Inlägg från: Engardinellertvå |Visa alla inlägg
  • Engardinellertvå

Utbrott från helvetet - klarar inte mer!

Hans beteende påminner absolut om autism, men det behöver ju absolut inte vara det. Men värt att kolla upp?

Oavsett vad så kan saker som hjälper barn med autism hjälpa ditt barn; som t.ex. förberedelser,schema, belöningsstege, bilder. Ditt barn låter "känsligt" och då är det bra att ligga några steg före barnet, som att t.ex. använda sig av ett tydligt schema. När ett känsligt barn får utbrott så handlar det ofta om att bägaren runnit över, barnet är trött och mår dåligt pga av för t.ex. för många intryck.

• Engardinellertvå
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-11-22 19:58:34 följande:
    Jo så är det verkligen. Han saknar spontan förmåga och gillar inte överraskningar. Men samtidigt är han ju social, kan se folk i ögonen och fungerar väldigt väl i skolan nästan hela tiden. 

Men han är väldigt känslig och oerhört långsint.  
    Min son tittar ofta folk i ögonen, han är väldigt social och charmig - men han har autism. Så det behöver inte ha med saken att göra.

Men kolla upp hur man hanterar ett autistiskt barn, tror faktiskt det kan vara intressant för dig! Oavsett diagnos eller ej.
  • Engardinellertvå
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-11-22 20:22:36 följande:
    Ja, ska stå på mig och ringa på måndag. 
    Engardinellertvå skrev 2013-11-22 20:11:35 följande:Min son tittar ofta folk i ögonen, han är väldigt social och charmig - men han har autism. Så det behöver inte ha med saken att göra.

Men kolla upp hur man hanterar ett autistiskt barn, tror faktiskt det kan vara intressant för dig! Oavsett diagnos eller ej.
    Förlåt om jag uttryckte mig klumpigt. De jag har träfat och känner med autism har förmodligen haft en grav variant och inte klarat av de där sakerna.  

Du nämner asperger i din TS, det är ju autism. Så man kan vara väldigt "högfungerande" och ha autism. Oavsett vad så kan som sagt samma hjälpmedel hjälpa ditt barn som mitt barn.
  • Engardinellertvå
    Engardinellertvå skrev 2013-11-22 20:25:25 följande:
    Du nämner asperger i din TS, det är ju autism. Så man kan vara väldigt "högfungerande" och ha autism. Oavsett vad så kan som sagt samma hjälpmedel hjälpa ditt barn som mitt barn. smile1.gif
    Och du uttryckte dig absolut inte klumpigt!!
  • Engardinellertvå
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-11-22 21:06:34 följande:
    Tack! Ska grotta djupare i det.

Har din son haft utbrott av samma slag?
    Absolut!
Svar på tråden Utbrott från helvetet - klarar inte mer!