Anonym (Rädd) skrev 2013-12-02 17:41:18 följande:
Jag gärna det som hjälpte dig att må bättre för just nu känns allt skit för mig och att jag behöver RIKTIG hjälp för och bågonsin bli bra för vanlig öppenvård och psyk hjälper inte för mig
Det finns så himla mycket att säga egentligen. Jag har haft problem i så många år men psyket var sista "testet" kan man väl säga och det var bra. Kom ihåg att om du lägger in dig själv kan du lämna när du vill så det är ingen fara.
Det jag tyckte var hemskt var själva sjukhuskänslan och "knäppgökarna" som fanns på avdelningen och känslan av att känna sig så sjuk att man var inlagd. Jag lärde mig ju dock snart att alla var väldigt harmlösa och faktiskt rätt goa :)
Det positiva var att kunna släppa allt och bli omhändetagen, inte behöva tänka på vardsgssysslor, jobb, matlagning etc etc. All personal var där för MIG. Jag skrev i ett block vad jag ville med livet och fick fundera i lugn och ro.
Känslan när jag efter två dygn fick nog och bad om att få åka hem var underbar. Det var som att bli fri och jag kände mig starkare än p länge och efgter det har det bara gått frammåt.
Hur ser dina problem ut och vad har du fått för hjälp?