Pergotime December 2013
Hej. Hoppar oxå in här. Har en son på lite mer än 2 år. Kom till på första försöket. Inga hormoner, det bara blev. När han va runt året ville vi bli gravida igen. Nu har det gått 14 mån:( Antar att vi måsta haft extrem tur förra gången. Har haft väldigt oregelbunden mens senaste halvåret men utslag på äl-sticka varje gång jag testat. Efter 70 dagars mens- och ägglossningsfrånvaro fick jag Provera i 13 dagar (vet att andra får 10, vet inte varför jag fick 13) och två dagar senare kom mensen. Överlycklig. Äntligen är jag normal igen, tänkte jag. Började knapra Pergotime 15-19/12. Är nu på cd 22. Inget utslag på äl-stickan. Nu känns det som om det är försent:( Ska ta ett blodprov på fredag... Och återkoppling tio dagar senare. Hade gärna gjort ett VUL innan. Ska fråga om det inför nästa månad. Har misstänkt flera gånger att nu så... Tycker att jag haft ökade flytningar och känningar i äggledarna men som sagt inget utslag. Har naturligtvis kört på med nästintill varannandagsex ändå men svårt att hålla lusten uppe genom denna process, tycker jag. Just det, jag har fått lite blodstrimor i flytningarna ibland, nån som känner igen det? Suck.. Tänk att det kan va så enkelt ena gången och så svårt andra gången. Hoppas att ni som är på förstabarnsförsöket och haft det lite kämpigt, får snabba resultat när det är dags för tvåan. När det gäller sånt här borde alla få ha lite flyt någon gång. Det är ju skitjobbigt när det inte fungerar och hjärnan funderar mest hela tiden... Skönt att ha nån/några att diskutera detta med. Lycka till tjejer!