Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

HJÄLP! Blir vi lurade av mäklaren?

MuppinCowboy skrev 2013-11-27 08:01:00 följande:
    Jag tycker väldigt illa om fusk med fejkade bud osv från mäklare och säljare - men jag tycker lika illa om skambud och folk som blir kinkiga när det sen inte får det till underpris, så otrevliga människor finns på båda sidor.

Sen kan man säga att det inte alls är gnidet att lägga skambud utan ekonomiskt, men isåfall är väl säljaren lika 'ekonomisk' som försöker få ut ett bra pris.
    Att lägga ett skambud är helt lagligt, men att att trissa upp ett pris med falsk budgivning är inte det.

Sedan är det självklart att säljaren bestämmer vem som ska få köpa, och har all rätt i världen att avvisa skambud.
  • Anonym (***)
    MuppinCowboy skrev 2013-11-27 08:48:26 följande:
    Det ena är lagligt och det andra inte - men tycker man illa om det ena borde man tycka illa om det andra moraliskt sett (min åsikt) men som sagt både säljaren och köparen vill ju få ut det bästa av affären.
    Vad har moral med saken att göra? Man ska hålla sig till lagen och de regler som finns. Hur lågt man vill sänka sig moraliskt har inget med saken att göra. Och vems moral ska bestämma, och är det verkligen låg moral att lägga ett skambud?
Svar på tråden HJÄLP! Blir vi lurade av mäklaren?