• Helen02

När börjar ni klä era barn med vinteroverall?

Alltid detta velande på höst/vintern, är det overallväder eller skalplaggsväder?
    När sätter ni på era barn vinteroverallen?
    Har varit förälder i 4 år och har 2st barn, ändå har jag lika svårt för att bestämma mig.
    I morse hade vi overallpremiär (bor i stockholm) det var ett par minusgrader, blåsigt och ruggigt.
    Hur gör ni?

• Svar på tråden När börjar ni klä era barn med vinteroverall?
  • Jacqueline

Idag var det premiär för thermobyxor och vinterjacka för det var minusgrader och för det ska ligga runt nollan hela dagen...

• Solen11

Bor oxå i Sthlm men min dotter fick ha fodrade överdragsbyxor över jeansen + collegetröja, fleece och galonjacka när jag lämnade ute på dagis. Känns smidigare att leka i.... men blir nog dags för overall om det bli ngn grad kallare..

• zeraff

Jag bor i Norrbotten och barnen har haft vinterjacka och täckbyxor i över en månad redan, här har det varit snö i ca 2 veckor. Nu har vi bytt till overall för det är enklare att ta på och att leka i för dem.

• NollÅtta

Här åker overallen på först när snön kommer eftersom den blir förstörd annars. Fram tills dess är det skalbyxor (underställ och fleece under om kallt) och sedan vinterjacka.

• NollÅtta

För all del, är det flera minus under dagen tar vi overallen, även utan snö

• Alexi
    NollÅtta skrev 2013-11-25 13:39:36 följande:
    Här åker overallen på först när snön kommer eftersom den blir förstörd annars. Fram tills dess är det skalbyxor (underställ och fleece under om kallt) och sedan vinterjacka.
    Jag tänker likadant, vill undvika en sprillans ny overall i barmarksväder. Får väl se vad det blir för vinter i år, förra året funkade det resonemanget utmärkt eftersom snön kom rätt tidigt i Stockholm.
  • Dimitra
    NollÅtta skrev 2013-11-25 13:39:36 följande:
    Här åker overallen på först när snön kommer eftersom den blir förstörd annars.
    Skaffa en billig bävernylonoverall på loppis/secondhandbutik. De är nästan omöjliga att slå hål på även om mina två verkligen försöker

Sen när snön kommer tar man fram de riktiga vinteroverallerna.
    The Dimitra universe.
  • NollÅtta

Dimitra: Tack för tips Tycker dock det funkar bra med skalbyxa och jacka tills snön eller minusgraderna kommer. Kan man liksom ha hela hösten och sen byta till overallen.

• Dimitra
    NollÅtta skrev 2013-11-25 13:56:28 följande:
    Dimitra: Tack för tips Tycker dock det funkar bra med skalbyxa och jacka tills snön eller minusgraderna kommer. Kan man liksom ha hela hösten och sen byta till overallen.
    Härligt

Min stora slår hål på skalbyxorna hela tiden. Fattar inte hur hon lyckas
    The Dimitra universe.
Svar på tråden När börjar ni klä era barn med vinteroverall?