• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Bimbo

Tack för era svar!

Jag tog första tabletten igår.. det är 5mg... vilken styrka äter ni?
    Vi har försökt bli gravida i flera år.. kollat äggledare med lite sämre genomfart på vänster sida. Och har kollat ägglossning med VUL vid ett tillfälle och det såg bra ut och jag får alltid utslag på ÄL stickorna.. men vi provar nu Pergotime för att boosta min egen ägglossning! Just nu är jag nervös för biverkningarna.. är det så att man blir trött och irriterad av Pergo? Jag har redan ett ordentligt humör till o börja med.. vill inte att min stackars man ska få lida för det..Gråter

Skriv gärna mer om hur det går! <3

• Bimbo

Idag fick jag veta att två kollegor är gravida.. båda är i min ålder.. har lipat hela eftermiddagen..

I morgon börjar jag med Pergotime.. är lite rädd för biverkningarna men jag vill ändå testa.. det har ju fungerat för några...

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-03 17:11:16 följande:
    Bimbo- biverkningarna är inte så jobbiga om man tänker på vad man tills slut är meningen att man ska få, en bebis förhoppningsvis!
    Jag störs mest av värme svallningar på natten, resten är okej!
    Idag känner jag nästan hur äggen växer, vul på torsdag! Nervöst..
    Vilken dag är du inne på? Jag är mer rädd för humörsvängningar.. något du märkt av? Jag har bitchigt humör som det är.. vill inte att min man ska behöva ta mer skit.. Tyst
  • Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-04 07:45:30 följande:
    En fråga till er som är duktiga här:)
    Imorse provade jag cb nya äl test, och fick en glad gubbe som inte blickar, de stor maximal fertilitet, redan? Man ska tydligen ha blinkande gubbe när äl är på g. Är bara på dag 11 efter pergotime. Mina andra tester visar inte fult utslag men starkt. Brukar ha äl dag 15-18 annars.
    Jag undrar då när jag kommer ha äl nu, eftersom testet visade så och jag har vul imorgon 11.40! Eller hade ni ringt?

Bimbo, nja jag kan va tjurig med, men inte jätte stor skillnad, man blir mer känslig, typ gråtig. Du får bita dig i tungan :)
    Har faktiskt inte hört om en blinkande gubbe.. har du någon länk till testet?
  • Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-04 18:46:52 följande:
    Hade ett fint ägg idag på 19 mm, så äl innan helgen:) hoppas man hinner mysa nu!!
    Håller alla tummar Fiiaa!!!
  • Bimbo

Tog sista Pergon igår och har troligtvis äl på torsdag.. så nu ska det mysas på! Cool

• Bimbo

Ja då var ägglossningen över.. bara att köra crinone och vänta nu då..

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-09 22:13:57 följande:
    Bimbo, gött! Hoppas de blir bra, mys dagen efter äl med, läste på 1177 att de va bra dygnet efter!!
    Jag hade äl i fredags!!
    Har hunnit med mys 3 gånger igår vid LH ökningen samt idag... om jag fattat rätt så har ägget släppts när LH ökningen försvunnit.. dvs idag.. och då har spermierna 24 timmar på sig att nå ägget.. så det stämmer nog att dagen efter funkar med.. kommer bli grymt spännande att vänta in BIM denna månaden!
  • Bimbo
    Pling123 skrev 2013-12-16 19:39:45 följande:
    Hej! Jag är på cykeldag 16 och ännu inget plus på äl-sticka. Hoppas det kommer snart. Åt pergotime 5-9 dec. Hur funkar det med heminsemination fiiaa? Brukar ni få senare äl med pergotime?
    Jag får lh ökning i vanliga fall dag 12 eller 13... fick dag 15 första gången med Pergo..
Svar på tråden Pergotime December 2013