Vart går gränserna för att en man får slå tillbaka?
Flyttade ihop med en kvinna för ungefär ett år sedan, det gick visserligen väldigt fort då vi bara träffats ett par månader innan men hon var och är helt underbar i nyktert tillstånd förutom en jobbig svartsjuka.
Varje gång min sambo är full blir hon provocerande och våldsam. Det har blivit en ful ovana av henne att alltid slå och sparka på mig då. Ibland kan jag få en hård spark i ryggen som gör onte i veckor efteråt. Det har bara blivit värre och värre! Samtidigt så ber hon mig att slå tillbaka varje gång vilket fram tills nu aldrig skett. Det gick till så här -
Jag lagade mat, stod vid kokande vatten och rörde om när hon slet sleven ur handen på mig och slog mig i ansiktet med den som också samtidigt stänkte kokhett vatten över mig, det gjorde rejält ont samtidigt hon skrek "slå då, jag vill att du slår". Jag vet inte vad för reflexer som satt in hos mig men jag slog till henne så hårt hennes glasögon gick sönder. Sambon blev chockad och ledsen och mitt hjärta gick sönder. Hur kunde jag
Nu säger sambon att hon är rädd och känner sig otrygg med mig, hon går runt bland gemensamma och egna vänner säger att jag slår henne. Alla tittar snett på mig... det är så orättvist!
Skall jag anmäla mig själv till polisen? tror kanske jag måste lämna det här förhållandet. Varför uppstår ett sånt beteende hos en människa?