• Anonym (600)

Ni som äter 600kcal se hit!

Ni som äter kring 600-800 kcal per dag, vad äter ni till frukost, lunch, middag osv? Kan ni tipsa om recept och hur det har funkat för er? Hur mycket har ni gått ner av det och hur håller ni det till en livsstil? Berätta gärna också varför ni äter just 600-800 kcal! För min del så måste jag börja äta under 1000 iallafall för att gå ner i vikt på underkroppen (är mer päronformad).
    Väger just nu 55kg (min "trivsel-vikt") och är 168cm lång men måste som sagt ner rejält för att gå ner mer på underkroppen som är envis! 

• Svar på tråden Ni som äter 600kcal se hit!
  • Anonym (oj)

Oj, du är farligt nära anorexiatänket..... funderat på att söka hjälp?

• Anonym (Anonym)

Jag säger som föregående talare. Det finns hjälp att få. Google öppen psykiatrisk mottagning och orten där du bor så får du upp ett nummer. Det kan låta läskigt att söka hjälp, men väldigt många behöver hjälp psykiskt någon gång i livet. Öppna psykiatriska mottagningar är som vårdcentralen för psyket!

• Anonym (studerande)

Du har 19,4 i BMI. Under 19,5 så väger du onormalt lite och kroppen tar stryk av det. Din hjärna kan inte fungera som den ska med så lite kcal du äter att du kommer att bli osmartare och få svårare att tänka. Sluta upp med detta nu och acceptera din vikt. Du väger redan superlite.

• Anonym (hah)
    Anonym (600) skrev 2013-11-29 11:05:39 följande:
    Ni som äter kring 600-800 kcal per dag, vad äter ni till frukost, lunch, middag osv? Kan ni tipsa om recept och hur det har funkat för er? Hur mycket har ni gått ner av det och hur håller ni det till en livsstil? Berätta gärna också varför ni äter just 600-800 kcal! För min del så måste jag börja äta under 1000 iallafall för att gå ner i vikt på underkroppen (är mer päronformad).
    Väger just nu 55kg (min "trivsel-vikt") och är 168cm lång men måste som sagt ner rejält för att gå ner mer på underkroppen som är envis! 
    Det enda du kommer få ut av den här svältdieten är att du går ner i vikt men sen kommer du gå upp fler kilo än du blivit av med. Jag hade ätstörningar när jag var kring 14-15 år och det är vad alla läkare har sagt till mig. Du kommer ångra dig. Lyft på arslet och träna istället så ska du se att din underkropp blir snygg :)
  • En glad tjej

Börja träna istället så får du snygg kropp. Vikten är inte så viktig, bättre att väga mer och vara vältränad. Du behöver äta betydligt fler kalorier, du äter på tok för lite.

• Anonym

Vad är det med folk? Vad är målet med detta? Nån sorts straff?

• Anonym (600)

Inte svaren jag förväntade mig....
    tror ni missförstått mig, vill inte svälta mig själv. 
    Tyvärr är min kropp byggd på det sättet att jag måste ner till ett visst antal kcal för att gå ner på underkroppen som är envis just där. Jag rör på mig men tränar inte underkroppen för mycket för att jag inte vill bygga på mig muskler just där. Däremot springer jag (joggar).
    Skulle underlätta om vissa läste på om hur olika kroppar är byggda och formade. 
    Nu vill jag helst endast ha svar på mina frågor i min TS tack!

• Anonym
    Anonym (600) skrev 2013-11-29 12:08:56 följande:

Inte svaren jag förväntade mig....
    tror ni missförstått mig, vill inte svälta mig själv. 
    Tyvärr är min kropp byggd på det sättet att jag måste ner till ett visst antal kcal för att gå ner på underkroppen som är envis just där. Jag rör på mig men tränar inte underkroppen för mycket för att jag inte vill bygga på mig muskler just där. Däremot springer jag (joggar).
    Skulle underlätta om vissa läste på om hur olika kroppar är byggda och formade. 
    Nu vill jag helst endast ha svar på mina frågor i min TS tack!

Klart du inte svälter dig. Du ska bara hålla dig till 600 kalorier ändå.
  • Anonym

Man kan inte "gå ner på underkroppen".

Läs på själv människa.

• Anonym (600)
    Anonym skrev 2013-11-29 12:13:05 följande:
    Man kan inte "gå ner på underkroppen".
    Läs på själv människa.
    Varför blir du så provocerad?
    Klart jag kan gå ner på underkroppen om jag äter mindre kalorier...i mitt fall måste jag ner lite mer än de flesta bara
Svar på tråden Ni som äter 600kcal se hit!