• Filiposcar

En Solskenshistoria....

I tisdags hade jag tid för kub test, detta är mitt tredje barn.
    Va exalterad över att änligen få se vår lilla bebis på bild..

Det första man ser är en liten bebis som vinkar med handen, rör sina ben och ser så glad ut.
    Barnmorskan säger att den har fint näsben, rör sig fint, man ser magsäcken, hjärnhalvorna etc..sen kommer det..tjock nackspalt..
    Mitt liv rasar samman..förstår direkt att det är inte bra.

Resultatet blir 1:2, nackspalt 4,5.

Jag får tid på måndagen för moderkaksprov men känner att jag inet orkar vänta, lyckas få ett iställer redan på torsdagen.
    Läkaren är realist och säger att det är inte så vanligt att dem här bebisarna är friska...

På måndag får du besked sa han..
    En lång helg väntade..måndagen kom, ingen ringde, jag kände att för varje timma va vi närmre ett friskt barn.
    Vid 15 tiden hade vi inte hört något, min man ringde barnmorskan som ringde labbet..
    Hon återkommer med beskedet:ER BEBIS ÄR FRISK!!!

Trodde aldrig att det skulle hända, så alla ni där ute som går och väntar på besked , ge inte upp hoppet!!!

• Svar på tråden En Solskenshistoria....
  • Sinni

Stort stort Grattis till en fantastisk solskenshistoria! =). Nejdå - inte är det kört bara för att man får 1:2 på kuben. Jag har hört några till som det gått bra för och det är lika glädjande varje gång =). För ca ett år sen fick jag själv 1:98 på kub, vilket kändes ändå som rätt hyfsade chanser. Då fick vi veta att det var en del som fick mycket sämre siffror än oss (typ 1:2, 1:5 osv) men som ändå väntade friska barn. Så jag trodde nog att vi skulle få bra besked vi också. Var inte så nervös för resultatet faktiskt. Vi gick dock ingen solskenshistoria utan en diagnos istället. En stor sorg. Men varje gång jag läser en solskenshistoria, som din, så blir jag så innerligt glad =). Det känns skönt att höra. Så fortsatt lycka till med graviditeten!

• Purlan

Grattis! Går själv och väntar på moderkaksprov efter att ha fått 1:45 på KUB i måndags. Nackspalt 3,2 i v 11+6 och ett blodprov som också drog ner resultatet. Hur var ditt blodprov?

• Nallen04

Åh, vad roligt att höra om dåliga odds som blivit bra. Det ger hopp till oss andra som sitter i samma sits men som fortfarande väntar.

• Filiposcar

Purlan:Tack!Jag fick aldrig reda på hur mitt blodprov va utan enbart att den tjocka nackspalten gjorde att jag fick 1:2.
    När ska du göra ditt moderkaksprov?
    Har du barn sen innan?

• Purlan

Ja, jag har två pojkar sedan tidigare, 2 och 4 år. Friska båda.

Fått tidför MKP den 9 december. En evighet dit.

♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Filiposcar

Purlan:ja det är ju en olidlig väntan, måste ju finnas någonstans du kan göra det innan, jag ringde runt själv till olika ställen och lyckades hitta en tidigare tid än den min barnmorska gav mig.Jag bor i Stockholm men det borde finnas många ställen överallt i Sverige.
    Jag har också två pojkar 4 och 6 där jag fick jätte låga odds för DS.
    Nu visar det sig att detta blir en liten tjej så det känns super kul.
    Håller tummarna att allt ska gå bra för dig.

• Purlan

Lyckades få en liiite tidigare tid idag när jag ringde. Ett återbud den 5 december. Bättre än så vågar jag inte hoppas på.

• Nallen04
    Purlan skrev 2013-11-28 14:48:46 följande:
    Lyckades få en liiite tidigare tid idag när jag ringde. Ett återbud den 5 december. Bättre än så vågar jag inte hoppas på.
    Åh, vad skönt! Lite tidigare är alltid lite bättre. Då får du snabbare veta. Kanske får vi veta samma dag?
    Filiposcar skrev 2013-11-28 08:20:46 följande:

Purlan:Tack!Jag fick aldrig reda på hur mitt blodprov va utan enbart att den tjocka nackspalten gjorde att jag fick 1:2.
    När ska du göra ditt moderkaksprov?
    Har du barn sen innan?

Intressant. Fick du veta någon anledning till varför vissa bebisar har tjockare spalt än andra och ändå är friska?

• Purlan
    Nallen04 skrev 2013-11-28 19:46:34 följande:
    Åh, vad skönt! Lite tidigare är alltid lite bättre. Då får du snabbare veta. Kanske får vi veta samma dag?

Intressant. Fick du veta någon anledning till varför vissa bebisar har tjockare spalt än andra och ändå är friska?

Hoppas det blir en dag att fira då
  • Nallen04
    Purlan skrev 2013-11-28 20:34:21 följande:
    Hoppas det blir en dag att fira då
    Ja, det hoppas jag också. Jag tänkte föreslå att vi skulle skåla i bubbel om det blir bra för båda (om inte annat på varsitt håll), det finns säkert många goda alkoholfria bubbel. Skrattande
Svar på tråden En Solskenshistoria....