Inlägg från: mammamia1973 |Visa alla inlägg
  • mammamia1973

Multifuel, gasbil..?

Jag har en Passat - 10 med 1 gastank och 1 reservbensintank. Jag ser bara fördelar, gas är lite dyrare med drygare, bor i storstad och har inga problem att hitta en gasstation. Jag kör bara på gas. Tar det slut så drar bilen bensin tills jag tankat gas igen. Service gör jag varje 1500 mil. Älskar att bilen är snål, hade en bensin Mondeo innan  så det är stor skillnad kan jag säga.

• mammamia1973

det är bara sitta med ett papper och räkna siffror. Passat av den klassen kallas som miljöbil därav skatt för mig på endast 400:- om året. Hur mycket skatt på diesel vet jag inte men har får mig att det är rätt dyrt. Jag kör inte lika mycket som du så service gör jag ca var 10-de månad. Jag har inte upplevt att det kostar mig mer än vad jag betalat tidigare, snarare mindre, drivmedel 50% billigare iallafall. Tack o lov har inte haft ett enda fel än så länge. Otur kan man ha med vilken bil som helst, en måndagsexemplar kan kosta.

• mammamia1973

för att behålla vissa garantier (vet inte exakt vilka, har inte så bra koll) måste man serva på verkstan som är godkänd av WV,  på deras egen verkstan försökte de "lura" oss på nästan 4000:-. Min man som tar hand om allt detta hittade då Mechanum där jag servar nu och sista servisen betalade jag 1900:- tog bara 40 minuter. Så det går att hitta billigare och så måste man ha bra koll på vad som ska göras osv så att man inte bli lurad.

Svar på tråden Multifuel, gasbil..?