Inlägg från: Anonym (--) |Visa alla inlägg
  • Anonym (--)

Blåsa för att få träffa barnbarnen?

Behöver ni vekligen att personen blåser?

Som barn till en alkolist så kan jag tala om att jag är en levande alkometer... Det råder sällan tvekan om personen druckit eller inte.
    Ja, det är möjligt att ord står mot ord, men spelar det någon roll? Som föräldrar har ni sista ordet och ni misstänker att personen är onykter så räcker det väl för att avsluta besöket?

Och man lämnar naturligtvis aldrig sina små barn oövervakade tillsammans med en aktiv alkolist hur mycket man än älskar dem... troligtvis älskar man sina barn mer och då är valet inte svårt.

Att ljuga och manipulera ingår i en alkolists sjukdomsbild, lita på din egen magkänsla.

• Anonym (--)
    Dr Mupp skrev 2013-12-02 20:57:45 följande:
    Vad är viktigast för fyllot? Barnbarnen eller spriten?
    Fast nu är det ju inte riktigt så enkelt... Isf skulle vi nog inte ha några alkolister alls.
  • Anonym (--)
    Tess1990 skrev 2013-12-02 21:11:14 följande:
    Men då får ju fyllot ställa upp på dom kraven föräldrarna ställer tex. blåsa och vara nykter under besöket eller inte träffa barnbarnen
    föräldrarna ska inte behöva kompromissa med barnens välmående (nej, jag tycker inte det är bra för barn att umgås med alkoholpåverkade människor!) för att möjliggöra/underlätta fyllots alkoholmissbruk. 

att sluta helt, särskilt om personen inte har självinsikt eller vill, jävligt svårt
    men vara nykter ett par timmar, får den klara, annars inte träffa barnbarnen. 
    ehh, var har jag skrivit att föräldrarna ska kompromissa barnens välmående? Jag skrev precis tvärtom.

Läs om, läs rätt.
  • Anonym (--)
    Tess1990 skrev 2013-12-02 21:20:48 följande:
    Sorry, asså var meningen att det skulle vara "Ja jag håller med dig precis och vill tillägga" 
    mos i skallen just nu ^^ 
Svar på tråden Blåsa för att få träffa barnbarnen?