Inlägg från: Anonym (d) |Visa alla inlägg
  • Anonym (d)

HJÄLP! Blir vi lurade av mäklaren?

MuppinCowboy skrev 2013-11-27 08:01:00 följande:
    Jag tycker väldigt illa om fusk med fejkade bud osv från mäklare och säljare - men jag tycker lika illa om skambud och folk som blir kinkiga när det sen inte får det till underpris, så otrevliga människor finns på båda sidor.

Sen kan man säga att det inte alls är gnidet att lägga skambud utan ekonomiskt, men isåfall är väl säljaren lika 'ekonomisk' som försöker få ut ett bra pris.
    Fast det är väl en väldig skillnad att lägga ett "skambud" som säljaren inte alls behöver acceptera, och att helt enkelt ljuga och HITTA PÅ budgivare?
  • Anonym (d)
    MuppinCowboy skrev 2013-11-27 08:48:26 följande:
    Det ena är lagligt och det andra inte - men tycker man illa om det ena borde man tycka illa om det andra moraliskt sett (min åsikt) men som sagt både säljaren och köparen vill ju få ut det bästa av affären.
    Fast med ett skambud har du (som säljare) all information tillgänglig. Om mäklaren hittar på budgivare blir man som köpare faktiskt bedragen att tro att verkligheten är en annan än den är. Det är en enorm skillnad enligt mig. Att hitta på köpare är väl snarare jämförbart med att som intresserad köpare hindra andra från att lägga bud och därefter komma med ett skambud.
Svar på tråden HJÄLP! Blir vi lurade av mäklaren?