• Uppåt

Hjälp mot mollusker!!!

Hej, min sexåring har stora problem med mollusker. Mycket klåda. har fått cortisonsalva samt även anthistamin. Verkar inte hjälpa så mycket. Finns det andra här som fått andra råd från läkare vad gäller salvor/krämer/åtgärder? nte naturpreparat.

• Svar på tråden Hjälp mot mollusker!!!
  • Uppåt

Jag vet att man kan skrapa bort men hon har så många så det kommer inte att hjälpa. Man kan inte ta bort alla.

• Uppåt

Tack för svar, men jag vill inte använda hälsokostpreparat, har också läst på andra ställen om just Thuja och det verkar iofsig funka men jag är lite skeptisk.
    Dessväre kan vi inte linda in henne med alsolsprit, eftersom hon har lite överallt, det blilr många plåster vet dock att det torkar ut och är bra när de är inflammerade (där fick vi dock en mkt bra inflammationshämmande salva av läkaren, som funkade)
     vet också att jag idigare läst här på FL om någon salva som föräldrar strykit på, kan inte hitta de trådarna nu men skulle vilja komma på vad det var och sen fråga läkaren om det.

• Uppåt

Tack, microsid, var det jag hade hört talas om Men nu har dottern fått antihistamin vilket gör att hon kliar mindre, mycket bättre nu,

• Uppåt

Hej, jag skrev fel ovan, inte antihistamin utan något som heter typ Aueris eller liknande, en flytande grej, som hjälpt oerhört mycket, mot kliande, nu när hon inte tagit det på ett tag har det börjat klia igen så jag ska beställa en ny dos hos doktorn, eftersom kliandet avtog hjälpte det antagligen mot moluskerna eftersom hon inte spred dem vidare.

• Uppåt

Hej, vi fick som sagt ett anti-klimedel, Aeris eller nått, receptbelagt, gjorde att dottern kliade mindre och gav märkbart resultat ganska snabbt, nu har hon peppar peppar, efter ett halvår nästan inga kvar.

Svar på tråden Hjälp mot mollusker!!!