• Anonym (svikare?)

Jag var otrogen, chockad över mannens reaktion

Jag och min man har varit gifta i ca 10 år när jag på en firmafest var otrogen med en kollega som jag varit lite tänd på ett tag. Patetiskt alltihop jag vet. Sexlivet hemma var inget vidare, var lite berusad och ja, vi hade sex.

Har inget försvar direkt och tycker otrohet är helt, helt fel. Så min man märkte ju att det var nåt och efter bara nån dag erkände jag alltihop. Han blev såklart arg och besviken och vi grälade i flera dagar. Eller ja, han var arg på mig.

Efter nån vecka när han lugnat sig gick vi mest tysta och en kväll när vi hade lagt oss började han smeka mig på brösten. Kysste mig och jag kände att han var kåt. Vi började ha sex när han plötsligt bad mig berätta vad som hänt den där kvällen!! Jag blev chockad och kom av mig, men han envisades och sa han behövde höra det för att kunna gå vidare. Så jag berättade lite vagt och till min förvåning blir han kåtare och kåtare och frågade om hans kuk mm. Det slutade med att han knullade mig hårt och intensivt på ett sätt han inte gjort på länge.

Nu vill han höra om detta varje gång vi har sex och han har t.o.m sagt att om jag vill är det ok att jag träffar honom igen, fast bara för sex.

Jag är helt förvirrad nu och vet inte vad jag ska göra??

• Svar på tråden Jag var otrogen, chockad över mannens reaktion
  • Anonym (Keke)

Du ska såklart fortsätta knulla din kollega.

• sötare

Din man kanske tände på att du låg med e annan å sen får straffknulla dig .

• Lever så

Var försiktiga bara och prata igenom det noga, annars är det väl bara att köra. Har själv en man som tänder på att jag knullar andra, mysig lek om det görs i förtroende.

never a failure always a lesson
  • Anonym (Hell no!)

Jag gjorde så med mitt ex när hon var otrogen. Nå´n chockreaktion tror jag eller kanske nån gammal reptilhjärne funktion där jag skulle spruta in mitt revir. Nej, vi är inte tillsammans längre. Absolut inte!!!

• Anonym (from scratch)

Om han nu mot förmodan faktiskt vill att du knullar andra män bör du nog göra det under mer ordnade former och med någon annan än den kollegan. Börja från scratch och gör det rätt. Kollegan är för alltid fläckad av den riktiga otroheten, i dina ögon åtminstone och säkert även i din mans, och f ö finns det andra fällor m att ha en affär m någon på jobbet. Börja från ruta ett om ni verkligen vill det här. Men värna om din egen integritet

• Anonym (svikare?)
    Lever så skrev 2013-11-19 17:55:48 följande:
    Var försiktiga bara och prata igenom det noga, annars är det väl bara att köra. Har själv en man som tänder på att jag knullar andra, mysig lek om det görs i förtroende.
    never a failure always a lesson

Ja, har sett att det finns män som tänder på det, men det har liksom inte funnits i min värld.
  • P30

Det är inte så ovanligt att människor faktiskt tänder på att sin partner har sex med andra.

Dels gör det naturligtvis partnern mer attraktiv, dels är det många som tänder på att göra "förbjudna" saker. Så självklart kan ni fortsätta göra så om det funkar för er. Det som är superviktigt är att ni pratar, pratar och pratar mer. För honom är det säkert väldigt dubbelt. På ett sätt känner han sig sviken, övergiven, är rädd för att bli lämnad. Å andra sidan börjar han inse att: du är kvar, du är kåtare än tidigare.

Sex med andra innebär väldigt ofta ett uppsving (uppswing) i förhållandet. Min rekommendation är att ni börjar utforska swingersvärlden i första hand och göra saker där båda är med. På så sätt dämpas ångesten över att kunna bli lämnad, ingen känner sig utesluten och han får till och med se dig knulla med någon annan.

Låt det ta tid, vänta med att ha sex med någon annan tills han är mer läkt och har kommit förbi chockstadiet, det brukar behövas några månader. Under tiden: prata en massa. Var helt och totalt ärliga mot varandra och var väldigt noga med att berätta för honom att det är honom du älskar, honom du vill leva med, men att det vore underbart om ni båda fick utlopp för sexuella fantasier som ni är överens om att ni vill testa.

Generellt sätt är ett förhållande stabilt och tryggt efter tio år och lika generellt skapar en otrohet massor av turbulens i förhållandet. Låt förhållandet bli minst lika tryggt som innan - sedan kan ni börja utmana er.

När du bekräftar honom - ta gärna en diskussion om hur han behöver få reda på att du älskar honom. Googla lite grand på kärlekens xx språk (det finns olika varianter och siffror - jag brukar tycka att det finns nio språk...) Kolla igenom dem, börja med att lista dem och diskutera hur era föräldrar bekräftade sin partner innan ni pratar om er själva. När ni skrivit ner hur era föräldrar bekräftade varandra - gör samma var och en för sig utan att prata. Skriv ned i vilken ordning ni själva behöver bekräftelse. Därefter gör du samma lista efter vad du tror att din partner behöver.

Den övningen kan vara lite läskig, men syftet är att få information om hur väl du egentligen känner din partner. När ni väl har en lista, jämför vad han tror och vad du tycker. Observera att det inte finns något rätt och fel - när ni pratat igenom den kommer ni förmodligen ha ändrat plats på ett par saker. Detta går inte att nå om ni bara pratar utan att göra listorna separat först.

Skriv ner det ni kommer fram till, gärna i ett mail mellan er som ni kan plocka fram ibland.

Exempel på detta kan vara att min sambo behöver ett sms varje dag och behöver få höra varje dag att jag älskar henne. Hon vill gärna ha blommor emellanåt och vi behöver göra roliga saker ihop - träna och ha roligt. Sex är också viktigt för henne.

För mig är det absolut viktigaste att jag får närhet och kli på ryggen. Jag skulle bli närmast upprörd om hon köpte blommor. Att skratta ihop och ha bra sex är också viktigt för mig. Jag behöver inte få några sms.

I många fall bekräftar man den andre som man själv vill bli bekräftad, inte som den behöver bli det. Om ni får till detta kommer tryggheten i ert förhållande tillbaka mycket fortare och ni kan utforska allt detta andra fantastiska.

Lycka till och kram! 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (teori)
    Anonym (svikare?) skrev 2013-11-19 17:42:57 följande:
    Jag och min man har varit gifta i ca 10 år när jag på en firmafest var otrogen med en kollega som jag varit lite tänd på ett tag. Patetiskt alltihop jag vet. Sexlivet hemma var inget vidare, var lite berusad och ja, vi hade sex.

Har inget försvar direkt och tycker otrohet är helt, helt fel. Så min man märkte ju att det var nåt och efter bara nån dag erkände jag alltihop. Han blev såklart arg och besviken och vi grälade i flera dagar. Eller ja, han var arg på mig.

Efter nån vecka när han lugnat sig gick vi mest tysta och en kväll när vi hade lagt oss började han smeka mig på brösten. Kysste mig och jag kände att han var kåt. Vi började ha sex när han plötsligt bad mig berätta vad som hänt den där kvällen!! Jag blev chockad och kom av mig, men han envisades och sa han behövde höra det för att kunna gå vidare. Så jag berättade lite vagt och till min förvåning blir han kåtare och kåtare och frågade om hans kuk mm. Det slutade med att han knullade mig hårt och intensivt på ett sätt han inte gjort på länge.

Nu vill han höra om detta varje gång vi har sex och han har t.o.m sagt att om jag vill är det ok att jag träffar honom igen, fast bara för sex.

Jag är helt förvirrad nu och vet inte vad jag ska göra??
    OK, något tände honom. Det är inte förvirrande. Varför? Fråga honom. Det kan vara cuckolding, det kan vara sparken i arslet och nyheten, det kan vara sperm competition.
    Vad vill du? Han verkar vara den som är tydlig med vad hen vill. 
  • Anonym (jag också)

:D hos oss är det tvärtom, får honom dock inte att ha sex med någon annan! attans:P Det är nog ganska vanligt, jag skulle helst av allt vilja titta på när min sambo har sex med någon annan...framförallt om hon är undergiven...åh vilken fröjd. Men han är väldigt ointresserad....=(

Med det sagt menar jag mest att jag förstår din mans reaktion och tycker att ni ska prata ordentligt om det så du kan få känna efter lite hur du känner för det hela. Det där kanske öppnar en helt ny värld för er?=) 

Svar på tråden Jag var otrogen, chockad över mannens reaktion