Vad tycker ni om kamphundar?
Undrar var allmänheten tycker om kamphundar, muskelhundar, pitbull,amstaff, Staffe, bullterrier etc. Svara gärna varför och vad som gör att du tycker som du gör.
Undrar var allmänheten tycker om kamphundar, muskelhundar, pitbull,amstaff, Staffe, bullterrier etc. Svara gärna varför och vad som gör att du tycker som du gör.
Världens snällaste hund och vägde bara 66 kg.
Övre bilden är min förra som jag var tvungen att ta bort när han var endast 22 månader. Valpen i undre bilden är min nuvarande..
Jag tror att om man har träffat en stor och tung hund som visat hur snäll och lugn den är och kan vara, så kan man bli av med sin hundrädsla för evigt.
Stor, tung, vaktar utan att vara aggressiv. Utmärkt försäkring mot inbrott. 

Det finns inga "kamphundar". De raser du räknar upp är fina och trevliga samt verkar vara bra och barnvänliga djur. Har dock själv inte någon av nämnda raser.
Rottweilern tillhör väl oxå dit, dom är ju princip samma mycket muskler osv. Har iallafall 2 rottweiler tikar som är världens snällaste :) dom är verkligen mina bebisar, riktigt gosiga o så :)
Har även haft en amstaff hane. Han var oxå världens snällaste gjorde inte mycket. Han var sambons bebis. Men jag skulle aldrig välja bort mina tjejer som vi har nu för en amstaff igen. Inte för at. Jag blev emot amstaff men rottweiler är mer jag/vi
Familjehundar
Känner bara grannens amstaff-tik. Hon är otroligt snäll mot alla människor, barn som vuxna. Dock är hon väldigt arg mot andra hundar, speciellt tikar. Många har sagt till mig att det är ganska typiskt för den här sortens hundar, jag har ingen aning..
Oxå fått höra det. Uppfödaren till våra tikar sa att tikar går inte så bra ihop. Får väl se då :)
Men det är väl sällan folk påstår att bull & terrierraserna skulle vara aggressivare mot människor än andra raser? Min uppfattning är att problemet ligger i att dom ofta har svårt för andra hundar och skadorna blir stora om dom hamnar i slagsmål.