• Svente

Pergotime December 2013

Hej!

Tänkte skriva lite och berätta om oss. Jag och min man var på vårt första läkarbesök idag. Med min man var allt normalt men jag fick diagnosen PCO. Läkaren gjorde även VUL för att bekräfta att diagnosen stämde.

Vi är relativt unga (25 & 23) och har försökt sedan november 2012. Anledningen att vi tog kontakt med läkarvård så tidigt är på grund utav att jag i princip aldrig har mens. Nu har jag fått en första kur utskriven och tar första tabletten idag :) Har fått sex kurer på recept som ska ge mig både mens och ägglossning.. så nu tänkte vi köra på ett tag!

Men oj vad jag längtar efter ett barn. Varje gång jag ser en mamma med ett barn eller varje gång jag hör att någon av våra vänner väntar barn blir jag så ledsen. Men vi håller hoppet uppe och kör på :) 

Ska bli spännande att se vad som händer, förhoppningsvis behöver vi inte vänta alltför länge på ett +!

• Svente

Alltidväntarmanpånåt - vi är väldigt nya i detta och vi önskar oss ett första barn :)

Det är jobbigt att höra när vänner och familj är gravida och väntar barn för man vet själv hur svårt det kan vara för oss. Vi vet ju själva inte ännu hur svårt det kan bli. För det är ju vår första kur.

Ska ta andra tabletten idag, så vi håller väl tummarna för att det blir ett superägg och en superspermie som tar sig fram till det ägget då :)

Men jag blir lite nervös för hur det ska gå. Får man alltså inte ha sex innan man har varit hos läkaren och gjort VUL för att se om de blivit något ägg? Eller får man ha sex som vanligt och sedan köra "lite extra" när man varit hos läkaren? 

Eller hur fungerar det?

Svar på tråden Pergotime December 2013