• Bimbo

Pergotime December 2013

Fiiaa skrev 2013-12-16 22:04:54 följande:
    Pling123- killen runkar i en burk sen drar upp de i en medicin spruta finns på Apoteket. Å sprutar in de i dig. Vi har gjort de någon gång mest för att prestations ångesten sambon får så går de inte så gör vi detta! Första gången vi provade nu i dec. Jag har bim på fredag:/

Jag kollar alltid med vul om jag får ägg och då ser hon typ när de kommer släppas! Så slipper testa! Men har haft på dag 18-19 någon gång!
    Själv säger jag inget till min man när jag ska få äl.. för att slippa prestationsångesten hos honom... har du testat det? Eller har han koll på när du har äl? Min man vet väl på ett ungefär när jag har äl.. men att vi inte pratar om det tar udden av nervositeten..
  • Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-20 03:17:01 följande:
    Imorgon/idag fredag är de bim, tyvärr så vet jag att den kommer pga av mitt vanliga tecken, ändrad färg på flytningarna.
    Men varför skulle man lyckas på första försök efter MA eller efter 4a andra kurer med pergotime. Just nu mår jag så dåligt över detta :( detta är 5e kuren sammanlagt..
    Å måste göra 4a till (om de inte tar sig) innan vi får remiss till ivf.
    Jag har beslutat att hoppa över pergotime nu i slutet av dec, så kör vid nästa mens i jan.
    Hoppas någon plussar här snart, de ger lite hopp!!
    Kan man se det på ändrade flytningar?
  • Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-21 19:37:08 följande:
    Bimbo- på mig själv kan jag se de, har alltid likadant 1-2 dagar innan mens!
    aha ok.. jag använder crinone så det är lotionsfärgat ändå så det är svårt att se...
  • Bimbo
    many87 skrev 2013-12-23 11:37:31 följande:
    Jag tror jag precis +at. =-O har aldrig sett ett tydligare posetivt test.. jösses vilken överraskning...
    Trots magsjuka och allt!! Grattis igen! :)
  • Bimbo

Då har jag med plusat! Mitt plus blir väl en nyårspresent :)

• Bimbo
    Pling123 skrev 2014-01-01 20:24:28 följande:
    Grattis bimbo! Själv fick jag mens på nyårsafton :( jag börjar bli helt besatt av syskontankarna, vet inte riktigt vad jag ska göra... Att inte tänka på det går ju inte.. Har ni några förslag?
    Tack! Nu hoppas jag bara på att bebben vill stanna.. jag är helt "besatt" att rädslan att få missfall.. så vi har väl lite samma problem.. min man tycker att jag är fjantig och inte kan gå runt och vara rädd och maniskt kolla trosskyddet hela tiden.. antar att man måste börja koncentrera sig på andra saker för att få tiden att gå.. jag tänkte börja promenera mer och träna med hunden...kanske börja simma..  har du nån hobby?
  • Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-12 10:43:44 följande:
    gråter av lycka(?) jag tog äl.test imorse igen, och fick en glad gubbe!??!!!? aldrig någonsin har jag sett en sån söt liten krabat på äl.stickan innan! MEN, vi hade sex igårkväll. så nu blev jag så osäker om det är därför det kom en glad smily? men visst måste vi kunna ha sex utan att det visar pos på äl.testen... jag har testat mig med clearblue, så visst borde det vara äl. och inte ha med sexet att göra? någon som vet. är desperat nu!! men så lycklig om det är ägglossning! :)))

Varför skulle sexet visa något på äl stickan?
  • Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-12 12:07:08 följande:
    nej jag tänker om det är något ämne eller så liknande.. som gör att det är därför det syns på äl.stickan? jag har ju aldrig haft pos på äl.stickan innan så blir lite nojjig bara.. men det borde la vara ägglossning? :) har haft känningar några dagar så har bara väntat på en glad gubbe. men blev nojjig nu när vi haft sex och efter sexet kommer en glad gubbe.. som om det var något ämne eller vad vet jag ? ;)

Äl test reagerar på lh ökning och det kan man inte få av sex. Men att man har lh ökning och äl testet visar glad gubbe innebär inte att man får ägglossning dock..
  • Bimbo
    Bimbo skrev 2014-01-12 12:18:56 följande:
    Äl test reagerar på lh ökning och det kan man inte få av sex. Men att man har lh ökning och äl testet visar glad gubbe innebär inte att man får ägglossning dock..

Att man alltid får ägglossning skulle det vara..
  • Bimbo
    Svente skrev 2014-01-21 20:55:58 följande:
    Alltidväntarmanpånåt - vi är väldigt nya i detta och vi önskar oss ett första barn :) Det är jobbigt att höra när vänner och familj är gravida och väntar barn för man vet själv hur svårt det kan vara för oss. Vi vet ju själva inte ännu hur svårt det kan bli. För det är ju vår första kur. Ska ta andra tabletten idag, så vi håller väl tummarna för att det blir ett superägg och en superspermie som tar sig fram till det ägget då :) Men jag blir lite nervös för hur det ska gå. Får man alltså inte ha sex innan man har varit hos läkaren och gjort VUL för att se om de blivit något ägg? Eller får man ha sex som vanligt och sedan köra "lite extra" när man varit hos läkaren?  Eller hur fungerar det?

Vi gjorde inte ens vul efter första kuren och sexade på som vanligt.. läkare verkar göra olika så du får nog lyssna på din.. men att ha sex innan vul ska inte göra nån skillnad alls om du ska göra vul innan ägglossning.. du får ju kontrollera hela ägglossningen med stickor.. jag började testa efter sista pergo tabletten tills det gav utslag.
  • Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-28 09:04:50 följande:
    Konstigt detta.. Jag hade BIM i söndags, i fredags fick jag lite lite blod på pappret. Och i helgen har jag haft binda då det kommit lite blod emellanåt. Även i söndags och igår hade jag trosskydd, men endast behövt byta 1 gång då det varit blod. Idag har jag huggande mensvärk, har haft ont i magen/ryggen till och från hela helgen. Men varför inte mer mens? Det är alldeles för lite för att vara en normal mens, men om jag var gravid skulle det inte komma i flera dagar såhär känner jag? Så jobbigt att inte veta...

Vad säger gravtestet då?
  • Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-29 09:21:25 följande:
    har inte tagit test. men igår kom det som ett slag i magen, mensen. kom en gång på dagen men sen ingenting på kvällen.. men nu inatt kom det lite grann, klumpigt och så.. igår var det jobbigt, grät pallade inte mer ett tag. visst inte självklart att Pergo ska funka på första försöket. men blir så nojjig att det inte ska funka... väntar på svaren från blodprovet, hoppas att det var rätt dos.. och väntar redan på nästa äl!

Usch vad tråkigt.. hoppas nästa kur går bättre!!!
  • Bimbo
    Yarrow skrev 2014-01-29 12:54:09 följande:
    Jag stod på Apoteket och velade igår, skulle jag köpa ett digitalt test eller två vanliga. Till sist valde jag det digitala, kände att jag inte orkar analysera svaga streck och sånt, blir alltid så besviken när det visar sig vara en skugga eller spökstreck eller bara mina ögon som luras med mig. Tog testet i morse för att stilla mitt testberoeende.. Är Bim-4 så hade inte alls förväntat mig svaret Gravid 1-2 veckor! Känns så overkligt, sist gjorde vi 15 pergotime kurer under 5 år utan att det fungerade, denna gången sate det sig på första!! Nu håller vi tummarna att den lilla stannat kvar där inne!

Grattis!!!! Håller alla tummar att den lilla stannar!!
  • Bimbo
    wassan skrev 2014-02-02 18:48:07 följande:
    hej tjejer jag har en fråga  har ni magvärk under tiden ni åt era tabletter? jag har fått enkel och redan efter första tabletten har jag ont som molande värk typ. det går över efter ett par timmar. hur var det för er?  (sorry ifall jag bara kastar in ett inlägg bara så) 

Nej inte undertiden jag åt tabletterna... det kom sen innan äl när man blev full med ägg... dock innehåller pergotime laktos som kan ge magont om man är känslig..
Svar på tråden Pergotime December 2013