Inlägg från: Mirabell |Visa alla inlägg
  • Mirabell

En Solskenshistoria....

Jag ska göra mkp i veckan och undrar så hur lång tid det tar att få svar, men det verkar olika? Vi ska göra i Lund.

• Mirabell

Purlan; tack för ditt svar. Jag orkar inte ens tänka tanken att det kan bli ett negativt besked just nu.

Maolin; jag tycker din kommentar var ganska onödig. Jag tror att vi alla är medvetna om vad det är de testar för. Alla gravida vet att allt kan hända ända in tills barnet är fött, det finns inga garantier. Jag beklagar din upplevelse men jag tycker inte att den tillför något till personer som redan mår dåligt och är rädda.

• Mirabell

Tack, jag önskar såklart er detsamma.

En dag kvar sen är det dags, usch jag kommer vara så nervös! Jag hatar nålar och allt sånt.

• Mirabell

Hej tjejer
    Hemma efter provet, usch så rädd jag var. Konstig läkare, tyckte han var otrevlig, men sambon tyckte tydligen att han var så trevlig och bra så jag kanske var lite överkänslig. Provet gick bra, det var ju ingen trevlig upplevelse men det gick rätt snabbt. Ta djupa andetag sa de till mig, eh va? Hur då när det sitter en nål i magen på mig och jag inte vågar röra mig en millimeter än mindre ta ett djupt andetag ner i magen! Jag blundade, höll sambon i handen och försökte bara komma ihåg att andas lite grand i varje fall. Hade väldigt ont nät vi åkte hem men nu efter någon timmes vila så känns det bättre. Känns som om jag har jobbig mensvärk och det är väldigt skönt att få ligga på soffan, tror jag ska göra det imorgon också, för säkerhetsskull! 

Hur går det för er? Fått några svar? 

Purlan, jag förstår vad du menar med att vara "icke-gravid" man vågar inte hoppas/tro/känna sig gravid. Men snart får ni ert positiva besked och då kan du köpa snygga mammabyxor till dig själv!

• Mirabell

Han hette nog Malcus i efternamn.. Peter tror jag han hette? Ja jag får väl ta på mig att jag inte var på mitt bästa humör direkt!

Han sa vid något tillfälle (efteråt) då vi frågade om missfallsrsik och vad vi ska vara uppmärksamma på osv att statistiken inte är så pålitlig osv att hur van den som utförde provet var spelade stor roll. Jag som redan var lite tjurig fick bita mig i tungan för att inte fråga om han hade någon erfarenhet av det, för det kan ju faktiskt inte jag ha någon aning om!

hmm svårt att berätta när man tar saker ur sitt sammanhang. Fick bita mig i tungan flera gånger haha.

• Mirabell

Jasså? Då ska jag kanske vara glad att jag fick honom då. Ja han får vara hur arrogant eller otrevlig eller precis vad han vill bara han gör ett bra jobb! 

Har posten kommit ännu då? Till oss sa de att ibland skickar de brev och ibland ringer de. Gjorde du i torsdags? Då borde du ju få svar när som helst nu. Jag ska hålla tummarna!

• Mirabell

Vi fick dåliga värden på kub, blodprovet. Vi har gjort en IVF så det kan bero på det det och vi funderade länge på hur vi skulle göra. Till slut kände vi att vi ville veta så vi slapp oroa oss och fundera i 6 månader. Man hoppas att man har fattat rätt beslut, det var inte lätt.

Varför har ni gjort mkp?

Till oss sa de också att ibland sikar labbet direkt brev och då ringer vi inte men oftast så ringer vi oavsett besked. Det lät så konstigt tyckte jag? Har de ingen koll på labbet? Men som du säger, man är inte helt fokuserad på slutet så jag hoppas att sambon minns mer än mig, haha.

• Mirabell

Sinni, tack för dina lugnande ord. Det var inte så att han var dålig på något sätt, jag tror mest att jag var väldigt känslig. Är som du väldigt nålrädd och var väldigt orolig.

Han pratade lite statistik med mig också men det känns lite ointressant tycker jag. Jag kan vara den enda procenten och om jag är det så bryr jag mig inte om hur många andra det går bra för, om ni förstår vad jag menar. Jag ville mest veta vad jag ska vara uppmärksam på osv. Önskar också att man kunde få ett UL efter en vecka eller så, det hade lugnat mig mycket. 

• Mirabell

Nallen, Grattis! Vad skönt! Jag förstår att det blir en massa blandade känslor på en gång, 23 dagars oro släpper inte på 5 minuter. Låt det ta den tid det tar, smält lite i taget, långsamt. Klart att du kommer njuta av graviditeten, du har en bit kvar Flört.

kram!

• Mirabell
    Purlan skrev 2013-12-11 17:02:01 följande:
    Inget brev
    Det ligger säkert hos posten och kommer till dig imorgon. Brev måste ju dessutom tyda på att allt är bra tänker jag? Annars ringer de väl så fort som möjligt. Jag tror på brev till dig imorgon!
Svar på tråden En Solskenshistoria....