Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Försäkringskassan - praktik!

Nej du är inte för positiv. Detta ger en möjlighet till eventuell anställning om du har tur. I "värsta" fall så får du endast en ny erfarenhet att lägga till i ditt cv och det är inte fy skam det heller. Framförallt brukar det vara skönt att komma ut på en aktivitet, träffa folk och känna att man gör något. Roligt att du är så positivt inställd, det gör att det kommer att bli en bra erfarenhet oavsett hur det kommer gå.

• Anonym (m)
    Anonym (Aspie) skrev 2013-11-20 22:18:51 följande:
    Ja, så tänker jag också! Men jag blev lite osäker också, för går man via Arbetsförmedlingen så kan ju praktik faktiskt leda till anställning, men där ställs det ju också krav på mig som jag ännu inte orkar med. Så att Försäkringskassan föreslog praktik kändes jätteroligt! Men jag blev osäker på vad för typ av praktik det handlar om när man går via FK; om man kommer göra några faktiska arbetsuppgifter eller om det snarare handlar om att sysselsätta mig på dagarna = stå vid kopiatorn eller duka fram fika osv. Flört
    FK och arbetsförmedlingen samarbetar, så den praktik du får kommer vara anpassad utifrån din problematik. Det är ju en form av arbetsträning, så om du inte orkar med så kommer praktiken att anpassas.
Svar på tråden Försäkringskassan - praktik!