Inlägg från: Anonym (Fattig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fattig)

Billig varm vinterjacka?

Jag behöver köpa en ny vinterjacka både till vardag men också till jobbet (förskolan). Men har egentligen inte råd just nu så helst någon man kan köpa med avbetalning på eller betala tidigast i januari (då vi har mer pengar då). Är så himla svårt att veta hur varma jackorna är tycker jag? Behöver ha någon hyfsat varm till vardags som täcker rumpan och en som jag kan vara ute med i ett par timmar utan att frysa på jobbet, den behöver inte täcka rumpan då jag har termobyxor. Jackorna ska väl klara -5, -10 grader iaf. Någon som har tips? Tittar på zalando bla men det står ju inte hur varma jackorna är. Har du tips på en billig varm jacka? De från kappahl osv, klarar man sig på en sådan hela vintern?  

• Svar på tråden Billig varm vinterjacka?
  • Anonym (Fattig)
    IsDimma skrev 2013-12-01 17:53:22 följande:
    Vadmal klarar sig med beror till stor del på var man bor. Jag klarar mig väldigt långt med en vanlig skaljacka och två tröjor under nu när jag bor i Göteborg. Men bor man i Norrland så behövs definitivt riktiga vinterjackor.
    Bor i södra sverige. Hade en som jag köpt från kappahl tror jag (på rea) förrförra vintern och året innan men den var så sliten sen så den slängdes, även om den fortfarande var varm. Visste inte att vår ekonomi skulle gå i kras, då hade jag behållit den :(  Förra vintern klarade jag mig med en lite tunnare jacka från kappahl eller liknande men då frös jag under den. stoppningen är ett par millimeter nu för den är sliten och jag frös i den för någon månad sedan så den ska slängas nu... Den är alltså ej vatten- eller vindtät ett  dugg. Tror att jag är ganska varm av mig men behöver något varmare.

fjonkelina: ska kolla den jackan. tack :)
  • Anonym (Fattig)

det finns ju flera olika men de verkar populära, många är slutsålda... men funderar mellan dessa: 

http://www.ellos.se/ahkka/ahkka-aidna-w-jkt/395104?N=1z13w16Z1z141n2Z1z141q6Z1z141ll&Nao=4

http://www.ellos.se/ahkka/ahkka-alehtta-w-parka/395103?extcmp=05_SE_AFF_PRIS

http://www.ellos.se/ahkka/ahkka-alvdos-w-parka-dam/395126?N=1z13w16Z1z141n2Z1z141q6Z1z141ll&Nao=0

kanske beställer jag allihop+ de andra jackorna ovan. det kostar väl ändå samma att skicka tillbaks? och det låter super med betalning i februari :)  

• Anonym (Fattig)

Försöker handla med "kampanjfaktura"(betala i februari) men jag valde tidigare konto av misstag och nu går det inte att välja faktura?? någon som vet vad som är fel? :/

• Anonym (Fattig)

verkar bra men går det att dela upp betalningen? och hur är det att returnera varor? Har varit med om att sådant krånglat, kommit bort i posten osv. 

• Anonym (Fattig)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-12-02 18:56:15 följande:
    Det tror jag går. Returen har jag aldrig behövt använda och jag har inte hört några problem med dem.
    Ok får se om det blir därifrån, tycker om när det är smidigt att skicka tillbaks :)  har svårt att hitta kläder som passar min kroppsform så brukar bli mkt man får skicka tillbaks/som inte passar i butik.
  • Anonym (Fattig)
    Baby Firefly skrev 2013-12-02 19:01:50 följande:
    Ellos har stor rea just nu. Kolla om du hittar någon bra jacka där.
    har hittat några jag ska beställa men råkade kryssa i betalningssätt konto och nu kan jag inte ändra till faktura, vet du hur man gör för att ändra...? Foten i munnen
  • Anonym (Fattig)
    Indianica skrev 2013-12-02 19:17:03 följande:
    En stor jacka kommer knappast bort med posten, det har funkat för mig iaf. Men jag föredrar att köpa jacka i butik då passformen känns så viktig.
    Har varit med om en gång förut att stora paket kommit bort/företaget tappat bort dem. Fick inkassokrav på 3000 kr men det gick inte vidare. Vet inte om företaget fick in returen i sina databaser sedan eller om det gått för lång tid för dem att bevisa att de inte fått tillbaka varorna (4 månader). Har inte gått att få tag i dem heller i frågan, fast det är ett känt företag.
  • Anonym (Fattig)

Äntligen lyckats beställa :)  Hoppas det är ngt som passar nu! Har även hittat lite billiga jackor på stadium nu men vet inte om de är bra. Blir en tur dit+beställning med avbetalning och kanske något från sidan CDS... länkade till om de jag beställde inte passar :)  Tack för all hjälp! 

• Anonym (Fattig)
    fjonkelina skrev 2013-12-03 22:08:10 följande:
    Beställde du Ahkka nu? Jättenyfiken på om du gillar den lika mycket som jag. Jobbarkompisen har 2 faktiskt för att kunna byta färg :)
    Ja :)  den för 1200 kr och den för 1999 kr (med uttagbar innerjacka)(999 kr med rabattkod). De andra var slutsålda i min storlek, förutom en variant med medföljande fleacejacka, men den kommer inte i lager förrän om en vecka så tog inte den. Jackorna bör komma imorgon för jag råkade ta express, så det blir spännande att se :D
  • Anonym (Fattig)

Jättefina är de! Men jag är lite osäker på passformen. Ser lite säckiga ut/gör att jag ser fyrkantig ut, men en mindre storlek blir nog för tajt Obestämd  Tror iofs det brukar bli lite så med jackor. Vill ju ha lite rörelsefrihet men helst inte att jackan ser konstigt säckig och för stor ut Flört

• Anonym (Fattig)
    Dr Mupp skrev 2013-12-05 01:42:30 följande:
    Loppis? Där kan man ju hitta billiga bra jackor. 

Själv köpte jag en vinterjacka för 40 kr som höll mig varm och torr i 4 år innan den gick sönder. 

Har du nån outlett i närheten? Där kan man hitta jackor billigt. Nu har jag tex en som kostade 400 kr och som jag oftast bara har en tunn t-shirt under för den är så varm. 
    Jag brukar kolla på second hand men just jackor är väldigt svårt att hitta tycker jag. Antingen är det fel storlek eller så är det väldigt fula jackor för det mesta, vad det gäller vinterjackor. höst och vårjackor finns det mera av. outlet har jag nästan aldrig varit på men det är en bra ide till nästa gång :)
  • Anonym (Fattig)
    kaffeamanda skrev 2013-12-05 16:06:58 följande:
    Varför har du signaturen fattig när du köper inte bara en utan två jackor för runt tusenlappen?
    Ok fattig kanske är fel, det finns det som har det sämre. Men just NU har jag väldigt ont om pengar, har i princip bara råd med mat+räkningar. Men i februari (då jackorna ska betalas) så kommer vi ha mycket mer pengar! Därför kan jag köpa så dyrt :)  Dessutom har jag knappt sett vinterjackor för mindre än så i affär? Visst på second hand men det är ganska svårt att hitta där för mig. Har varit runt nu i höst och letat massa men inte hittat. Har haft flera jackor därifrån tidigare som inte varit varma och suttit väldigt illa. Det känns trevligt för en gångs skull att kunna köpa ngt fint och varmt till sig själv som sitter bra och inte är slitet (som andra jackor och kläder jag har gått i pga jag inte haft råd med nytt)!
  • Anonym (Fattig)

Har skickat tillbaka och byter storlek på ena ahkka-jackan samt en annan jacka. Blir bäst så de passar ordentligt :) Har inte behövts vinterjacka än så det är ingen brådska, tack för jack-tipsen!

Svar på tråden Billig varm vinterjacka?