• Forumvärd

    Familjelivs julkalender. Vinn babyskydd!

    Har du råkat ut för det? Julklappen som skapat huvudbry eller oväntad glädje? Stickiga yllebyxor från farmor, ful tröja från mamma eller drömklappen som du bara inte kunde tro att just du skulle få?


    Idag vill vi att du berättar om den konstigaste, knasigaste eller mest överraskande julklappen du fått! När tappade du hakan när du öppnade paketet, när fick du anstränga dig för att hålla god min och när blev du riktigt överraskad? Det kan handla om både roliga, tråkiga och oväntade presenter!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna ett Sigtuna babyskydd . Bäst julklappshistoria i kombination med motivering vinner priset.


    Dagens vinst är ett babyskydd från Sigtuna värde 1095 kronor.


    "Sigtuna liten är en bakåtvänd bilbarnstol (babyskydd) avsedd för barn i grupp 0+ (0-13 kg). Babyskyddet är både mycket säkert och smidigt att använda. Babyskyddet installeras direkt i bilen utan bas. Du kan enkelt koppla in och ur babyskyddet och den stadiga bågen gör att du enkelt kan bära och transportera babyskyddet" Läs mer om vinsten här


    .
    Tävlingen öppnar den 3/12 och pågår fram till midnatt 3/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 4/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.


     


    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Familjelivs julkalender. Vinn babyskydd!
  • amanda h

    Knasigaste julklappen jag fått var från min man, fast detta var när vi precis hade blivit tillsammans för 6 år sedan. Jag hade spenderat massvis med pengar för att verkligen skämma bort honom, hade bland annat köpt en mobiltelefon! Han hade däremot köpt endast ett paket till mig, och jag tänkte att det nog var något dyrt och exklusivt! Det var till min stora förvåning ett brunt paraply! Jag låtsades bli glad men fick ursäkta mig så jag kunde ringa mamma och gråta! Han har dock lärt sig efter många år tillsammans att när det är jul eller födelsedag så får man faktiskt anstränga sig lite! ;)

    Jag vill vinna ett Sigtuna babyskydd just för att vi väntar bebis nr 3 och det skulle vara väldigt kul med ett sånt snyggt, men samtidigt säkert babyskydd!

  • Maramina

    När jag var liten brukade min farmor och farfar komma från norra Finland komma och fira jul med oss här i väst Sverige. Varje år köpte jag något till dom med min veckopeng. Veckopengen var inte stor, men likväl ville jag ge dom något. Så en jul hittade jag något som jag tyckte var så jättefint, en liten julduk!

    Året därpå kom de igen, och årets julklapp till mig från dom var.... Duken jag hade gett dom året innan! Tänk er sexåringens besvikelse...

    Jag hoppas på att vinna babyskyddet till det lilla liv som äntligen har bosatt sig i min mage, efter nästan 2,5 års försök, på andra IVF:en

  • Spionen

    Min älskade sambo har massor av fina sidor, men även några mindre bra. Han är glömsk, klantig och tankspridd. Det märktes det första året vi var tillsammans, och skulle fira jul. Min julklapp åkte han i väg i panik och köpte på julaftonsmorgon, för han hade "glömt." När det var julklappsöppning såg jag att han hade köpt en chipsskål. Inget fel med det om det inte vore så att jag köpt en exakt likadan till honom i födelsedagspresent några månader tidigare...

    Nu vi första barnet väntar

    Och ut på vägarna längtar

    Ett babyskydd måste vi skaffa

    Så inte polisen hos vill haffa...

    Att vinna vore ju väldigt kul

    Det vore verkligen en God Jul!

  • Svansjön

    Den konstigaste present jag fått måste vara när jag fyllde 25 och mormor sa att jag skulle få något unikt och personligt för det hade mina systrar fått när de fyllt 25. Jag visste då att mina systrar fått fina smycken av mormor som gått i arv. Så förväntansfull öppnade jag det lilla silvriga paketet, och döm om min förvåning när jag såg innehållet. En Disktrasa! Jag blev så paff och började garva för jag insåg att detta var nog inte helt rätt. Mormor blev så olycklig och sa att hon inte förstod hur hon kunnat slå in en disktrasa. Det hela löste sig med att jag fick ett unikt stelt silverarmband som hon fick av morfar som ung.

    Jag skulle så gärna vilja vinna denna present. Min man och jag har äntligen efter flertalet försök lyckats bli gravid. Vi har ännu inte vågat köpa något till barnet ännu, men vi vill ju så gärna. Det viktigaste är ju säkerheten och därför är denna gåva av stort värde för oss! Hoppas på turen!

  • Livlig

    Ja du... 
    Det konstigaste jag fått? 
    Det finns alltid folk som tar fasta på att man inte önskar sig någonting, men alltid ångrar sig på vägen som denna personen gjorde. 

    Hon gick sonika in på ica och köpte en satsumas till mig som hon sedan slog in och rimmade på och lade i tomtesäcken. 
    Jag blev glad och förvånad för jag älskar satsumasar. 

    Varför vi önskar ett babyskydd?
    För jag vill att nya bebisen ska åka säkert.  Vi kör säkert men det gör inte alla i trafiken. Det förekommer ofta folk som kör och samtidigt skriver sms ( jälva klantskaft!!, riskera andra människors liv och sitt eget för ett sms, eller annat viktigt i mobilen...://)

    Eftersom jag VET att folk inte kör säkert, eller håller på med andra saker samtidigt kan jag bara göra en sak för min nya bebis, låta hen få åka i det säkraste som finns, ett Sigtuna Babyskydd. 

  • rosamadde

    Bästa julklappen var förra året då jag packade min resväska full med julklappar och drog från dalarna till göteborg för att överraska min mamma med familj. Jag hade sagt i förväg att det skulle komma ett blombud men istället var det jag själv som kom med blommorna. Båda två brast ut i glädjetårar och så kramade vi om varann. Hon tappade hakan och min lillebror blev stum en stund :)

    Jag skulle gärna ge detta babyskydd till en familj som inte har råd att köpa ett nytt babyskydd och kravet skulle vara att dom i sin tur ger den till någon annan familj som kan använda den när bebisen växt ur den. Jag har tyvärr inga egna barn och för mig handlar julen om att ge och sprida glädje.

  • Lowika

    Jag var nio år, och efter julklappsutdelningen insåg jag att min bror fått mycket mer presenter än mig. Besviken men utan att säga något... Då kom den sista paketen. Ett tunt litet kuvert. Ett sådant där vanligt vitt A6-format. Fortfarande skeptisk. Tog fram en lapp där det stod ”?HUGO? Följ snöret i källartrappan till gåtans lösning!” Snöret gick i kringelikrokar i källaren, men kom till slut fram till ett stålgaller. Och bakom gallret satt en liten vädurskanin. Jag fick döpa om honom om jag ville, men han blev Hugo, och var kvar i vår familj i tio(!) år. Detta var 24 år sedan, men jag minns det så tydligt!


     Sedan tänkte jag slänga in en paket, som inte var till mig. Men det är en kul story. Mina föräldrar hade kommit överens om att köpa något de behövde i hemmet till varandra, och inte något som var till den andre egentligen. När paketen samlades under granen under julafton observerade min bror och jag de två väldigt lika paketen i högen. Ett till mamma från pappa, och ett till pappa från mamma. Vi gjorde efterforskningar på var sitt håll och kunde sedan invänta paketöppningen med vetskapen om vad som skulle komma…. När så paketen öppnades, fick mamma och pappa upp varsin likadan badrumsvåg! Bara det faktum att det var en badrumsvåg hade ju kunnat spräcka det bästa av äktenskap, men att det var två….


     Och var för jag ska vinna? Måste erkänna att egentligen borde Rosamadde vinna. Men jag kan lova att skänka bort det när den lilla saken som precis börjat ge sig till känna med små rörelser inne i magen använt den klart.

  • schkog
    Jag och min sambo hade varit tillsammans i bara ett par månader när vi firade våran första jul ihop. Jag förväntade mig något fint i julklapp, typ ett smycke eller dylikt men när jag öppnade paketet gömde sig där en....VATTENKOKARE!!?? Är det något man ger sin kära i julklapp? Jag höll god min men hela dagen blev förstörd av den där vattenkokaren, haha.

    Jag hoppas på ännu en bebis snart och eftersom babyskyddet vi har SUGER (enligt mig) vore detta perfekt samtidigt som det är supersnyggt!
  • Gliimma

    Jag fick för några år sedan knipa ihop när svärmor gav oss en 2 dygnskryssning till Tallinn så hon kunde få vara barnvakt till sonen. Hon visste då att jag gick i terapi för att jag hade sådana problem med det, mycket ångest och katastroftankar.

    Nu ska sonen äntligen bli storebror i maj. Då jag fortfarande har endel katastroftankar kvar så är det för mig väldigt viktigt att mina barn ska åka säkert i trafiken och för det krävs ett säkert babyskydd som nu denna är.

  • Eleonoor

    Den julklapp som betytt allra mest för mig var en sten med en vacker text om att jag är världens bästa syster. Detta hade jag inte alls väntat mig att få och jag brast ut i glädjetårar när jag öppnade paketet.

    I juni kommer det ett syskon till vår familj, så ett babyskydd hade varit perfekt!

    Jag håller även på att ta körkort, så då måste ju bebis kunna åka säkert i bilen när jag kör.

Svar på tråden Familjelivs julkalender. Vinn babyskydd!