• Josun

    Bra dejtingsidor?

    Egentligen så handlar det väl inte primärt om sex, även om just de tankarna gör sig påminda precis varenda dag och kväll nu för tiden.

    Men, men...  Då jag har insett att jag är förpassad till min egen lägenhet i princip varenda kväll på grund av att jag är ensampappa så har jag insett att jag måste börja försöka hitta folk att snacka med åtminstone, men t.om. det känns för svårt  :/ Alltså hur får man folk att snacka med en på nätet numera, och vart är bästa sidorna att göra det på? Det verkar ju vara 3-4 killar på varje tjej vart man än tittar.

    Några tips? 

  • Svar på tråden Bra dejtingsidor?
  • Anonym (Uppgiven)

    Känner lite som TS jag med.

    Jag arbetar på ett extremt mansdominerat ställe, där kommer jag inte hitta min kvinna. Har vänner som p.g.a. familj m.m. aldrig har tid att göra saker, t.ex. krogen eller andra forum där man skulle kunna träffa någon. Att göra sådana aktiviteter själv är inte särskilt roligt.

    Vad blir då kvar, jo internet, men där är det som kille hopplöst att nå fram. Kraftig snedfördelning mellan könen bland de som söker där vilket gör det hopplöst att hitta någon, framförallt att hitta någon som det funkar bra för bådas del med.

    Frågan är om man bara ska lägga ner och inse att man förblir själv eller vad ska man ta sig till? Det finns ju ungefär lika många kvinnor som män där ute men likförbannat känns det omöjligt att hitta en kvinna, märkligt är det... 

  • Madida

    Vad snackar ni om?
    Visst kan det vara så att vi tjejer får fler mail på dejtingsidor men jag skulle gissa att killar får fler BRA mail. De flesta är så ogenomtänkta och ointressanta att det nästan gör ont att läsa
    "Tja, hur är läget?" funkar så gott som aldrig. Skulle det funka att skicka ett sådant mail till mig så skulle det vara för att killen har en riktigt bra presentation som verkligen intresserar mig samt flera bilder där samtliga får det att vattnas i munnen på mig. Och hur ofta händer det?!
    Vi tjejer (iaf jag) skickar också mail som läses men inte besvaras. Visst det är trist men då har man i alla fall försökt och killen har ansett att jag inte var nåt för honom. Då släpper man och hittar nån annan intressant.
       


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Madida

    Och för att svara på ursprungliga frågan :)
    Kan tyvärr inte tipsa om nån bra sida. Jag är med på Badoo och HP för att de är gratis. Vill inte betala flera 100 kr i månaden för nåt sånt. 


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Uppgiven)
    Madida skrev 2013-11-23 21:47:34 följande:
    Vad snackar ni om?
    Visst kan det vara så att vi tjejer får fler mail på dejtingsidor men jag skulle gissa att killar får fler BRA mail. De flesta är så ogenomtänkta och ointressanta att det nästan gör ont att läsa
    "Tja, hur är läget?" funkar så gott som aldrig. Skulle det funka att skicka ett sådant mail till mig så skulle det vara för att killen har en riktigt bra presentation som verkligen intresserar mig samt flera bilder där samtliga får det att vattnas i munnen på mig. Och hur ofta händer det?!
    Vi tjejer (iaf jag) skickar också mail som läses men inte besvaras. Visst det är trist men då har man i alla fall försökt och killen har ansett att jag inte var nåt för honom. Då släpper man och hittar nån annan intressant.
       

    Men du verkar inte förstå problematiken för män på dejtingsidor när det går kanske mellan 4-10? män per kvinna? Det är lätt för dig som kvinna att säga att ja men då går man vidare och förr eller senare så blir det bra. För män så funkar det inte riktigt så med tanke på den snedfördelning som råder mellan könen.
  • Josun
    Madida skrev 2013-11-23 21:51:31 följande:
    Och för att svara på ursprungliga frågan :)
    Kan tyvärr inte tipsa om nån bra sida. Jag är med på Badoo och HP för att de är gratis. Vill inte betala flera 100 kr i månaden för nåt sånt. 
    Hur är det att vara tjej på Badoo då? Jag får emellanåt några "matches" där varav ungefär 75% är automatiska bottar som gör reklam för sex/cam-sidor och resten som ser verkliga ut pratar inte med en även fast de har sagt ok eller ja på att träffas :) För mycket aktivitet där med för att hinna svara alla?

    HP gillar jag förutom den ojämna könsfördelningen.  Jag vill inte heller betala och betalsidorna säger sig ha en massa fiffiga system, men inte fasen leder det till fler konversationer jämfört med vilken annan sida som helst. Det enda de skyltar med är en massa bilder på folk som de tror att man ska tycka är snygga. Spelar ingen roll om de är snygga om de inte snackar med en :)
     
  • Madida
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-11-23 21:53:07 följande:

    Men du verkar inte förstå problematiken för män på dejtingsidor när det går kanske mellan 4-10? män per kvinna? Det är lätt för dig som kvinna att säga att ja men då går man vidare och förr eller senare så blir det bra. För män så funkar det inte riktigt så med tanke på den snedfördelning som råder mellan könen.

    Hur har du fått fram dessa siffror?
    Sen skulle jag vilja påstå att åtminstone hälften av alla dessa killar egentligen bara vill knulla så vet inte hur det skulle hjälpa att det isf finns fler killar? Kvalitet före kvantitet.   
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (fd dejtare)
    Madida skrev 2013-11-23 22:10:16 följande:

    Hur har du fått fram dessa siffror?
    Sen skulle jag vilja påstå att åtminstone hälften av alla dessa killar egentligen bara vill knulla så vet inte hur det skulle hjälpa att det isf finns fler killar? Kvalitet före kvantitet.   
    På match är det inte så snedfördelat. Där är däremot rena rama öken....
    På Hp var det lite mer drag - men med fler "icke kvalificerade" sökande. Dvs folk som inte fixade att läsa en profil och se om det ens fanns en endaste liten chans.  
  • Madida
    Josun skrev 2013-11-23 21:56:48 följande:
    Hur är det att vara tjej på Badoo då? Jag får emellanåt några "matches" där varav ungefär 75% är automatiska bottar som gör reklam för sex/cam-sidor och resten som ser verkliga ut pratar inte med en även fast de har sagt ok eller ja på att träffas :) För mycket aktivitet där med för att hinna svara alla?

    HP gillar jag förutom den ojämna könsfördelningen.  Jag vill inte heller betala och betalsidorna säger sig ha en massa fiffiga system, men inte fasen leder det till fler konversationer jämfört med vilken annan sida som helst. Det enda de skyltar med är en massa bilder på folk som de tror att man ska tycka är snygga. Spelar ingen roll om de är snygga om de inte snackar med en :)
     
    Någon reklam får jag inte på det sättet. Däremot är större delen av mailen från killar som söker sex. Även om där finns några guldkorn. Men generellt skulle jag säga att Badoo är ganska oseriöst. Jag får kanske runt 5-10 meddelande per dag men över hälften är just sexrelaterade. Sen får jag väldigt många mail från äldre män, trots att jag specificerat vilken ålder jag är intresserad av. Så jag vet inte om där finns ovanligt många äldre män eller om jag av nån märklig anledning intresserar just dessa just där.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Madida
    Anonym (fd dejtare) skrev 2013-11-23 22:13:52 följande:
    På match är det inte så snedfördelat. Där är däremot rena rama öken....
    På Hp var det lite mer drag - men med fler "icke kvalificerade" sökande. Dvs folk som inte fixade att läsa en profil och se om det ens fanns en endaste liten chans.  

    Ja, de som inte ens tar sig tid att läsa ens profil går bort direkt. Ett personligt skrivet meddelande som berör något jag skrivit i min presentation får genast min uppmärksamhet. Även om det kanske sen visar sig att personen i sig inte är rätt för mig.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Uppgiven)
    Madida skrev 2013-11-23 22:10:16 följande:

    Hur har du fått fram dessa siffror?
    Sen skulle jag vilja påstå att åtminstone hälften av alla dessa killar egentligen bara vill knulla så vet inte hur det skulle hjälpa att det isf finns fler killar? Kvalitet före kvantitet.   

    T.ex. kan man söka ut vilka som är online vid några olika tillfällen och få ett tydligt svar om fördelningen mellan könen i % med lite enkel matematik.

    Ja, men om kvinnorna går i dessa killars fällor för att de kanske är charmiga och snygga, ja då blir det ju kvinnorna som göder att killar väljer att hänga där på jakt efter enbart knull, och de killar som vill ha något mer seriöst upplever att det inte går att nå fram... 
Svar på tråden Bra dejtingsidor?