• CaptainEm

Pergotime December 2013

Hoppa också in här! då vi verkar vara nybörjare med pergotime allihopa så känns det skönt att ha några andra och byta ord med. :)

jag har tagit provera i 7 dagar, (slutade för 2 dagar sedan och väntar på mens)

ska börja med min första kur pergotime kur, 1 tablett, dag 5-9 när mensen kommer.

jag slutade med p-piller sommaren 2012, men gick till gyn pga utebliven mens, fick reda på att jag hade PCO och dagen efter kom min mens igång(?) har sedan oktober 2012 gått ner 26 kg och försökt bli gravida sen dess, har haft relativt regelbunden mens varje månad, men ingen äglossning..

ska äta 1 tablett dag 5-9, ältest dag 12-16, lämna blodprov för att se om jag fått äl. dag 22 i cykel.

ska bli så spännande att börja med pergotime! hoppas på det bästa. lite hopp finns kva i mig.

• CaptainEm
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2014-01-02 11:34:47 följande:

Oj, 26 kg är ju jättemycket! Va duktig du är:) Får man fråga hur mkt du vägde innan? Ny livsstil antar jag. Har själv en del övervikt men hade det även med vårt första barn. Gick ner i vikt av graviditeten men några kilon till hade varit trevligt. Så motiverande att läsa att du gått ner så mycket. Lycka till med Pergon. Är på dag 23 i min första pergocykel, ska ta blodprov imorn. Du har inte tagit första pillret än då gissar jag. Förstår att du är spänd. Äntligen har man kanske hittat nåt som kanske kan hjälpa till så man får det efterlängtade plusset:)

Jag gick upp från 54 kg (aug 08) till 96 kg (okt 12, då jag vägde som mest) så när jag fick reda på att jag hade PCO, vägde jag 96 kilo, det gick så snabbt för mig att gå upp i vikt, (förstår inte hur det gick till!) så hände aldrig riktigt med, jag som alltid varit duktig med träning och så.. men i vilket fall som helst så sa min gynekolog åt mig att jag inte fick någon hjälp om jag hade BMI över 30. och min högsta önskan är att få barn så tog jag detta på största allvar och bestämde mig för att gå ner i vikt. håller fortfarande på, men är inte ilka hård. väger nu 70 kg. men dricker ej alkohol och tänker på vad jag stoppar i mig! :)

jag är på cykeldag 5 idag! så jag tog precis mig min första pergotablett, tänkte att jag ta dom på kvällen och förhoppningsvis sover bort lite biverkningar ;) vad spännande! men fick du glad gubbe på äl.testet? :)

jag ska ta blodprov dag 22 i cykeln! verkar som alla får olika information. men det viktigaste är såklart att det bir en liten bebis. :)

• CaptainEm
    FruB skrev 2014-01-05 13:10:05 följande:
    Efter första Pergokuren i december tog jag i morse ett gravtest bara för att slippa bli besviken & hysterisk när mensen skulle komna i morgon. Döm om min förvåning när det visade sig två streck på testet. Overkligt efter alla negativa test de senaste 1,5 året.
    Jag fattar inte att jag är gravid. Wii!!

woooho grattis! nu orkar jag inte bläddra tillbaka och kolla men var detta första, eller andra kuren Pergo då som du blev gravid? :D vad roligt! det glädje mig så att se att detta funkar på alla andra. *hoppas på glad äl.sticka i veckan* :)
  • CaptainEm
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2014-01-03 15:43:03 följande:

Oj vilken viktresa du gjort. Bra kämpat!!! Hur mår du, några biverkningar? Jag fick inga biverkningar alls men tror som sagt inte att de funkade. Har inte fått nån glad gubbe på äl-testen. Även om jag haft oregelbunden cykel de senaste så har det allt vart glad gubbe nån gång men nu så nä... Vet inte vad felet är. Får se vad blodprovet visar. Funkar det inte denna gång så får vi väl hoppas på en starkare dos nästa månad:) Du får berätta hur det går för dig sen...

ja det kan man kalla det.. men mått psykiskt dåligt i perioder så det blev att jag svälte mig, och sen började jag väl tröstäta istället. men nu mår jag toppen! bättre än någonsin! :) dock bara det där lilla fröet som saknas.. ;)

jag läste ju om biverkningar.. och vet ej om jag det är psykiska biverkningar :P men jag har haft lite yrsel och lätt huvudvärk, sedan då jag är väldigt frysen av mig så har jag fått panik och blivit supervarm på 1 sekund, svettas och bara få panik måste klä av mig. haha? biverkning?

annars mår jag bra av Pergon! (är också rädd att det inte ska ge äglossning..) hoppas hoppas! isåfall blir det förhoppningsvis pos. på äl.test i veckan :)

då jag har pco, så jag har ofta fått pos/stegring på äl.testen, men som sagt.. inte haft egen äl endå, så konstigt det visat positivt på testen..

kanske blev lite mycket där, haha som jag snurrar till att!

• CaptainEm

Alltidväntarmanpånågogott - jag blir 22 iår, har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år (nov -12) så inne på vårat sjätte år iår ;) "försökt" sen sommaren/hösten 2012.. Utredning/spermaprov/progkräm men nu så testar vi med pergotime :)

• CaptainEm

börja med äl. dag 10 i cykeln..? jag började dag 11, i tisdags och har fortfarande inte fått positivt på äl.testet, börjar bli nervös att jag inte haft någon äl. eller att jag missade den och den var ca dag 9-10??

hur gör ni här, tar ni Pergo varje månad? jag har fått order om att bara ta varannan månad. och ska tillbaka dag 22 i cykeln varannan månad för att ta blodprov och se om jag ägglossat.

• CaptainEm

gråter av lycka(?) jag tog äl.test imorse igen, och fick en glad gubbe!??!!!? aldrig någonsin har jag sett en sån söt liten krabat på äl.stickan innan! MEN, vi hade sex igårkväll. så nu blev jag så osäker om det är därför det kom en glad smily? men visst måste vi kunna ha sex utan att det visar pos på äl.testen...

jag har testat mig med clearblue, så visst borde det vara äl. och inte ha med sexet att göra? någon som vet. är desperat nu!! men så lycklig om det är ägglossning! :)))

• CaptainEm

nej jag tänker om det är något ämne eller så liknande.. som gör att det är därför det syns på äl.stickan?

jag har ju aldrig haft pos på äl.stickan innan så blir lite nojjig bara.. men det borde la vara ägglossning? :) har haft känningar några dagar så har bara väntat på en glad gubbe. men blev nojjig nu när vi haft sex och efter sexet kommer en glad gubbe.. som om det var något ämne eller vad vet jag ? ;)

• CaptainEm

det var/är med all säkerhet ägglossning. aldrig haft positivt på äl.test innan pergotime, och haft ont några dagar innan och idag är den VÄRRE! så nu släpps det nog ett litet ägg trots allt :´) vi hoppade i säng igår igen så det är bara att vänta nu!

så svårt att vara positiv och tänka, detta går! och så blir man besviken..

men sen går det väl bättre om man tänker positivt för att det ska bli. ;)

vilken djungel detta är!

• CaptainEm

Yarrow - WOHO! läste det var första kuren på 2 år för dig, hur gick det förra gången? använde du Pergo då också och det gick?

jag vågar ej hoppas förmycket då jag är en otursfågel.. men så härligt, det var så TYDLIGT denna gången, med ägglossningen (vet ej när jag hade ägglossning sist.. kan varit år sedan?!) hade lite lagom ont, men när den glada gubben kom, då hade jag sååå ont! :) ;)

jag åt ppiller i ca 7 år och sköt upp mensen hela tiden, ibland ett halvår eller så, för att slippa den j*vla mensvärken. och det är kanske det jag/vi får lida för nu då kroppen inte vill släppa ifrån sig äggen.

Svar på tråden Pergotime December 2013