Inlägg från: Anonym (Abort?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abort?)

Hjälp, ska jag verkligen göra en abort?

Efter nästan en veckas försök fick jag nu tag på abortmottagningen. Först och främst om någon verkligen vill göra abort varför ska det vara så svårt att få tag i dom på mottagningen? Illa. Jag fick en tid nästa vecka. Hjälp! Jag är så otroligt nervös. Detta är min fjärde graviditet. Jag har aldrig gjort abort eller fått missfall. Jag vet inte om jag vill/kan göra en abort. Min man vill inte ha fler barn. Vi båda hade oskyddad sex (jag bad honom att avbryta, han "fuskade") och nu står vi här.. Gravida! Våran yngsta är snart 6 månader. Det kommer kanske skilja 13-14 månader på barnen om vi behåller. Jag är osäker på hur långt gången jag är men förmodligen i v 6-7 kanske. Jag har redan sagt till min man att jag vägrar skrapning/operation. Om möjligheten till medicinsk abort finns, om jag inte är så långt gången då ska jag överväga en abort. Eller? Jag vill egentligen inte, men jag vill inte förstöra våran relation heller. Hur vet man vad som är rätt beslut? Jag ska prata med min man ikväll för att se vart han står om jag inte kan göra en abort. Svärmor lät inte negativ, hon förstod mig och mina tankar. Hon sa att han kommer älska barnet men att det bästa vore att vi är överrens. Och så är det ju. Men vems vilja väger mest om vi inte kan komma överrens?

• Svar på tråden Hjälp, ska jag verkligen göra en abort?
  • Anonym (Abort?)
    Miss Skywalker skrev 2013-11-20 14:02:41 följande:
    Ärligt! Såna här trådar börjar göra mig trött. Tycker du på riktigt att DU förstör eran relation om du inte gör ngt mot din vilja? Du bad honom att avbryta men han gjorde inte det. Tycker du att det är rimligt av honom att sen kräva att du gör abort, som du får leva med? 

Du kan få bli hur trött du vill, det är frivilligt att läsa och frivilligt att svara. Han har inte krävt att jag ska göra abort men han säger att han inte vill ha fler barn.
  • Anonym (Abort?)

Jag har aldrig behövt stå inför detta beslut tidigare så det är inte konstigt enligt mig att jag är kluven och har många tankar kring det?

• Anonym (Abort?)
    Anonym (gravid) skrev 2013-11-21 14:22:37 följande:
    Vad säger din man då ts? Tror han verkligen inte att han kommer kunna älska detta barnet också?  Som sagt det finns ju liksom redan där, det är ju egentligen inte en diskussion om huruvida ni vill planera fler barn, ni står ju redan där med ett liv till och frågan är på nåt sätt vad ni vill göra med det.  Jag skulle prioritera barnets liv framför vad mannen tycker. Så känner jag men jag kan tänka mig att det säkert är superjobbigt att gå emot sin partner i nåt sånt här. Har ni hunnit prata ordentligt om hur ni känner och varför ni känner si och så?

Han säger ingenting.. Jag tror inte han skulle ha svårt att älska barnet, han har bara sagt att han inte vill ha fler barn. Jag somnade ifrån alla chanser till diskussion igår kväll, får försöka ikväll istället :) Jag prioriterar barnets liv. Men jag vill inte heller sabba vår familj, men jag tror den förstörs mer om jag skall göra en abort. Då kommer jag förmodligen må hur dåligt som helst och hur ska jag orka ta hand om våran bäbis då? Orkar man verkligen ta hand om en liten, djur och hushåll när man med största sannolikhet kommer bli väldigt deprimerad/ledsen.
  • Anonym (Abort?)

Jag var till abortmottagningen. Det visade sig att jag var tidigare än väntat, V5+4 så jag måste ha plusat redan i V 3+2 ungefär. Jag som mådde så himla dåligt redan då illamående dag som natt (därför jag testade). Trodde jag var i vecka 7 nånting. Så det kom lite som en chock att jag var så tidigt i graviditeten. Jag gick hem, tankar som att kroppen själv tagit hand om det snurrade omkring, kände mig bara tom. Vi har pratat lite men sen har det inte diskuterats mer. Jag är i vecka 8 nu. Jag vill inte göra en abort jag älskar denna unge som får mig att må så groteskt illa hela dagarna. Min man har nog insett det. Men vissa dagar funderar jag vad vi gett oss in på.

• Anonym (Abort?)

Jag mådde illa med trean också men inte så här illa, trött så in i Norden är jag också. Idag somnade jag på golvet tillochmed :/

Det som får mig att fundera hur det kommer gå mest är foglossningen. Jag vart sjukskriven i vecka 24 (om jag inte minns helt fel) med trean och på slutet trodde jag att jag skulle dö av smärta. Fy fasiken vad ont jag hade. Som tur var hjälpte akupunktur (hade jag aldrig trott) så efter att ha gråtit av smärta varje dag så mådde jag toppen sista 3-4 veckorna när jag varit på akupunktur ca 4-5 gånger. Och jag har redan börjat känna av fogarna denna gång :( jag vill inte ha tillbaka den smärtan igen!

Svar på tråden Hjälp, ska jag verkligen göra en abort?