• Waiting 4U

Ruvare i november!?

Hejsan allihopa!

Tänkte kolla om det finns några ruvare som vill följas åt & dela med sig av symptom, känslor, tankar ja allt i detta ämne!?

Själv är vi inne på vårt andra syskonförsök & den 16 november (i normal ostimulerad cykel) sattes ett litet fint embryo in i mig, på min födelsedag dessutom
    Jag fick ont i magen/livmodern efter insättningen, alltså samma dag & efter det kom det en liten rosa blödning. Hade såpass ont att jag var tvungen att ta alvedon. Någon som varit med om något liknande? Jag kan få ont under ägglossning men detta kändes mer än vanligt. Dagen efter var allt bra igen & jag kan känna hur det sticker i livmodertappen & livmodern, känner även av att det "drar" i livmodern & brösten är smått ömma... men det känns för tidigt att känna nått!? Sen undrar jag vilken dag räknar man som RD 1?

TD 1 dec 

• Svar på tråden Ruvare i november!?
  • merjama
    Waiting 4U skrev 2013-11-19 12:59:06 följande:
    Ja man vill ju verkligen känns något, hoppas att det blir ett stort Plus när du testar Glad
    Är det första försöket & var går ni någonstans?
    Ja det vårt första försök, anledningen till vår icsi är att maken min har slöa spermier..

Vi behandlas i sahlgrenska, själv då?

• Waiting 4U

Okej, vi har också gjort ICIS pga av att min man har få & slöa spermier, plus att jag har endometrios också...så chansen att få barn på egen hand är ungefär = 0
    Vi går också på Sahlgrenska :) 

• merjama
    Waiting 4U skrev 2013-11-20 14:16:31 följande:
    Okej, vi har också gjort ICIS pga av att min man har få & slöa spermier, plus att jag har endometrios också...så chansen att få barn på egen hand är ungefär = 0
    Vi går också på Sahlgrenska :) 
    Jaha, hur har du upplevt hela processen nu i efterhand?..
    När man var mitt i alla sprutor,sprayar,blodprover m.m så upplevde jag det som att tiden flög förbi samtidigt som det var lite jobbigt..

Vilken ruvardag är du på nu`?
  • Waiting 4U

Det var så länge sedan vi gjorde vår första IVF så jag minns inte riktigt, man var så uppe i hela processen då medans vid ett syskonförsök går det så himla snabbt. En undersökning, ägglossningstest & sen insättning... helt annat. Idag är jag på RD 4, tiden får gärna gå fortare nu

• MissUnruly
    Waiting 4U skrev 2013-11-20 17:07:02 följande:
    Det var så länge sedan vi gjorde vår första IVF så jag minns inte riktigt, man var så uppe i hela processen då medans vid ett syskonförsök går det så himla snabbt. En undersökning, ägglossningstest & sen insättning... helt annat. Idag är jag på RD 4, tiden får gärna gå fortare nu
    vad harligt det later med FET! vi har startat om hela processen nu nar vi vill ha syskon... men det gick lattare den har gangen med sprutorna och allt tycker jag, det var enklare an jag mindes det som :)

Jag ar pa ruvardag 5 och precis nu far tiden garna ga fortare Flört Borjar kanna efter om jag har symptom nu nar man vet att det kan ha fäst.. kanner ni någonting?
  • merjama
    MissUnruly skrev 2013-11-20 21:26:16 följande:
    vad harligt det later med FET! vi har startat om hela processen nu nar vi vill ha syskon... men det gick lattare den har gangen med sprutorna och allt tycker jag, det var enklare an jag mindes det som :)

Jag ar pa ruvardag 5 och precis nu far tiden garna ga fortare Flört Borjar kanna efter om jag har symptom nu nar man vet att det kan ha fäst.. kanner ni någonting?
    Nej jag känner ingenting speciellt, lite mens känningar och är frusen av mig. thats it :/...
    Själv?
  • Orolig1980

Eftersom det tydligen fungerade att ansluta sig ( är ny på FL) Är nu inne på mitt andra syskonförsök. FET den 12 november och önskar dela med mig och ta del av erfarenheter! Har varit gravid 1 gång tidigare ( åtta år sedan och på naturlig väg) så det är väl annorlunda med IVF gällande gravsymptom och när de kommer, eller? Känner mig mest frusen nu, någon som vet orsak?

• mikispikis90

Okej, varför göra det denna gång? :)

Ska göra fet idag, vet inte riktigt hur jag ska ta mina känslor .. Är 23 år och alla säger att jag då ska ha lätt att "behålla embryot" men sen när man väl satt in det så säger de "de är upp till naturen om din kropp vill behålla det". Min man har haft cancer, därför gör vi IVF.

Svar på tråden Ruvare i november!?