im not a GIRL" hahaha!! Så det skulle va kul om det faktiskt är en pojke. Förlossningsläkaren trodde nämligen att hon såg en snopp på TUL, så jag vågar "Nästan" lita på det :)
    Och skulle det inte va en pojke så har jag en kompis som nyss fått en som kan få bodyn jag beställt, så det e ju nice :)
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-10 15:07:22 följande:
    Bm-besök idag som gick alldeles utmärkt. Vi gjorde en sammanställning av graviditeten och förlossningsplanen hade jag redan gjort. Sf mått 32 cm blodvärde/järn 124 och blodsocker på 6,5 om jag kommer ihåg rätt. Hon tyckte det såg jättebra ut förutom mina stackars fogar men dom är ju som de är. Gick sen på stan med syrran och kollade bebiskläder och babyskydd. Igår köpte jag en "åkpåse" med ärmar till babyskyddet som var vitt och jättefint. Hoppas bara det håller sig vitt.
    Flört
    Skönt att allt såg bra ut :) Vad brukar bebis hjärtljud ligga på? :)
    Jag ska till BM idag, ännu en koll för högt BT. Var dit på "vanlig koll" i måndags 
    och då såg allt bra ut förutom blodtrycket då.
    Jag hade 36 i sf-mått, bebisen är neråt/ruckbar och ligger på 150 slag :)
    vi gick också igenom förlossningsplan och sammanställde graviditeten, gick hur fint som helst!
    Åh vad man längtar nu! Har 21 dagar kvar idagGravid
  • LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2013-12-11 18:17:17 följande:

Jag längtar jättemycket också. Ligger det mellan 130 och 160 är det nog okej. Hade ca 155 med dottern och nu sist hade jag 137. Sägs att det är en tjej om det är högt och en kille om det är lågt. Tror jag läste det här iaf Fast det stämmer ju inte alltid. Själv har jag 40 dagar kvar. Jag läste att statistikt sett får man andra barnet 3-4 dagar tidigare. Jag håller tummarna för jag börjar få klåda på magen när huden sträcks och det höll mig vaken i slutet förra gången. Bara den stannar över jul och nyår och inte prickar storebrors födelsedag 6 januari.

Jaha! du har redan ett januaribarn! Blir spännande då och se när din lilla vill ut! :) hihi. 
    men det kan väl va kul att ha dubbel födelsedag den 6e? :) hade varit coolt iaf med båda barnen på samma datum. Här är det ju omöjligt då dottern föddes på sommaren Skrattande
    Idag har jag 20 dagar kvar, känns som en evighet just därför att en av mina närmsta vänner fick barn igår! Coolt va, han blev född 11-12-13 Skrattande
    Så nu har jag fått en massa bäjbisbilder på mobilen igår och idag, liiiiite sugen man blev då! Fy vad jobbigt!!! 

• LivetEnligtSandra

Tjejer! Ligger nu på förlossningen och fick första dosen igångsättning vid 14. Bebis är på G! Fick hsf igen, så nu måste bebis ut. Hoppas allt e bra med er andra!

• LivetEnligtSandra

3e dygnet idag utan att något mer än värkar kommit och gått, öppen ca 1 cm, händer inget där nere även fast jag fått 9 doser igångsättning + hinnesvepningar. Helt otroligt, med dottern tog samma metod inte ens ett dygn!
    Nu börjar jag bli väldigt trött, har fått åka hem då ändå inget händer, kanske starta igång bättre på hemmaplan i lugnet när jag får vara med dottern. 

• LivetEnligtSandra

Den 21 December tjejer så kom lilla Max till världen! Han vägde 3585g & mätte 53cm! Hjärta
    Vi har haft en tung vecka bakom oss men det börjar sakta återgå till normala rutiner och storasyster Moa har börjat acceptera lillebror som en i familjen.

• LivetEnligtSandra

Tack tjejer! Glad
    Lillebror Max mår bara bra och har äntligen nu börjat gå upp i vikt!
    i måndags vägde lillskorven 2915 men idag vägde han 3080! Fin start på 2014! Hjärta
    Tänkte även fråga hur många utav er som har facebook?

• LivetEnligtSandra
    Mallan79 skrev 2014-01-01 18:38:23 följande:
    Grattis
    Den 27/12 kom våran underbara prins Liam
    3120 gr och 48 cm lång och helt perfekt ;)
    En snäll och lugn kille som verkar helt nöjd med livet vi bara njuter

STORT GRATTIS Till sötnöten!! :)
  • LivetEnligtSandra
    leiasmamma skrev 2014-01-02 09:20:19 följande:
    Grattis till alla er!! 1 dag över tiden här.. Fast är nöjd att jag gick över till detta året iaf :)

Har också facebook!

Inte kul att gå över men jag är lite avis på dig faktiskt att din sötnos får födas på rätt sida av året ;)

• LivetEnligtSandra
    leiasmamma skrev 2014-01-11 00:07:44 följande:
    Va inte avis, födde henne som en ängel den 5e..
    Finner inga ord Leiasmamma! Känner mig hemsk nu som skrev att jag var avis, men hur ska man veta. Vet de vad det beror på? Beklagar djupt sorgen, var rädd om er Hjärta
  • LivetEnligtSandra

Det blev väldigt trist och sorgligt här i tråden. Man kan inte föreställa sig hur det känns när man inte varit med om det. Själv så är jag nog fortfarande i "bebisbubblan" och kan inte alls förstå den sorg som många upplever att mista ett barn. All styrka till er Hjärta

För att skriva om ngt helt annat så heter jag Sandra Almqvist på facebook om någon vill lägga till mig som vän, tänkte om ni ville vara med i en bebisgrupp som jag har där. 

• LivetEnligtSandra
    seffi1985 skrev 2014-01-24 22:06:47 följande:
    Nu var det länge sen det hände något på den här tråden. Så här kommer min roliga nyhet. Den 21 januari kom vår bjässe Loke. Han var 4870 g 56 cm lång och 37 cm i huvudmått. Fick trots detta en drömförlossning med bra smärtlindring och inte en spricka!
    GRATTIS!! Vad underbart att du hade en härlig upplevelse med förlossningen! Glad
    Jättefint namn på killen! Hjärta
  • LivetEnligtSandra
    Veronica76 skrev 2014-01-25 11:45:02 följande:
    Det var verkligen en stor kille! Grattis!

Vår dotter kom den 19/1 på BF+12.
    3960gr å 51cm, när hon väj bestämde sig för att komma gick det fort så jag hann inte med att få ngn smärtlindring. Men det gick över förväntan utan.
    Stort GRATTIS!!! :) Hoppas allt flyter på bra! GladHjärta
  • LivetEnligtSandra
    Mantra skrev 2014-01-26 18:19:30 följande:
    Ny här! Beräknar föda lillasyster snart, bf på torsdag! Storasyster kom i v 36+1 så jag hade ju liksom räknat lite med att föda tidigt nu med.. Känns som att gå över redan :/ har svärmor här i en vecka nu, så har barnvakt på plats, vore ju toppen om hon ville komma då!!
    Välkommen hit!! Skrattande Hoppas du myser med bebis nu! Glad
Svar på tråden Omföderskor BF 2014