• Kejo

Inhandla - vad "behöver" en 2-4 månaders bebis?

...ja förutom allt det basala så klart, det har vi självklart ordnat. Men när det kommer till leksaker och förströelser - vilken typ av leksaker & prylar gynnar barnets utveckling? Vill ju att min dotter ska få bra stimulans för alla sinnen men jag försöker samtidigt att undvika alla plastiga leksaker och den allmännna kommersiella hetsen. Vill hellre handla ordentliga och bra saker som min dotter kan ha roligt med.

Babysitter, skallra, bitring, speldosa... ja hjälp mig gärna med detta!!

(Hon är 6 veckor i i dagsläget).

Tack!!!

• Svar på tråden Inhandla - vad "behöver" en 2-4 månaders bebis?
  • Kejo

Tack för svar. Jo självklart är det mänsklig värme, närhet och kärlek hon behöver som mest - och det får hon i mängder. Men kul att höra vad ni har köpt till de små.
    Och ska jag vara krass - det är ju snart och jag vill vara säker på att alla välmenande släkt och vänner får ta del av en önskelista som är rationell och praktisk och faktiskt innehåller saker som hon behöver. För egen del så har jag inga problem att hålla henne sysselsatt

bumbostol ska jag kolla upp dock - hade aldrig hört talas om den. Men det blir ju längre fram när hon kan sitta. Hur påverkar dessa stolar ryggen, ngn som vet?

• Kejo
    minerva123 skrev 2013-11-30 10:33:29 följande:
    Jo, en present vi haft stor glädje av är en Tina Ahlins spelande sångbok med klassiska barnvisor. Kul att pilla på knapparna, titta på bilderna, lyssna till musiken och höra mamma/pappa sjunga. Bra för en själv också, man tröttnar fort på att bara kunna Imse vimse och Blinka lilla.
    Haha, så sant. Hos mig är det Byssan Lull som sjungs - det enda jag kan.
    Tack för bra tips och en inblick i vad som fungerat för er.
    Babygym verkar ju vara en bra sak - många leksaker i ett liksom. Men du har rätt, man kommer nog långt med en trasa el liknande
Svar på tråden Inhandla - vad "behöver" en 2-4 månaders bebis?