• CaptainEm

Pergotime December 2013

Grattis Tolose!!! otroligt :)

Yarrow - det var väl en ändå lite av en solskenshistoria då det blev på egen hand :) vilken känsla! jag var väldigt ledsen i början, då jag ville fixa det PÅ EGEN HAND! inte med hjälp.. jag hade svårt att acceptera det, då "allla" blev gravida hur som helst, hur lätt som helst. jag var så jääkla ledsen..

en kvinnas högsta önskan (för mig) är att få barn, och såklart helst på egen hand. det är så orättvist! och jag önskar ingen annan ha problem med detta..

det går nog snart med hjälp av pergotime! jag kollar runt här och ser ut som alla blir gravida förr eller senare. förutom jag kan jag känna haha ;)

• CaptainEm

yarrow  - glad gubbe igen? på äl.testet?
    jag tänkte efter och kanske var dumt att sluta med äl.testen efter att jag fått en glad gubbe, kom på det några dagar senare..
    men du har alltså fortsatt med äl.test efter prel äl?

• CaptainEm

inte heller gjort något vul.

har BIM nu i helgen, men är säker på att mensen är påväg då jag har blodiga flytningar :( är endå säker på att det var äl. när jag fick glad gubbe på äl.testet, men svar på blodprovet jag tog i måndags får jag nog nästa vecka eller om 2 veckor,.. 

trodde ett tag där att det var något på G, då jag har haft ont i mage/rygg sen lite innan ägglossning och har lite fortfarande.. men kanske är inbillning, är så rädd att bli "skengravid", men att det egentligen inte är något.

men nu kommer väl mensen i helgen :(

• CaptainEm

Konstigt detta.. Jag hade BIM i söndags, i fredags fick jag lite lite blod på pappret. Och i helgen har jag haft binda då det kommit lite blod emellanåt. Även i söndags och igår hade jag trosskydd, men endast behövt byta 1 gång då det varit blod. Idag har jag huggande mensvärk, har haft ont i magen/ryggen till och från hela helgen. Men varför inte mer mens? Det är alldeles för lite för att vara en normal mens, men om jag var gravid skulle det inte komma i flera dagar såhär känner jag? Så jobbigt att inte veta...

• CaptainEm

har inte tagit test. men igår kom det som ett slag i magen, mensen. kom en gång på dagen men sen ingenting på kvällen.. men nu inatt kom det lite grann, klumpigt och så..

igår var det jobbigt, grät pallade inte mer ett tag. visst inte självklart att Pergo ska funka på första försöket. men blir så nojjig att det inte ska funka... väntar på svaren från blodprovet, hoppas att det var rätt dos.. och väntar redan på nästa äl!

• CaptainEm

jag tar inte nästa kur förens nästa mens, nu är jag ju på dag 2 i cykeln, och min gyn sa åt mig att bara ta Pergo varannan månad. då Pergo sitter i, i 50 dagar ungefär så är det stor risk jag får äl. denna månade ändå. plus att det är risk för flerbörd och cystor. vilket jag tycker låter vettigt. sen har jag läst att dom flesta blir gravida dom månaderna emellan, när man pausa.

men vad har ni fått för order? att ta varje månad eller hur gör ni.. ?

var en hemsk dag igår, blev knäckt när mensen kom, men fan hoppet känns redan bättre idag och nu längtar jag till äl ;)

• CaptainEm

Jag ska börja på min andra pergokur nästa mens. Men är nu dag 12 i cykeln. Funderar dock på, då jag inte tog pergo senaste Mensen (ska bara ta pergo varannan mens) så är det ju inte säkert jag får ägglossning eller mens som det ska denna månaden. Hur har ni gjort dom månaderna ni inte tagit pergo? Har mensen kommit endå eller?... Min gyn hoppades på att jag Skulle få ägglossning även när jag inte tar pergo, men det är ju ingen garanti..

• CaptainEm

Ok.. Får se annars får jag väl ta provera för att få igång mensen.. Men jag hade relativt regelbunden mens innan, lite längre cykel bara, mens varje månad men ingen ägglossning.. Tänk vad konstig kroppen kan vara. Man blir lurad och tror såklart jag haft äl eftersom jag haft mens varje månad, Men inte.

• CaptainEm

jag blev sjukt överraskad av ägglossningen som kom denna månaden (utan Pergo) grät av lycka. nu väntar jag på bim som är om ca 2 dagar. om mensen kommer börjar jag med pergokur 2... men så otroligt glad att jag fått ägglossning av första pergokuren!  och en cykel utan Pergo. :) dock har jag haft ondare vid äl. än vid mens.. sjukt ont vid äl! men det är det värt :) har alltid haft problem med sjuuuuk mensvärk.

Svar på tråden Pergotime December 2013