• Anonym (Fattig)

Billig varm vinterjacka?

Jag behöver köpa en ny vinterjacka både till vardag men också till jobbet (förskolan). Men har egentligen inte råd just nu så helst någon man kan köpa med avbetalning på eller betala tidigast i januari (då vi har mer pengar då). Är så himla svårt att veta hur varma jackorna är tycker jag? Behöver ha någon hyfsat varm till vardags som täcker rumpan och en som jag kan vara ute med i ett par timmar utan att frysa på jobbet, den behöver inte täcka rumpan då jag har termobyxor. Jackorna ska väl klara -5, -10 grader iaf. Någon som har tips? Tittar på zalando bla men det står ju inte hur varma jackorna är. Har du tips på en billig varm jacka? De från kappahl osv, klarar man sig på en sådan hela vintern?  

• Svar på tråden Billig varm vinterjacka?
  • fjonkelina

Om du ska köpa på avbetalning/faktura kan jag rekommendera en från Ellos som heter Ahkka. Jag är frusen av mig men vill inte ha jacka stor som ett duntäcke så jag köpte den förra året. Bästa köpet någonsin. Så nu har ena pojken fått en i år med. Den kostar nog runt 900kr men dom har fakturaköp.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • IsDimma

Vadmal klarar sig med beror till stor del på var man bor. Jag klarar mig väldigt långt med en vanlig skaljacka och två tröjor under nu när jag bor i Göteborg. Men bor man i Norrland så behövs definitivt riktiga vinterjackor.

• ventilera mera
    fjonkelina skrev 2013-12-01 17:52:56 följande:
    Om du ska köpa på avbetalning/faktura kan jag rekommendera en från Ellos som heter Ahkka. Jag är frusen av mig men vill inte ha jacka stor som ett duntäcke så jag köpte den förra året. Bästa köpet någonsin. Så nu har ena pojken fått en i år med. Den kostar nog runt 900kr men dom har fakturaköp.
    Håller med! Jag testköpte en nu när jag ändå hade fått en 50%-lapp och den är både snygg och skön. Visserligen har det inte knäppt till ordentligt här i Gbg, men det känns som om den kommer att hålla för en del.
  • Nyfiken gul

jag bor i norrland och har en tunnare dunjacka köpt på HM som funkar skitbra, fryser inte. 

är det galet skitmegakallt och temperaturer kring -20 så har jag en lång dunkappa också köpt på HM för många år sedan.

Jobbar utomhus året om och på jobbet har jag en Helly Hansen varseljacka med underställ och tunn fleecetröja under. Fryser aldrig. 

Dom flesta jackor tycker jag är bra oavsett vart dom köps så länge man väljer en fodrad jacka och klär sig vettigt undertill.

Du kommer även att kunna frysa i en jacka anpassad för bergsklättring på Mount everest om du klär dig kasst under jackan. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Fattig)
    IsDimma skrev 2013-12-01 17:53:22 följande:
    Vadmal klarar sig med beror till stor del på var man bor. Jag klarar mig väldigt långt med en vanlig skaljacka och två tröjor under nu när jag bor i Göteborg. Men bor man i Norrland så behövs definitivt riktiga vinterjackor.
    Bor i södra sverige. Hade en som jag köpt från kappahl tror jag (på rea) förrförra vintern och året innan men den var så sliten sen så den slängdes, även om den fortfarande var varm. Visste inte att vår ekonomi skulle gå i kras, då hade jag behållit den :(  Förra vintern klarade jag mig med en lite tunnare jacka från kappahl eller liknande men då frös jag under den. stoppningen är ett par millimeter nu för den är sliten och jag frös i den för någon månad sedan så den ska slängas nu... Den är alltså ej vatten- eller vindtät ett  dugg. Tror att jag är ganska varm av mig men behöver något varmare.

fjonkelina: ska kolla den jackan. tack :)
  • Anonym (ellos)
    Anonym (Fattig) skrev 2013-12-01 19:02:53 följande:
    ahkka-jackan var tyvärr slut, men vad tror ni om någon av dessa:

www.ellos.se/ellos-fresh-spirit/jacka/347402

www.ellos.se/esprit-casual/esprit-casual-dunj...

www.ellos.se/ellos-collection/kappa/405704

www.ellos.se/ahkka/

ahkka-alehtta-w-parka/3951...
    Jag skulle ta den sista i så fall, bramärke. Jag ska precis också beställa fast den andra du länkade till. Såg också att de har kampanjfaktura just nu så att man ska betala först 28 februari, ingen ränta heller.
Svar på tråden Billig varm vinterjacka?