• Dinoo

Resa och flaskmatning

Hej! Vi ska resa till Tyskland en långweekend med oss vår fyramånaderskille som endast äter ersättning på flaska. Ha med oss vatten i termos och pulver i dosburk, alternativt någon tetra, är ju inte så svårt. Vi tar med vår lilla vattenkokare. Men hur sjutton gör man med flaskorna? Diska dem på hotellrummet, om man tar med diskmedel, funkar ju, men hur kokar man dem? Och så vattnet... Kan man ta kranvatten i Tyskland? Alltså, vi dricker ju det, men han är ju så liten tänker jag. Får man ge flaskvatten, eller är där massa konstiga mineraler och sånt i det? Vi kan ju inte ta med oss massa vatten hemifrån. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Resa och flaskmatning
  • Dinoo

Vattnet då... Finns det någon som vet om man kan använda kranvattnet?
    Det ska ju kokas, så det borde väl vara ok?

• Dinoo

Men själva ätandet... Kan det göras med kokt kranvatten? Vi ska ju liksom bara till Tyskland så jag tänker att vattnet där är ok. Men är ändå lite nojig över annat kranvatten än vårt eget.

• Dinoo

Alltså, jag var nog otydlig... Vilket vatten skulle ni rekommendera att blanda ersättningen med?

• Dinoo

Jaha, flaskvatten alltså... Vilket som eller? Är det inte massa mineraler i det som de små inte får dricka?

Vi ska till Lübeck, om det är nån som har erfarenhet av just Lübeckvatten...

Svar på tråden Resa och flaskmatning