• Bimbo

    Pergotime December 2013

    Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

    Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

  • Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Thessi

    Jag hoppas ju egentligen på att slippa äta Pergotime i December då jag ätit en kur nu i november men jag tror inte på att det kommer att funka denna månaden. Har det väldigt stressigt både privat och på jobbet i någon vecka till, känner mig krasslig och förkyld  och har inte fått utslag på äl-testerna så jag hänger nog kvar en månad till minst. Inser hur bittert allt lät men lite så känns det, man är alltid så hoppfull inför en behandling..
    Jag åt Pergotime för ca fem år sedan, blev gravid på andra försöket vilket blev ett missfall. Nya tabletter och blev återigen gravid på omgång två och det resulterade i en fin liten kille, som nu blivit stor och som vi vill ge ett syskon till
    Fick nya tabletter utskrivna och åt sista tabletten i första omgången i måndags. Håller tummarna för att tabletterna funkar bra även denna gången.
    Hur ser din historia ut Bimbo?

  • Zazlii

    Jag ska just börja på min första dubbelkur av pergotime. Har tagit två enkelkurer innan, hade ägglossning på den senaste, men det tog sig inte. Jag har regelbunden mens, men som läkarna säger dålig eller ingen ägglossning. Väntar på att läkaren ska ringa på torsdag och säga hur bra/dålig senaste ägglossningen var. Vi blev gravida på egen hand i Augusti förra året, efter att ha försökt i några år, men det slutade i missfall och efter det har det inte tagit sig. Så det är skönt att få hjälp nu Glad även om det känns som att allt tar sjuuuukt lång tid! Men vi håller tummarna och fokuserar på målet Hjärta

  • Bimbo

    Tack för era svar!

    Jag tog första tabletten igår.. det är 5mg... vilken styrka äter ni?
    Vi har försökt bli gravida i flera år.. kollat äggledare med lite sämre genomfart på vänster sida. Och har kollat ägglossning med VUL vid ett tillfälle och det såg bra ut och jag får alltid utslag på ÄL stickorna.. men vi provar nu Pergotime för att boosta min egen ägglossning! Just nu är jag nervös för biverkningarna.. är det så att man blir trött och irriterad av Pergo? Jag har redan ett ordentligt humör till o börja med.. vill inte att min stackars man ska få lida för det..Gråter

    Skriv gärna mer om hur det går! <3

  • Fiiaa

    Hej! Jag har precis ätit färdigt min första kur efter mitt MA i oct. Åt 4a omgångar i våras, blev spontan gravid vid ett uppehåll!

    Ska på vul på torsdag och kolla om jag fått några äggblåsor!! Äter 1 tablett mellan dag 5-9.

    Vi har försökt i snart 2 år, jag har pco så ingen egen äl men egen mens när de passar kroppen själv :)

    Min biverkningar är lätt huvudvärk, värme svallningar på natten annars inga jätte jobbiga saker!!

  • many87
     
    Hej. 
    Jag har tagit första kuren denna omgång av pergotime, körde 5 omgångar i våras. 
    Har försökt bli gravida sen 2005, har en dotter förr 2011 som blev till via ivf, innan ivf:n hkörde vi först 4 kurer med pergo sen lite uppehåll och så 4kurer till...
    jag har pco så har bara ägglossning några få gånger varje år.

    Var inne på vul idag. allt såg väldigt bra ut, har svarat mycket bra på behandlingen denna månad.. =))
  • Fiiaa

    Many87, hur många försök pergotime hade ni innan ni fick göra ivf?

    Hur många äggblåsor hade du idag?

    Mys på då :)

  • many87

    Fiiaa: jag åt då 6 omgångar, men blev upppsatt på ivf kön efter 4, då jag svara väldigt dåligt.

    Nu hade jag 2 på 13-14mm stora och 2 på 8-9 sen fanns de 2 mindre som hon inte brydde sig om att mäta. Så denna gång har jag svarat väldigt bra vilket också känns i magen...

    Hehe vi jobbar på de

  • Bimbo

    Idag fick jag veta att två kollegor är gravida.. båda är i min ålder.. har lipat hela eftermiddagen..

    I morgon börjar jag med Pergotime.. är lite rädd för biverkningarna men jag vill ändå testa.. det har ju fungerat för några...

  • Fiiaa

    Bimbo- biverkningarna är inte så jobbiga om man tänker på vad man tills slut är meningen att man ska få, en bebis förhoppningsvis!

    Jag störs mest av värme svallningar på natten, resten är okej!

    Idag känner jag nästan hur äggen växer, vul på torsdag! Nervöst..

  • Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-03 17:11:16 följande:
    Bimbo- biverkningarna är inte så jobbiga om man tänker på vad man tills slut är meningen att man ska få, en bebis förhoppningsvis!
    Jag störs mest av värme svallningar på natten, resten är okej!
    Idag känner jag nästan hur äggen växer, vul på torsdag! Nervöst..
    Vilken dag är du inne på? Jag är mer rädd för humörsvängningar.. något du märkt av? Jag har bitchigt humör som det är.. vill inte att min man ska behöva ta mer skit.. Tyst
Svar på tråden Pergotime December 2013