• Tess1990

Blåsa för att få träffa barnbarnen?

Ljuger man så får man räkna med att bli misstrodd! 
    dom har ju rätt att göra det då personen faktiskt ljuger för dom
    har man ingen koll på sitt alkoholintag så ska man inte vara runt barn, alls! 

Klart som fan att föräldrarna kan och borde begära att den personen blåser i alkomätare innan den får vara i närheten av barnbarnen, deras säkerhet går före en persons stolthet (om den ens har någon så som den beter sig..) 

• Tess1990
    Anonym (Alkomätare?) skrev 2013-12-01 21:21:49 följande:
    Fast fyllot är en älskad förälder och far/morförälder med ett stort värde för sitt barn och sina barnbarn.
    Och fyllot älskar sina barn och barnbarn - men klara ändå inte av att sluta dricka.
    Ja men då får väl den personen blåsa varje gång dom träffas, och helst träffas någonstans där den inte har tillgång till alkohol
    så ser den till att vara nykter under den tiden den är med barnbarnen
    klarar den inte det eller failar på testet eller tex. smugglar in alkohol, ja då får den inte träffa barnbarnen, punkt. 
  • Tess1990
    Anonym (--) skrev 2013-12-02 21:06:06 följande:
    Fast nu är det ju inte riktigt så enkelt... Isf skulle vi nog inte ha några alkolister alls.
    Men då får ju fyllot ställa upp på dom kraven föräldrarna ställer tex. blåsa och vara nykter under besöket eller inte träffa barnbarnen
    föräldrarna ska inte behöva kompromissa med barnens välmående (nej, jag tycker inte det är bra för barn att umgås med alkoholpåverkade människor!) för att möjliggöra/underlätta fyllots alkoholmissbruk. 

att sluta helt, särskilt om personen inte har självinsikt eller vill, jävligt svårt
    men vara nykter ett par timmar, får den klara, annars inte träffa barnbarnen. 
  • Tess1990
    Anonym (--) skrev 2013-12-02 21:13:35 följande:
    ehh, var har jag skrivit att föräldrarna ska kompromissa barnens välmående? Jag skrev precis tvärtom.

Läs om, läs rätt.
    Sorry, asså var meningen att det skulle vara "Ja jag håller med dig precis och vill tillägga" 
    mos i skallen just nu ^^ 
Svar på tråden Blåsa för att få träffa barnbarnen?