• Anonym (600)

Ni som äter 600kcal se hit!

Ni som äter kring 600-800 kcal per dag, vad äter ni till frukost, lunch, middag osv? Kan ni tipsa om recept och hur det har funkat för er? Hur mycket har ni gått ner av det och hur håller ni det till en livsstil? Berätta gärna också varför ni äter just 600-800 kcal! För min del så måste jag börja äta under 1000 iallafall för att gå ner i vikt på underkroppen (är mer päronformad).
    Väger just nu 55kg (min "trivsel-vikt") och är 168cm lång men måste som sagt ner rejält för att gå ner mer på underkroppen som är envis! 

• Svar på tråden Ni som äter 600kcal se hit!
  • Ronja 551

Nu har jag inte läst allt... Men skulle säga att det är riktigt vansinne att äta 600 kalorier om dagen!!!!!! Kroppen kommer inte fungera! Den kommer bli sjuk!

sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Anonym (Anna)

paron skrev 2013-11-29 20:17:00 följande:[/quote-nick] Jag är INTE tjock! Jag är smal och har snygg kropp, ska bara snygga till den ännu mer!! Och jag vet vad jag sysslar med.[/quote]

Nästa citat:" Jo det är nästan 9 kilo fett som jag har gått upp och det hänger och ser inte bra ut på min annars taniga kropp "

Låter rätt likt att tycka att man är tjock i mina öron....

@anonym (ss): nä, allt handlar inte om avundsjuka, missuppfattning. Det lät verkligen stört, som en tvättäkta anorektiker.

Jag försäkrar att jag inte är det minsta tjock, jag är noga med att inte gå upp, men jag tror bara inte på svältdiet för att långsiktigt hålla sin vikt och jag tror inte att snabba viktminskningar som sätter kroppen i svälttillstånd är det bästa.

• Anonym (ö)
    Anonym (ss) skrev 2013-11-29 22:31:05 följande:
    Jag förstår dig till fullo ts. Lyssna inte på fettsäckarna på fl. Jag väger 43 kilo och har strl 32. Håller mig till ca 1000 kcal alla arbetsdagar, äter fritt på helgerna. Kvinnor är så förbannat avundsjuka! De känner sig hälsosamma när magen hänger över byxliningen.. Lycka till med din diet!

Usch som ett skelett inte snyggt eller sexigt någonstans.
  • Anonym (...)
    Anonym (Prova veganskt!) skrev 2013-11-29 17:03:31 följande:
    Ska tillägga att jag alltid äter mig mätt och äter frukost, lunch, mellanmål och middag varje dag. Viktnedgången var inte målet för mig utan bara en bonus. Mår bättre än någonsin!
    Har länge tänkt prova detta. Hur ser en typisk matdag ut?
  • michaB

Till frukost äter jag alltid en portion havregrynsgröt med en halv dl mjölk=172 kcal. Till lunch är de väldigt olika men igår åt jag rostbiff men wok grönsaker =215 kcal cirka. Till kvällsmat igår åt jag en laxburgare med blomkålspure (utan smör o grädde, bara en skvätt mjölk) = 285 kval cirka.

Allt som allt blev 672 kcal den dagen.

Jag är inte tjock, jag gör de för att jag mår bättre av det.

• Anonym (ss)
    Anonym (ö) skrev 2013-11-29 23:27:13 följande:
    Usch som ett skelett inte snyggt eller sexigt någonstans.

Att vara snygg och sexig för någon annan känns inte viktigt. Det här är mitt ideal och många gillar det inte. Men jag gör det
  • Anonym (Prova veganskt!)

@Anonym(...) Kul att du vill veta mer!

Såhär ser en typisk dag ut för mig men om målet med kosten är att gå ner i vikt så skulle den kanske behöva justeras något.

Frukost: Fling- och müsliblandning, färsk hackad frukt och osötad mandelmjölk. En kopp te.

Lunch: Soppa med lök, linser, tomat och zucchini. Ev. vitlöksbröd till.

Mellanmål em: Frukt o/lr knäckemacka med avocado o tomat.

Middag: Wrap med refried beans, råris, avocado, tomat, sallad, färsk koriander, lime.

Mellanmål kväll: Frukt o/lr nötter.

När jag för fyra år sedan slutade äta kött så hände ingenting med min vikt. När jag sedan för drygt två år sedan plockade bort ägg och mejeri så rasade jag direkt.

Det finns ju givetvis både nyttig och onyttig vegansk mat men jag tycker att det är mycket lättare att äta nyttigt när mejeri, ägg och kött inte är ett alternativ. Då väljer man bort så mycket fet och onyttig mat "gratis". Det blir helt enkelt lättare att äta nyttigt och svårare att äta onyttigt :)

• Anonym (A)

Jag äter 500-600 kcal om dagen.

Jag har anorexia.

Väger 44 kg till 176 cm.

Börja aldrig sådär TS. De håller aldrig i längden. Däremot kommer du fungera dåligt. Du kommer vara sur och tvär. Och du kanske skaffar dig en ätstörning.

• skogsvitter

Sjuka krakar det finns på det här forumet numera... 600 kcal per dag leder till undernäring, det är sjukligt så TS om du är seriös bör du söka professionell hjälp istället för att söka hurrarop och medhåll från andra sjuka människor på ett internetforum.

• DBP07

Jag tycker att det var ett hälsans samhälle, samhället och sina traditionella "samhällklass" och har en viktigt roll utbildning, arbete, lön, bostad, stabil familj,  trygg, social nätverk som kan följer och påverka på god hälsa.

Svar på tråden Ni som äter 600kcal se hit!