• vårblo­mmans
    Äldre 19 Nov 16:21
    186693 visningar
    605 svar
    -2 +1
    605
    186693

    Jag gissar kön från era tidiga ultraljud!

    Jag har nu gjort sååå mycket research om nub-theory och skull-theory och jag tycker det är så himla intressant och kul! Roligare blev det när jag gissade rätt kön genom nub-theory från min kompis ultraljud. 

    Nu vill jag gissa kön från era ultraljudsbilder ni fått på era KUB-ultraljud (eller ultraljud runt 12-13 veckor). 
    Så tydliga bilder som möjligt, helst i profil!

    Det är endast gissningar och jag utgår ifrån det jag lärt mig helt enkelt. Ni får också vara med och gissa, och senare skulle det vara kul om könet avslöjas så man får se om man gissade rätt!  

    Kör hårt!!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 17:00
    Med skull-theory spelar det ingen roll vilken vecka du är i, så då kan jag gissa vilken vecka som helst!

  • Svar på tråden Jag gissar kön från era tidiga ultraljud!
  • Äldre 21 Nov 08:53
    #31
    vårblommans skrev 2013-11-21 08:36:18 följande:
    Den första bebisen ser ut som en flicka! Andra ser man inte så bra.. men huvudformen ser lite mer ut som en pojke. Så jag gissar på en av varje! Flört
    Tjohoo, det är vad jag hoppas på (blir SJÄLVKLART jätteglad om det blir annorlunda också, men har en pojke sedan tidigare så en liten flicka vore kul.) Jag har en känsla för att det är just den fördelningen, alltså att den första som du gissade på är en flicka och den andra är en pojke. På UL fick jag oxå den känslan...

    Vad gick du på, skall eller nubbteorin?

    Om 2,5 vecka kanske vi får veta!
  • vårblo­mmans
    Äldre 21 Nov 09:16
    #32
    Majblomma14 skrev 2013-11-21 08:53:13 följande:
    Tjohoo, det är vad jag hoppas på (blir SJÄLVKLART jätteglad om det blir annorlunda också, men har en pojke sedan tidigare så en liten flicka vore kul.) Jag har en känsla för att det är just den fördelningen, alltså att den första som du gissade på är en flicka och den andra är en pojke. På UL fick jag oxå den känslan...

    Vad gick du på, skall eller nubbteorin?

    Om 2,5 vecka kanske vi får veta!
    Skallteorin gick jag på då nubbarna inte syns på bilderna :) men det sägs ju att skallteorin stämmer till 92% av fallen :) 
  • Äldre 21 Nov 10:37
    #33
    vårblommans skrev 2013-11-21 09:16:03 följande:
    Skallteorin gick jag på då nubbarna inte syns på bilderna :) men det sägs ju att skallteorin stämmer till 92% av fallen :) 
    Oj, 92% stämmer!?! Då får vi se om det stämmer i detta fallet! Spännande!

    Tack!
  • Äldre 21 Nov 10:41
    #34

    Har fått låna dessa bilder. Detta barnet är redan fött, så nu får vi se va du går för Flört
    Bilderna kanske är lite sissodär, men provar! Första bilden är från Kub. Andra skickar jag me för skall-teorin, den är senare ca 6e mån.



     

  • Äldre 21 Nov 10:42
    #35
    Petra 85 skrev 2013-11-21 10:41:22 följande:
    Har fått låna dessa bilder. Detta barnet är redan fött, så nu får vi se va du går för Flört
    Bilderna kanske är lite sissodär, men provar! Första bilden är från Kub. Andra skickar jag me för skall-teorin, den är senare ca 6e mån.

     


     


    Tryckte på fel knapp, här kommer bild 2 Tungan ute

  • Äldre 21 Nov 13:46
    #36

    Gör min om du vill :) Bild finns under galleri. .kan inte få upp den här :o


    Katja -95 Sanna -96 Alicia -01 Mira -07 Bebis påväg -14 ♡♡♡♡♡
  • Q13
    Äldre 21 Nov 14:35
    #37
    Petra 85 skrev 2013-11-21 10:41:22 följande:

    Har fått låna dessa bilder. Detta barnet är redan fött, så nu får vi se va du går för Flört
    Bilderna kanske är lite sissodär, men provar! Första bilden är från Kub. Andra skickar jag me för skall-teorin, den är senare ca 6e mån.



     


    Flicka? gissar jag... Ska bli kul att se vad Vårblommans gissar :)
  • Äldre 21 Nov 20:13
    #38

    Gissa gärna på min goding, v 12+3 :)

  • vårblo­mmans
    Äldre 21 Nov 20:17
    #39
    Petra 85 skrev 2013-11-21 10:41:22 följande:
    Har fått låna dessa bilder. Detta barnet är redan fött, så nu får vi se va du går för Flört
    Bilderna kanske är lite sissodär, men provar! Första bilden är från Kub. Andra skickar jag me för skall-teorin, den är senare ca 6e mån.

     


     


    Jag gissar på flicka! 
  • vårblo­mmans
    Äldre 21 Nov 20:19
    #40
    Mallinjo skrev 2013-11-21 13:46:27 följande:
    Gör min om du vill :) Bild finns under galleri. .kan inte få upp den här :o
    Tycker det ser ut som en pojke! :) Nubben pekar lite uppåt, så är nästan säker på det! 
Svar på tråden Jag gissar kön från era tidiga ultraljud!