• Lumsen

HJÄLP! Blir vi lurade av mäklaren?

Meddela mäklaren att ni vill fundera lite på affären, ni är inte bundna, så länge inget kontrakt är påskrivet.
    Har varit med förut, att mäklare hittat på bud, även vid vår senaste affär, så hade mäklaren ett bud, 50000 över vårt. Vi sa att vi skulle fundera ett tag, efter 4 dagar ringde mäklaren, ock sa att dom andra hade hoppat av.
    Vi bjöd då 150000 under vårt senaste bud, ock efter 2 dagar fick vi det. Hörde sedan av bekanta, att säljaren var skitförbannad på mäklaren som lovat att det skulle säljas till begärt pris.
    Så ett tips, var kall ock ha is i magen

Lycka till

• Lumsen

Nä vi anmälde inte, men en bekant till oss, ordnade så mäklaren fick sparken.
    Men se upp alla ni som ska köpa, många mäklare kör med fejkade bud, ock annat fuffens.
    När det är ont om köpare, så är det anledning att vara extra vaksam.

Lycka till

• Lumsen

Man kan naturligtvis lägga hur låga bud som helst, kalla det gärna skambud.
    Säljaren har också rätt att begära hur mycket som helst. Fantasipris typ.

Jag vill råda alla att verkligen kolla så gott det går, hur sanna mäklarens påståenden är.
    När jag bodde i Sth, känner jag till 4 fall, där mäklaren hade fått in högre bud.
    Men sedan hade alla dom 4 hoppat av, visst kan det ha varit så, men för mig verkar det konstigt.

Jag tycker inte att det är omoraliskt att lägga "skambud", finns det inga köpare, så är det ju upp till säljaren att bestämma sig.

Svar på tråden HJÄLP! Blir vi lurade av mäklaren?