Det är svårt att veta vad just du kommer att få för biverkningar då det är så individuellt. Jag får kortison pga en kronisk sjukdom och jag har märkt att biverkningarna inte alltid är dem samma vid varje behandling. Har behandlats 4 gånger nu de senaste 15 månaderna, allt från 40 mg till 30 mg. Hunger i början av behandlingen fick jag denna gång (30 mg), men det försvann snabbt. Jag har aldrig känt mig extremt pigg på kvällen eller natten men på dagarna har jag extra energi, vilket är positivt. Humöret är som vanligt så inga förändringar där. Mitt ansikte och resten av kroppen brukar svälla upp i slutet (runt 10-15 mg), eller det är iaf då det verkligen syns och känns. När kortisonbehandlingen är över drar jag ned på kolhydraterna i kosten om jag är väldigt svullen, eftersom jag då snabbare förlorar vattnet i kroppen. Svullnaden brukar annars försvinna på 2-3 veckor om jag äter som vanligt. Jag anser att fördelarna som kortison bidrar med väger över biverkningarna. Tycker att du ska fokusera på fördelarna och inte nackdelarna med kortison. Hoppas att det går bra för dig.