• Waiting 4U

Ruvare i november!?

Hejsan allihopa!

Tänkte kolla om det finns några ruvare som vill följas åt & dela med sig av symptom, känslor, tankar ja allt i detta ämne!?

Själv är vi inne på vårt andra syskonförsök & den 16 november (i normal ostimulerad cykel) sattes ett litet fint embryo in i mig, på min födelsedag dessutom
    Jag fick ont i magen/livmodern efter insättningen, alltså samma dag & efter det kom det en liten rosa blödning. Hade såpass ont att jag var tvungen att ta alvedon. Någon som varit med om något liknande? Jag kan få ont under ägglossning men detta kändes mer än vanligt. Dagen efter var allt bra igen & jag kan känna hur det sticker i livmodertappen & livmodern, känner även av att det "drar" i livmodern & brösten är smått ömma... men det känns för tidigt att känna nått!? Sen undrar jag vilken dag räknar man som RD 1?

TD 1 dec 

• Svar på tråden Ruvare i november!?
  • merjama

Hejsan, är också en ruvare på dag 10 :)....

Hmm att du fick ont dagen efter ET kan bero nog på att du var öm efter ÄP, då det är tok för tidigt att känna ngt tyvärr.

Jag tror nog att det kan va prog eller ägglossningssprutan som spökar med dessa symptom.
    Kände också liknande som dig men på ruvardag 9 försvann alla symptom och mycket riktigt så är det ÄLsprutan som går ut  ur kroppen då.

RD 1 räknas från dagen EFTER ET.
    Alltså ET som 0 och dagen efter RD 1,
    hoppas du får iaf massor med gravsymptom längre fram :)Glad

• Waiting 4U

Hej vad kul att du hittade hit!:) Tjuvtestat nått eller väntar du till TD? Hur mår du och har du några symptom? Jag har inte gjort äggplock eller tar några hormoner då vi gjort FET i normal cykel, alltså ostimulerat. Jag hade ont samma dag som FET men inget dagen efter. Nu idag på RD 3 känner jag fortfarande av min livmoder plus att brösten bara ömmar mer och mer. Helt annat än från förra syskonförsöket då jag vid FET fick ont men inte fick några direkta symptom efteråt, jag kände ganska snabbt att jag inte var gravid och hade rätt, medans denna gången börjar jag faktiskt att hoppas :)

• merjama
    Waiting 4U skrev 2013-11-19 09:21:44 följande:
    Hej vad kul att du hittade hit!:) Tjuvtestat nått eller väntar du till TD? Hur mår du och har du några symptom? Jag har inte gjort äggplock eller tar några hormoner då vi gjort FET i normal cykel, alltså ostimulerat. Jag hade ont samma dag som FET men inget dagen efter. Nu idag på RD 3 känner jag fortfarande av min livmoder plus att brösten bara ömmar mer och mer. Helt annat än från förra syskonförsöket då jag vid FET fick ont men inte fick några direkta symptom efteråt, jag kände ganska snabbt att jag inte var gravid och hade rätt, medans denna gången börjar jag faktiskt att hoppas :)
    Ja hehe,

Nej jag tänker vänta till TD men i värsta fall tjuvtesta dagen innan (fredag)...
    Nej just nu har alla mina symptom blåst bort, förmodligen i att med ÄLsprutan försvann ur kroppen, känns lite surt då man vill känna något som kan få en att hoppas.
    Ja hoppas på att du får ditt plus..
    Kände också av livmodern, äggstockarna och brösten var super ömma, men dessa försvann i rd 9..
    Hoppas dina håller i sig Kyss
  • Waiting 4U

Ja man vill ju verkligen känns något, hoppas att det blir ett stort Plus när du testar Glad
    Är det första försöket & var går ni någonstans?

• MissUnruly

Hej på er!

här är en till ruvare som fick ett fint embryo insatt den 15:e november så ar pa ruvardag 4  Glad

Detta ar vart forsta syskonforsok och nu vill jag att dagarna ska ga fortare!!! Jag kommer definitivt testa innan TD, till mig sa de TD den 3:e december...

Har ni 2 dagars embryo el langtidsodlat?

• LillaMiraklet

Ville bara titta in och önska er lycka till...själv är jag på rd 10 idag och tjuvtestade igår för att jag ville släcka allt hopp som fanns för att jag var övertygad om att det skulle bli - på stickan och ville sluta att desperat försöka hitta symtom jag inte kände...jag blev jätte förvånad men jag hade fel, jag testade + får bara hoppas att det håller i sig till 25 nov då min verkliga testdag är. Men om ni inte känner något behöver inte betyda att det är något där.
    Ruvar på 2st blastocyster.

• MissUnruly

Stort grattis LillaMiraklet! Ovanligt att de satter in tva blastocystor va? Wow!  Da kanske du vantar tvillingar, vad spannande! 

Tack for peppen till oss, jattekul att höra nar man gar och ruvar Glad

• MissUnruly

Waiting 4U - jag hade ocksa molvark i livmodern dagarna efter ET.. hoppas det ar positivtSkrattande

• LillaMiraklet

Tack!
    Jag blev gravid först efter IVF3 (återinsättning 5) slutade dock i MA v.7 och det här är efter IVF4 (återinsättning 6) har bara haft - vid dom 4 första återinsättningarna.

IVF1 fick jag ett 3 dagars embryo, testade -
    FET1 en blastocyst som var 50% intakt, testade -
    IVF2 fick jag en blastocyst, testade -
    FET2 fick jag 2 blasocyster 100% intakta, testade -
    IVF3 fick jag 2st 3 dagars embryon, testade + (en fäste)

Jo att få 2st blastocyster är väldigt ovanligt att dom går med på, jag fick det för att vi gjort så många återföringar utan att få + och ett missfall bakom oss.
    Normalt sätt går dom inte med på det, jag fick tjata lite trots alla mina -.
    Hoppas så klart att det är tvillingar men blir mer än tacksam om det bara är en också.
    Så om det inte går vägen på första, andra, tredje, fjärde gången är det inte kört...fortsätt hoppas!

• Waiting 4U

Vad kul att fler vill ansluta sig, alltid kul att läsa om hur andra har det & känner det osv. Glad
    Stort GRATTIS LillaMiraklet, vad kul om det skulle bli två.

Vi fick ett  2 dagars embryo insatt & till oss sa dom att vi skulle testa efter 15 dagar, gjorde FET den 16 nov så då blir TD den 1 dec. Har BIM den 28 nov & har inte mensen kommit då så kommer jag att tjuvtesta, kanske lite tidigare till och med Flört det är ju så jobbigt med denna väntan.
    MissUnruly - Ja hoppas det är en positiv molvärk nu! 

Svar på tråden Ruvare i november!?