Inlägg från: jag är den jag är |Visa alla inlägg
  • jag är den jag är

Min man sover naken!!

sashatasha skrev 2013-11-25 15:42:34 följande:

Du de där lät ju inte precis bättre...
    Ne jag vet inte jag. Det här är väl en smaksak antar jag. Lika konstigt som när jag ser föräldrar pussa sina barn på munnen. Men men. Alla är olika.

Men OJ! Tycker du verkligen att det är konstigt att pussa sina barn på munnen!? Varför i hela friden då!? Det är ju inte direkt så att man tungkysser dem, eller hur?

Jag har aldrig förr stött på någon som tycker att det är konstigt att pussa sina egna barn på munnen.... 
  • jag är den jag är
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:53:10 följande:

Att ligga och krama varandra nakna utan trosor lät rätt sexuellt enligt mig..

Är det sexuellt om två barn gör det också? Mina döttrar brukade ligga och gosa när de var mindre, ibland var de nakna. Drar det tankarna till det sexuella tycker du?

Själv ser jag faktiskt inget sexuellt i nakenhet, och framförallt inte i barns nakenhet.

Men det är ju som du själv påpekar helt individuellt. Är bara nyfiken på hur du tänker.   
  • jag är den jag är
    sashatasha skrev 2013-11-25 16:04:46 följande:

Man är ju inte en bebis om man är 5 år? Men du gör som du vill.

Men var går gränsen för dig?
  • jag är den jag är
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-25 18:04:46 följande:

Som sagt... Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Nakenhet är väl det mest naturliga som finns? Har precis för mig att man föds naken... Så det borde ju rimligtvis vara mer naturligt än att ha på sig kläder... Jag sover iofs i trosor för min egen skull, men min dotter har både badat med mig naken, sett mig naken många gånger, vi har badat bastu nakna tillsammans hela familjen... Tycker verkligen att den här ständiga diskussionen om nakenhet bara är såååååå tramsig, fjantig o larvig!! Det är vi vuxna som gör nakenhet till nåt sexuellt och eller fult... Barnen tucker det är lika naturligt att visa bar hud på rumpan som på armen!!!

Precis! När mina döttrar var små så hände det att vi badade/duschade tillsammans. Nakna givetvis! Det händer fortfarande att vi badar nakna i sjön tillsammans när vi är vid min bonuspappas sommarställe. Detta trots att mina döttrar nu är 10 och 12 år.

Jag förstår faktiskt inte varför så många ser nakenhet som något sexuellt. 
  • jag är den jag är
    Anonym (5) skrev 2013-11-25 22:55:10 följande:

BRA!
    Inget Curlande där inte!!!!!

Att samsova ha inget med curlande att göra. Det tror jag nog att du vet om du tänker efter.
  • jag är den jag är
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:16:42 följande:
    Jo, det är det faktiskt. Barn upptäcker sexualitet tidigt, många redan som ett-tvååringar och många barn börjar redan då utforska och onanera. De förstår mer än vi tror.

Fast det där råder det delade meningar om.

Att barn utforskar sin kropp, och att de börjar med det i varierande ålder, det är det inga tvivel om.
    Men många menar att deras utforskande egentligen inte handlar om sexualitet utan om ren och skär nyfikenhet och "upptäckarlust". De menar att det sexuella kommer in först senare.

Nu säger jag inte att det är varken si eller så, bara att det råder delade meningar.    
  • jag är den jag är
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:31:12 följande:
    Nix, vissa barn kan tom få orgasmer långt före tonåren.

Absolut! Och det har jag heller aldrig ifrågasatt. Men det betyder inte att de kopplar ihop nakenhet och underliv med något sexuellt. Det betyder inte ens att de utforskar sin kropp i strävan efter att få orgasm, utan snarare att de får orgasm som en följd av att de utforskar sin kropp. Förstår du hur jag menar?
Svar på tråden Min man sover naken!!