Inlägg från: Fröken reserverad |Visa alla inlägg
  • Fröken reserverad

Min man sover naken!!

Wondering skrev 2013-11-25 10:31:02 följande:
    Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...
    Tvååringen kommer troligen inte bry sig alls. 

LÅt honom vara naken om han vill, tills det känns obekvämt för dottern eller hon blir för intresserad av hans ädlare delar.
    När de börjar bli större så är det inte lika bekvämt att vara naken, jag vill inte ha min dotters fot mellan benen eller ha henne srtirrande i skrevet så jag får helt enkelt sätta på mig trosor.

Kan tänka mig att hon om ett par år kräver att jag ska ha trosor på mig med (hon är 5 år). 
    Reserverad står för upptagen.
  • Fröken reserverad
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:34:16 följande:
    Att sova TILLSAMMANS nakna är inte trevligt.
    Däremot tycker jag att det är okej att barnen kanske råkar se en naken när man klär på sig eller går från duschen osv. Men varför ska man ligga tillsammans nakna? 

Det är inte trevligt någonstans utan bara skumt. Hur skönt de än är kallingar hade jag inte velat ligga utan underkläder med mina barn. Rätt sjukt... 
    Varför är det sjukt?

Jag sover utan trosor, min dotter sover utan trosor, ibland ligger vi och kramas lite. Underkläderna spelar ju ingen roll alls? 
  • Fröken reserverad
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:42:34 följande:

Du de där lät ju inte precis bättre...
    Ne jag vet inte jag. Det här är väl en smaksak antar jag. Lika konstigt som när jag ser föräldrar pussa sina barn på munnen. Men men. Alla är olika.
    Min dotter struntar helt i om vi har kläder eller inte kläder, fick hon bestämma skulle hon alltid vara naken inne.

Krama sitt barn är inte sexuellt alls. 
  • Fröken reserverad
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:53:10 följande:

Att ligga och krama varandra nakna utan trosor lät rätt sexuellt enligt mig..
    Min dotter är fem..inte femton.

Tycker du det är sexuellt att ha sin nakna bebis på bröstet med?
    Eller när och var går gränsen?

• Fröken reserverad
    sashatasha skrev 2013-11-25 16:04:46 följande:

Man är ju inte en bebis om man är 5 år? Men du gör som du vill.
    Ja, jag gör som jag vill, och min dotter mår absolut inte dåligt av det.

Jag är mer nyfiken på var du tycker gränsen går? När får man inte krama sitt barn naken längre? 
  • Fröken reserverad
    Anonym (Hmmm) skrev 2013-11-25 16:05:35 följande:

Ja när går din gräns för att kramas naken med ditt barn i sängen?
    Min gräns går om hon skulle hålla på med mina tuttar, eller sparka omkring på min snippa. Det är inte ok, de delarna är mina och inte till för att leka med (om man inte är spädbarn och ammas).

Sen antar jag att hon inte vill sova naken med mig om bara ett par år så jag tror det kommer naturligt. Vanligen så vill man inte se sina föräldrar nakna alls när man börjar bli förpubertal.
    Kompisar, skola och hormoner tar väl och påverkar barnen att utbrista uhhhh, äckligt om de råkar se bröst eller underliv om ett par år.
    Än så länge är hon ett barn och får gärna förbli så ett par år till. 
  • Fröken reserverad
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:21:43 följande:
    Vi är aldrig helt nakna förutom när vi duschar/badar eller byter om. Och när vi har sex då.
    ALDRIG att mina barn skulle sova nakna tillsammans med mig och mina man när vi också var nakna. Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Varför kan ni inte bara ta på er det?

Dessutom ni kvinnor som sover utan trosor, är inte ert lakan jätteäckligt? Eller har ni inte flytningar eller mens?
    Jag sover inte naken när jag har mens. Och vad jag märkt så kommer det inte så mycket flytningar när an ligger ned? Iallafall inte på mig. Sånt åker ut med tyngdlagen senare...skulle jag märka att jag hade problem med flytningar skulle jag sova på en lten handduk. 
    Jag gillar inte att få svamp. 
  • Fröken reserverad
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:31:44 följande:
    Det var ju det jag frågade? Hur ska jag veta liksom, dom kanske tycker att det är mysigt att sova i blödpölar?
    Har man mens brukar man använda binda, menskopp eller tampong. Har man binda behöver man ha något att fästa bindan på, är lite jobbigt att knipa om.

Har man menskopp eller tampong antar jag att man kan sova utan trosor.

Du vet väl att det finns mensskydd? 
  • Fröken reserverad
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:41:17 följande:
    Ja, men dom ska ju sitta på något, därför undrade jag hur dom gjorde.
    Så folk ligger nakna med tamponger i sig? Okej då vet jag det.. Jag skulle inte frågat.
    Jag vet faktiskt inte hur man gör om man sover med tampong. 
    Du får väl tänka efter själv istället för att ställa ganska dumma frågor...

Däremot undrar jag varför du tycker bara underliv är obehagligt? Det är ju bara en kroppsdel som alla andra. 
  • Fröken reserverad
    Johanna6 skrev 2013-11-27 18:17:05 följande:
    Ja men det är ju bara den lilla delen som behövs täckas, det räcker.

Du tycker inte det räcker att täcka könsorganen med sitt lakan eller täcke?
  • Fröken reserverad
    Johanna6 skrev 2013-11-27 20:25:40 följande:
    Nej. Som sagt så svårt är det inte att dra på sig ett par underkläder om man ska dela säng med sina barn.

Gör som ni vill, jag kommer i alla fall alltid ha något på mig.

Spelar barnen någon roll i det här? Jag menar, om du var helt ensam hemma och sov ensam. Skulle du sova med eller utan trosor?

Det är ju väldigt olika vad man vill sova i.
  • Fröken reserverad
    Johanna6 skrev 2013-11-27 21:46:37 följande:
    Tråden handlade om hur man gör MED barnen. Men jag sover aldrig naken annars heller.

Men då är det väl självklart att du inte sover naken med barnen? Varför skulle du ta av dig då när du inte gör det annars? Kan upplysa om att min flicka inte vet om jag har trosor eller inte när hon kryper ned. Det syns inte om jag har trosor eller inte när jag har täcke på mig, och hon brukar ligga på min arm. I övrigt så är det skönt med lite space.
  • Fröken reserverad
    Johanna6 skrev 2013-11-28 15:33:25 följande:
    Även om jag hade sovit naken vanligtvis så hade jag satt på mig ett par trosor. Sambon tex gillar att sova naken, men inte med barnen.
    Jag har svårt att förstå anledningen, men antar att det sitter i ditt huvud (eller din mans då).

Att sätta på sig för att man fryser, eller för att man tycker det är bekvämast så förstår jag. Men inte varför man sätter på sig för att barnen är i samma säng och man ändå är under täcket, och varken behöver visa sin nakenhet eller ha någon könskontakt.

Det är värre med brösten då tycker jag, är lätt att bysten blir huvudkudde
Svar på tråden Min man sover naken!!