• Wondering

    Min man sover naken!!

    Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

    Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

    Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

  • Svar på tråden Min man sover naken!!
  • mammatill6

    Vad är konstigt med det? Hemma sover vi alltid nakna, även barnen. Har minst en unge i sängen varje natt. Sover du själv alltid med kläder på?

  • Wondering
    mammatill6 skrev 2013-11-25 10:34:00 följande:
    Vad är konstigt med det? Hemma sover vi alltid nakna, även barnen. Har minst en unge i sängen varje natt. Sover du själv alltid med kläder på?
    Jag sover med ett linne och pyjamasbyxor. Vet inte, känns inte helt bekvämt bara
  • turbansmurfen
    Wondering skrev 2013-11-25 10:38:46 följande:
    Jag sover med ett linne och pyjamasbyxor. Vet inte, känns inte helt bekvämt bara
    Ge inte barnen en skev bild av nakenhet. Det är naturligt och inget att skämmas för.
  • Kajsa75

    Det är ett känsligt ämne. Egentligen det mest naturliga som finns ju - och man vill inte lära barnen att där är skam och tabu... men jag förstår samtidigt vad du känner - att det kan leda till misstankar om allt möjligt om hon sedan berättar på dagis att när pappa sover så xxxx... även om det är helt oskyldig så tycker jag det kan vara onödigt att utmana ödet. 

  • cosinus

    Min pappa har alltid sovit naken genom hela min uppväxt, vi tyckte aldrig det var konstigt.

    Däremot hade vi hysteriskt roligt åt honom de gånger han var på väg naken ner för trappen och mamma i falsett ropade åt honom att någon av oss stora barn hade kompisar där nere så han muttrandes fick vända om och ta på sig kalsonger :)

    Min egen man sover också helst naken men har börjat ha kalsonger mer och mer då det är en allmän regel hos oss numera då det gått så mycket springmask i omgivningen att barnen fått det några vändor och då är ju underkläder klart bra för att begränsa smittspridning i familjen.

  • Gizmo

    Det är naturligt med nakenhet, synd att barnet lär sig tidigt att det är opassande. Är själv uppvuxen med att det är tabu med nakna kroppar.

    Har ALDRIG sett mina föräldrar nakna och har svårt att visa mig naken för mina barn.

  • Tänkttill

    Här sover vi alla nakna, och vi samsover o_O Nakenhet är inga konstigheter i vår familj. Jag är själv uppväxt i en familj där nakenhet är mer eller mindre tabu, det är lite udda kan jag tycka.

  • Nöjd man

    Om det är ett STORT problem för dig så får du berätta det för din man och hoppas att han förstår och kan göra avkall på att sova naken ett tag när barnen är små.

    Om det INTE är ett stort problem så tycker jag att du kan försöka att leva med det. Det är inget onaturligt på något sett som du läser här på FL så oroa dig inte för det. 

Svar på tråden Min man sover naken!!