En Solskenshistoria....
Grattis! Går själv och väntar på moderkaksprov efter att ha fått 1:45 på KUB i måndags. Nackspalt 3,2 i v 11+6 och ett blodprov som också drog ner resultatet. Hur var ditt blodprov?
Grattis! Går själv och väntar på moderkaksprov efter att ha fått 1:45 på KUB i måndags. Nackspalt 3,2 i v 11+6 och ett blodprov som också drog ner resultatet. Hur var ditt blodprov?
Ja, jag har två pojkar sedan tidigare, 2 och 4 år. Friska båda.
Fått tidför MKP den 9 december. En evighet dit.
Lyckades få en liiite tidigare tid idag när jag ringde. Ett återbud den 5 december. Bättre än så vågar jag inte hoppas på.
Säkert ![]()
Jag försöker att inte tänka på det. Eller jo, jag tänker på det hela tiden, men lyckas att inte ta ut något i förskott. Väldigt olikt mig. Jag hoppas det håller i sig annars blir det för jobbiga veckor.
Sen är det ju paus på allt. Jag går inte och köper några mammabyxor eller något annat till bebisen. Njuter av mina fina killar hemma!
Det är skitsvårt. Kram
Jag fick inte reda på något varför hon hade tjock nackspalt, det dem kan ha är hjärtfel men även det väldigt ovanligt.Jag ska göra mitt RUL i mellandagarna.
Nu njuter jag och gläds och jag hoppas verkligen att ni kommer kunna göra det också.
Jo, det är nog så att man tänker mer och mer ju mer det närmar sig. Jag ska dessutom prata med läkaren som gjorde mitt UL i måndags senare idag...vet inte om jag är dum som gör det. Om jag genom mina frågor kommer att skapa mer oro.
Är där ingen på jobbet som vet? Som kan avslasta med lussefirande och annat? Betygen kan väl nästan göras redan nu, eller? Kommer du att ta ledigt på torsdag?
Ja, de kommer ju att göra extra kontroller i så fall...
Fick reda på mina blodprov med.
Mitt HCG låg på 2,79 (1 normalvärde). Höjt värde är tecken på DS
Mitt Papp-A låg på 1,97 (1 normalvärde). Lägre värde än 1 är tecken på DS.
Hur tolkar man det då?
Han mätte flera gånger, det jag såg som han mätte först var 3,2, sn tappade jag fokus och han sa nu då att det sämsta han mätt til var 4,1...
Puh!
(Hoppas det är OK Filiposcar att vi kapar din tråd)
Purlan:Absolut:)
Vill gärna följa er pch se hur det går för er, har ju varit igenom det själv precis.Min barnmorska mätte nackspalten allt från 4,5 till 5,8 på mig.