• Anonym (Mamma M)

Ska min son verkligen behöva leva i misär varannan vecka?

Men herregud, jag känner massor med folk som har barn som inte har det så jättesnyggt hemma! Jag vet också föräldrar som inte har så jättestor koll på vad som är bra kost - men vet du; det går ganska så bra ändå!

Vad saknar pappan för möbler egentligen?
    Är det ett krav att ha tavlor på väggarna?
    Är det öht ett krav på att ha ett "fint" hem när man har barn? Vad innebär förresten ett fint hem; att det är städat eller att det finns mycket möbler? Måste möblerna vara av en speciell standard?

Det är du TS som har skaffat barn med den här mannen, o nu är han pappa till er son.
    Om du är så orolig över sonens väl o ve hos pappan så gör som någon skrev; driv en rättsprocess om boendet o kanske vårdnaden.
    Annars så får du vackert lämna bort sonen vv om nu pappan vill det, alternativt att du säger ifrån o ser vad som händer. Kanske blir det bråk o tjafs, eller kanske stämmer han dig istället? Eller kanske accepterar han det?

Men hur som haver så är det du som har valt att skaffa barn med denna man o han är således pappa till ert barn o ert barn har precis lika stor rätt att vara med sin pappa som han har att vara med dig.
    Pappan o du är uppenbarligen olika, o det får du acceptera.

Svar på tråden Ska min son verkligen behöva leva i misär varannan vecka?